شناسه : 5150
امروز شنبه 1398/10/28 - 09:01
نویسنده : mohammad rezaeian
سازمان بسیج اصناف کشور برگزار کرد:

برگزاری دوره توانمندسازی مدیران و رابطین خواهر سازمان بسیج اصناف کشور

دوره توانمندسازی مدیران و رابطین خواهر سازمان بسیج اصناف کشور در سازمان بسیج اقشار با حضور غلامرضا حسن پور ریاست سازمان بسیج اصناف و بادامچیان رئیس هیئت اندیشه ورز این سازمان و خانم اسماعیلی مدیر واحد خواهران بسیج اصناف کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بسیج اصناف کشور؛ همایش دوره توانمندسازی مدیران و رابطین خواهر سازمان بسیج اصناف کشور در سازمان اقشار بسیج با حضور غلامرضا حسن پور ریاست سازمان بسیج اصناف و اسدالله بادامچیان برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در دوران شاه بر اساس لایحه کاپیتولاسیون تمام نیروهای آمریکایی در ایران مصونیت داشتند. امام راحل(ره) فرمودند، این یعنی وقتی سرباز آمریکایی شاه را بکشد ما نمی‌توانیم کاری بکنیم، اما الان اگر رئیس جمهور آمریکا دستور ترور می‌دهد و ترور ‌می‌کند ما بزرگترین پایگاه نظامی آنان را با خاک یکسان می‌کنیم. این قدرت، ابهت و عظمت جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد . در واقع حکایت از این دارد که ما خود می توانیم خودمان را اداره کنیم.

وی افزود: حتی در محور مقاومت اشتباهی نیز صورت گرفته است و که ما را متاثر ساخت ولی ما آن خطای انسانی را پذیرفتیم و مطرح کردیم درحالیکه دیگر کشورها این اشتباهاتشان را اصلا مطرح نمی‌کنند ولی ما جوانمردانه گفته و پای کار خود ایستاده ایم. این تلخی بعد از شیرینی حضور مردم پای انقلاب نوعی امتحان است. باید روحیه خود را تقویت کنیم، سردار سلیمانی قلب ملت ها را به خود جلب کرده بود و سراسر ایران و سایر کشورها مانند لبنان و عراق راهپیمانی به جهت پاسداشت سردار سپهبد قاسم سلیمانی کردند. بعد از سانحه هواپیما دیدیم دشمن دستش خالی است به گونه‌ای سفیر بریتانیا به شخصه در تجمع عده قلیلی آمد و در چه وضعیت تحقیر آمیزی قرار گرفت. البته که باید از تکرار اشتباه غیرعمدی و خطای انسانی جلوگیری کرد.

رئیس سازمان اصناف بسیج به بیان ماموریت بزرگ این سازمان پرداخت و تصریح کرد: ماموریت بزرگ ما در سازمان بسیج اصناف ،کمک به تحقق بازار اسلامی انقلابی است که ما این امر را در راستای تقوای اقتصادی و جهاد اقتصادی پیش خواهیم برد. در تقوای اقتصادی باید به اصل خدامحوری توجه کرد. در جهاد اقتصادی نیز به رونق تولید و مشاغل خانگی می‌پردازیم.

حسن پور به بیان ویژگی‌های باز اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بازار اسلامی صرفا به کاشی کاری و پخش اذان نیست. بلکه بایستی در بازار اسلامی اجناس اصل و باکیفیت باشند، غش در معامله صورت نگیرد، امنیت برقرار باشد،حجاب شرعی رعایت شود، ظواهر مانند پخش اذان رعایت شود،ا خلاق مدار وجود داشته باشد و معاملات به صورت شرعی برقرار شوند.

وی در ادامه به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر در نامه 53 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: قوام همه قوا در جامعه وابسته به تجار و صاحبان صنعت است،پس باید این ظرفیت در خدمت انقلاب وارد شود. بخش اعظمی از این کار به بانوان برمی‌گردد. مهمترین کار شما برای سال 99 به بعد، کار برای خانواده های اصناف است.خانواده های اصناف یا بانوانی که در بازار مشغول به فعالیت است را دریابیم.

