شناسه : 5086
امروز دوشنبه 1398/08/13 - 12:09
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور:

نگاه غیر منطقی دولت به غرب در سال «رونق تولید»/سال 97 بدترین و سخت‌ترین سال برای تولیدکنندگان و بازاریان بود

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: متأسفانه علی‌رغم توصیه‌های مکرر رهبر معظم انقلاب در این خصوص اما برخی دولتمردان ما همچنان به دنبال راه‌حل دیگری هستند که آن راه‌حل تعامل غیرمنطقی با غرب و آمریکاست.

به گزارش خبرنگار بسیج اصناف؛ غلامرضا حسن‌پور با بیان این مطلب که راه‌حل مشکلات امروز کشور، رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی است گفت: متأسفانه علی‌رغم توصیه‌های مکرر رهبر معظم انقلاب در این خصوص اما برخی دولتمردان ما همچنان به دنبال راه‌حل دیگری هستند که آن راه‌حل تعامل غیرمنطقی با غرب و آمریکاست.

 

راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور رونق تولید است

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور افزود: مسئولان کشور هنوز به این باور نرسیدند که راه‌حل مشکلات رونق تولید است و بر همین اساس می‌بینیم اخیراً هم بحث FATF را مجدداً مطرح کردند و معاون اول رئیس‌جمهور هم در این زمینه اظهاراتی خلاف واقع را عنوان می‌کند تا این موضوع را نیز مانند برجام بر ملت تحمیل کنند.

 

 وی با اشاره به این مطلب که با نگاه به تجربه ملت‌های مختلف می‌توان گفت تنها راه نجات اقتصاد تکیه‌بر درون، رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی است اظهار داشت: متأسفانه این باور هنوز در برخی مسئولان ما ایجاد نشده است.

 

مسئولان از نفس افتاده‌ جای خود را به نیروهای تازه‌نفس بدهند

حسن‌پور تسلیم و سازش را راه‌حل دولت‌ها و ملت‌های از نفس افتاده دانست و ابراز داشت: ملت ایران بیدار و تازه‌نفس بوده و اگر مسئولانی از نفس افتاده‌اند جای خود را به نیروهای تازه‌نفس بدهند.

 

حسن‌پور در خصوص طرح‌های بسیج برای رونق تولید ابراز داشت: طرح‌های زیادی برای رونق تولید داریم که یکی از آن‌ها معافیت واحدهای کوچک تولیدی از پرداخت مالیات است که با توجه به وجود 600 هزار واحد کوچک تولیدی می‌تواند تأثیر شگرفی در رونق تولید داشته باشد.

 

 رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اضافه کرد: البته دولت می‌تواند درازای این معافیت مالیات خود را از فرارهای مالیاتی جبران کند که علی‌رغم کسب سودهای کلان مالیات نمی‌دهند و ما در این زمینه آمادگی داریم تا دانه‌درشت‌ها را معرفی کنیم امیدواریم این طرح موردتوجه دولت قرار بگیرد.

 

سیاست‌های کلان اقتصادی منطبق بارونق تولید نیستند

وی عدم تطبیق سیاست‌های کلان اقتصادی کشور بارونق تولید و حمایت از کالای ایرانی را از مهم‌ترین عوامل مشکلات اقتصادی دانست و ابراز داشت: متأسفانه نه‌تنها این سیاست‌ها منطبق بارونق کسب‌وکار نیست بلکه گاهی اوقات خود این سیاست‌ها موانع بزرگی بر سر راه رونق تولید هستند ضمن اینکه دولت باید دست از تصدی‌گری بر اقتصاد بردارد و با اعتماد به بخش خصوصی امور را به این بخش واگذار کند البته باید نظارت قوی و جدی نیز براین بخش وجود داشته باشد تا سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد.

 

وی تصریح کرد: تا این دو باور در بین مسئولان ایجاد نشود رونق تولید اتفاق نخواهد افتاد.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش دولت‌ها برای رونق فضای کسب‌وکار گفت: در کشورهای دیگر دولت‌ها فضا را برای رونق فراهم می‌کنند که یکی از این اقدامات برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی است که در کشورهای دیگر هزینه‌های آن بر عهده دولت بوده و تولیدکننده تنها تولیدات خود را به نمایش گذاشته و به فروش می‌رساند.

 

حسن‌پور پیرامون استقبال دولت از طرح‌های اقتصادی بسیج ابراز داشت: خوشبختانه دولت در ماه‌های اخیر تمایل بیشتری به طرح‌های بسیج نشان داده و درحال حاضر پروژه‌هایی را به‌صورت مشترک در دست بررسی و اقدام دارند که انشالله در ماه آینده خروجی آن مشخص می‌شود

 

 وی افزود: دولت به این باور رسیده که بسیج یعنی بدنه مردمی نظام که می‌تواند گره‌های بزرگی را در کشور باز کند.

 

مبارزه با قاچاق کالا نمایشی است

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور موفقیت دولت در بحث مبارزه با قاچاق کالا را نسبی برشمرد و اذعان داشت: متأسفانه با موضوع قاچاق نمی‌توان به‌صورت ریشه‌ای برخورد کرد اما می‌توان با نظارت جدی‌تر بر گمرکات و برخورد با متخلفین به‌صورت قابل‌توجهی آن را کاهش داد هرچند با افزایش قیمت ارز از سال گذشته قاچاق کالا مقرون‌به‌صرفه نیست اما ورود کالای قاچاق در همین حد نیز به‌شدت به تولید ملی ضربه زده و خواهد زد.

 

حسن‌پور ادامه داد: درحال حاضر بحث مبارزه با قاچاق کالا تنها در حد نمایش و برگزاری جلسات خبری است البته در همین زمینه مجلس شورای اسلامی گزارشی تهیه‌کرده اما اجازه قرائت آن در صحن علنی داده نمی شود.

 

سال 97؛ سخت‌ترین سال برای تولیدکنندگان و بازاریان

وی سال 1397 را بدترین و سخت‌ترین سال برای تولیدکنندگان و بازاریان دانست و ابراز داشت: خوشبختانه بازار با توجه به سیاست‌هایی جدید و برگزاری مستمر جلسات سران قوا به توصیه رهبر معظم انقلاب امسال از ثبات و آرامش نسبی برخوردار است و سازمان بسیج اصناف نیز در این زمینه دولت را کمک کرده که وزیر صنعت هم اخیراً از حمایت‌های بسیج قدردانی کرد و این موضوع نشان داد که بسیج می‌تواند در ایجاد آرامش بازار تأثیرگذار باشد.

 

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور رشد صادرات غیرنفتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هرچند اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید تلاش بیشتری صورت گیرد و از ظرفیت کشورهای همسایه و اطراف نیز غافل نشد بنابراین صادرات خود را محدود به چند کشور کرد و باید صادرات به کشورهای همسایه خود را نیز به جد دنبال کنیم.

 

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.