شناسه : 5169
امروز چهارشنبه 1398/11/16 - 13:29
نویسنده : mohammad rezaeian
غلامرضا حسن پور مطرح کرد:

طرح «استادشاگردی» 250 هزار شغل ایجاد می کند

رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: طرح استادشاگردی با بهره گیری از یک الگوی سندی در سال 99 حدود 40 هزار و طی 5 سال 250 هزار شغل در سطح کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار بسیج اصناف؛ غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در مراسم رونمایی از طرح ملی اشتغالزایی «استادشاگردی» اظهار داشت: یکی از ضروریات انکارناپذیر امروز کشور بحث اشتغال است و بیکاری در چند سال اخیر رو به افزایش است.

رئیس سازمان بسیج اصناف افزود: با بررسی سوابق موجود در اصناف دیدیم که بسیاری از واحدهای صنفی در قدیم شاگردهایی را تربیت میکردند که بعدا در همان شغل مشغول به کار میشدند بدون این که هزینه ای برای دولت داشته باشند.

وی تصریح کرد: طرح «استاد شاگردی» با هدف به کارگیری سالانه تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان در واحدهای صنفی و تولیدی و ایجاد مسیر اشتغال در کشور مطرح شد.

حسن پور اذعان داشت:این طرح در هیاتهای اندیشه ورز مطرح خواهد شد و با کمک سایر اقشار بسیج و سازمانهای دولتی از سال 1399 شروع به کار خواهد کرد، امیدواریم بتوانیم با این طرح در سال آینده 40 هزار شغل پایدار در اصناف با شاگرد محوری ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف اضافه کرد: معتقدم ما اصناف، برای مقابله با اغتشاشات می توانیم اشتغالزایی کنیم، بدیهی است که یکی از مواردی که دشمن در اغتشاشات از آن سوءاستفاده کرد مسأله بیکاری و مشکلات اقتصادی بود.

حسنپور با بیان این که در کل کشور 3 میلیون واحد صنفی و 7.5 میلیون نفر مستقیما مشغول به فعالیت هستند، افزود: از این تعداد 600 هزار واحد تولیدی هستند که اگر هر تولیدی یک نفر را سر کار بیاورد می شود 600 هزار شغل، اگر دولت به جای صنایع سنگین که هزینه هنگفتی برای اشتغالزایی دارد، تمرکز خود را بر حمایت از این واحدهای تولیدی بگذارد کار آسانتری در پیش دارد.

رییس سازمان بسیج اصناف عنوان کرد: با ایجاد آموزش کسب و کار، در سال 99 حداقل 40 هزار شغل در اصناف مختلف ایجاد می شود، با استفاده از ظرفیت های بومی هر شهرستان و کمک اقشار بسیج در چشم انداز داریم که ایجاد 250 هزار شغل جدید طی 5 سال پس از آمایش و نیازسنجی که از سوی اداره کار انجام شده تحت عنوان طرح تکاپو، ایجاد شود.

رسول جهانگیری، رییس اتاق اصناف در ادامه مراسم ضمن حمایت از اصل طرح اظهار کرد: هزینه ایجاد یک شغل در حوزه صنعت 500 میلیون تومان است، البته اعداد متفاوتی اعلام می شود اما در اصناف این هزینه زیر 100 میلیون تومان است.

رئیس اتاق اصناف در خصوص طرح استادشاگردی گفت: این طرح قبلا هم مطرح شد اما در مجلس رای نیاورد چون خلأ قانونی دارد، شخصی که به عنوان شاگرد به کار گیری می شود می تواند بعدا شاکی صاحب کار شود و به همین دلیل طرح به نتیجه نمی رسد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر  در سطح کشوری و کلان مشکلات طرح برطرف شود با تعاملی که در بین و نهادهای اصفهان وجود دارد این استان می تواند برای شروع طرح پیش قدم شود و به عنوان نخستین استان ورود پیدا کند.

 

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.