*بسیج باید تربیت محور باشد

اسدالله بادامچیان  در ادامه در همایش دوره توانمندسازی مدیران و رابطین خواهر سازمان بسیج اصناف کشورگفت: بسیج یعنی آماده باش برای خدمت به اسلام و بندگان خدا. پس مبنای اولیه باید برای اسلام باشد و بعد از آن به تمام بندگان خدا خدمت نمود. پیامبر(ص) فرمودند که محبوب ترین مردم نزد خدا فردی است که نفعش به همه مردم برسد. لذا نگاه ما در اسلام نگاه جهانی است. به تمام انسان های دنیا باید خدمت کرد. نگاه در خدمت بسیجی به 8 میلیارد جمعیت است.البته بحث دشمنان جداست.

بادامچیان در ادامه به بیان پند نکته پرداخت و افزود: زن و مرد وظایف اختصاصی و عمومی را برعهده دارند ولی در ابتدا برای اینکه بخواهیم وظایف را به طور مطلوب انجام بدهیم و نزد خدا محبوب و مقبول واقع شویم باید کارها را بررسی نموده و وظایف مشخص شود. لذا ابتدا باید جایگاهمان را بیابیم. به غفلت یا تغافل جایگاه زن و مرد مشخص نیست که باید معلوم شود.

وی به بیان جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و اظهار کرد: زن و مردم یکسان هستند اگر چه در وظایف اختصاصی و شاکله فرق دارند ولی هر دو یکسان هستند. نتیجه این زوج شدن اگر درست باشد،دوستی مودت آمیز ناگسستنی متصل میان آنان پدید می آید. از نگاه اسلام مسئله علاقه و اخلاق مداری بسیار مهم است. زیبایی های اسلام را اگر به افراد نشان داد همه به اسلام جذب می شوند . حال بسیج

می تواند این زیبایی ها را نشان بدهد. پس جایگاه زن و مرد در نظام اسلامی این است که یکسری وظایف اختصاصی و عمومی دارند حتی بهتر است در وظایف اختصاصی نیز همراه هم باشند.

بادامچیان ادامه داد: نقش زن در تربیت فرزندان بسیار بیشتر از مرد است . زنان 75 درصد و مردان25 درصد در تربیت فرزندان نقش دارند.اما با وجود این نکته باید با با یکدیگر صمیمی باشند.

وی در ادامه به بیان نقش زن در انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: شهید سلیمانی شهید بین الملل ایران است. زیرا اسلام منحصر به مسلمانان نیست و نگاه گسترده جهانی دارد. حال در زمان بیداری ملت ها و در این انقلاب نقش زنان به گفته امام راحل (ره)که معمار انقلاب است بیشتر از مردان است.

بادامچیان در اخرین نکته به نقش زن در گام دوم انقلاب اشاره کرد و عنوان کرد: زن در گام دوم انقلاب چه وظایفی دارد؟ امام(ره) در سال 1341 گفت ایران را اسلامی می کنیم، سپس سایر کشورها و جهان را با اسلام آشنا خواهیم کرد و زمینه سازی ظهور را فراهم می‌کنیم. انقلاب ما در طی 40 سال علی رغم تمام حرف ‌ها و شرایط در اوج اقتدار است و آمریکا توانایی تحمل این را ندارد. حالا باید برسیم به گام دوم ،نصرت ولایت وظیفه ماست.پس باید بدانیم امام خامنه‌ای چه می خواهد تا ما ایشان را یاری کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: بسیج خیلی خوب می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند. حال که نقش بانوان در خانواده و تربیت فرزند،انقلاب و...بیان شد باتوجه به آنان اندیشه ورزی کنید،برنامه ریزی کنید و با توسل به اهل بیت(ع) پیش بروید تا یاری دهنده امام عصر(عج ) باشیم.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.