شناسه : 5125
امروز دوشنبه 1398/10/09 - 11:04
نویسنده : mohammad rezaeian
دکتر حسن پور اظهار داشت:

ظرفیت بسیج اصناف کشور برای کمک به نظارت بر بازار

غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف با اشاره به اقدامات این سازمان برای کمک به مسئولان و نظارت بر بازار، گفت: ۵۰۰ هزار نفر اعضای بسیج اصناف هستند که آماده اند به دولت و دستگاه های مسئول برای کمک به آرامش بازار اقدام کنند. البته قرار نیست در این طرح از همه پتانسیل بسیج اصناف استفاده شود.

 به گزارش پایگاه خبری بسیج اصناف به نقل از خبرگزاری مهر؛غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف  با اشاره به اقدامات این سازمان برای کمک به مسئولان و نظارت بر بازار، گفت: ۵۰۰ هزار نفر اعضای بسیج اصناف هستند که آماده اند به دولت و دستگاه های مسئول برای کمک به آرامش بازار اقدام کنند. البته قرار نیست در این طرح از همه پتانسیل بسیج اصناف استفاده شود.

وی افزود: با توجه به درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت از بسیج اصناف برای یاری رساندن به آنها در نظارت بر بازار قرار شد ما به تیم‌های بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق های اصناف کمک کرده و تأمین نیرو کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف اظهار داشت: البته مسئولیت بازرسی و نظارت برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق های اصناف است اما این مسئولان به هر تعداد که نیرو درخواست کنند، ما این نیرو را تأمین می کنیم.

حسن‌پور یکی از مشکلات گذشته در بحث نظارت بر بازار را کمبود نیرو و اعلام این کمبود از سوی مسئولان حوزه نظارت بر بازار دانست و گفت: مسئولان حوزه نظارت بازار در گذشته اعلام می کردند ما در شهرهای بزرگ تنها ۲۰ تا ۵۰ ناظر داریم و ما به آنها اعلام کردیم که هر تعداد نیرو لازم داشته باشند از خود اصناف و بسیجیان اصناف تأمین می کنیم. این نیروهایی که در این طرح از آنها استفاده می کنیم خود اصناف هستند و در این زمینه تخصص لازم را دارند.

وی تاکید کرد: بنا بر توافقی که با وزارت صنعت معدن و تجارت و اتاق های اصناف داشتیم، روز گذشته به بسیجیان اصناف کل کشور ابلاغ کردیم تا با دستگاه های نظارتی همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج اصناف با بیان اینکه مسئله بسیار مهم این است که باید توجه اصلی به کارخانه های تولیدی و همچنین بنکداران باشد، زیرا اگر در این محل ها افزایش قیمتی داشته باشیم، در بازار نیز تأثیر خود را خواهد داشت، گفت: در بازرسی ها باید توجه ما به اصناف باشد، زیرا اصناف نیز جزو مردم هستند و ما به عنوان بسیج اصناف از اصناف و بازاریان حمایت می کنیم.

حسن‌پور تصریح کرد: دولت در تأمین سوخت وانت بارها و نیسان هایی که اقلام را در شهرها جابه جا می کنند دقت بیشتری داشته باشد تا عامل سوخت، دلیل گرانی کالاها نشود.

وی در خصوص برخی گرانی ها در بازار بعد از اصلاح قیمت سوخت و مرتبط کردن این گرانی به گرانی هزینه انتقال کالا، گفت: متأسفانه این موضوع وجود دارد، امروز نیز بر اساس گزارش های میدانی که به دستمان رسیده، برخی از وانت بارها افزایش قیمت داشته اند.

رئیس سازمان بسیج اصناف اضافه کرد: درست است که گازوئیل افزایش قیمت نداشته اما بخشی از حمل و نقل کالاها با وانت بارهاست که سوخت آنها بنزین است و به همین دلیل شاهد برخی افزایش قیمت ها بوده ایم.

حسن‌پور با اشاره به جلسه مشترک با رئیس اتحادیه وانت بارها گفت: جلسه ای با رئیس اتحادیه وانت بارها و تره بار تهران داشتیم، که بر اساس صحبت های طرفین مشخص شد، سوختی که برای وانت بارها ۲۰۰ لیتر و نیسان‌ها ۴۰۰ لیتر تعیین شده که کم است و پاسخگوی نیاز آنها نیست.

وی خاطرنشان کرد: در دوره دولت قبل که همین سهمیه بندی ها انجام گرفت، برای وانت ها ۴۰۰ لیتر بنزین و برای نیسان ها ۶۰۰ لیتر در نظر گرفته بودند، در حالی که در دوره اخیر شاهد کاهش محسوس در این سهمیه بندی هستیم. امیدواریم مسئولان امر به این مسئله توجه داشته باشند، زیرا نظارت و بازرسی زمانی می تواند تأثیرگذار باشد که قیمت ها کاملا شفاف اعلام شود. اگر شفافیت نباشد، بازرسی ها نیز نمی تواند نتیجه لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج اصناف برخی از گرانی های چند روز اخیر را به دلیل جو روانی حاصل از اصلاح قیمت بنزین دانست و افزود: تیم های بازرسی در حال افزایش است و ما نظارت ها را گسترش می دهیم.

حسن‌پور با بیان اینکه ما از مردم و کسبه می خواهیم در شرایط سخت تحریم و مسائلی که اخیرا به وجود آمده، باید با انصاف بیشتری برخورد داشت، اظهار داشت: البته اکثر کسبه ما با انصاف هستند اما عده قلیلی هستند که در همه اقشار نیز وجود دارند که باید به آنها تذکر و آنها را توجیه کرد.

وی افزود: مردم ما، مردم فهیم و دانایی هستند و شرایط را به خوبی درک می کنند و امیدواریم خود بازار، بازار را کنترل کند. به همین دلیل ما از بسیج اصناف که خودشان بازاری هستند برای کنترل بازار استفاده می کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف در خصوص اوضاع کنونی بازار گفت: به دلیل جو روانی و ناآرامی ها بخشی از بازار تعطیل بود اما روز گذشته کلیه بازار کشور باز بودند و امروز نیز همه کسبه به کسب و کار مشغول هستند و کالا در بازار بسیار فراوان و انبارها پُر است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.