شناسه : 5047
امروز چهارشنبه 1398/03/22 - 14:00
نویسنده : mohammad rezaeian
نشست مشترک شورای مرکزی جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار

تعامل بیشتر سازمان بسیج اصناف کشور با جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار

حسن پور در نشست مشترک شورای مرکزی جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار با رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ضمن تاکید بر تعامل بیشتر با جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار گزارش اقدامات بسیج اصناف را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار بسیج اصناف کشور؛ غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف و بازاریان در خصوص برنامه ها و ظرفیت های این مجموعه گفت: ما در این مسیر یک ماموریت بیشتر برای خود تعریف نکردیم و آن کمک به تحقق بازار اسلامی- انقلابی با شعار تقوای اقتصادی و جهاد اقتصادی است.

وی افزود: رهبری همواره تاکید کردند که بازار باید انقلابی بماند و ما در این مسیر حرکت می کنیم و معتقدیم بازار اسلامی یعنی بازاری که در آن رونق وجود دارد، اجحاف وجود ندارد، اشتغالزایی در آن صورت می گیرد و احکام اسلامی در آن رعایت می شود. در همین راستا، ظرفیت هایی درونی ایجاد کردیم.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان همچنین گفت: خانواده بازاری ها در کشور، حدود 24 میلیون نفر عضو دارد که تقریبا یک سوم جمعیت کشور را شامل می شود که 6 میلیون از این افراد شاغل در بازار هستند و 2 هزار نفر در اتاق های اصناف شهرستان ها مشغول فعالیت هستند. 396 اتاق اصناف در کشور داریم که 141 نفر به عنوان نمایندگان اصناف شهرستان ها، اتاق های اصناف ایران را تشکیل می دهند.

وی افزود: ما بسیج فعالان اقتصادی را در اتاق بازرگانی ایران راه اندازی کردیم که 54 هزار تاجر و بازرگان در آن فعال هستند و 510 تاجر هیئت رئیسه و هیئت مدیره اتاق های بازرگانی در شهرستان ها را تشکیل می دهند و 35 اتاق مشترک در آن وجود دارد و از وجود 167 تشکل، انجمن و سندیکا بهره می برد.

وی عنوان کرد: تعلیم و تربیت یکی دیگر از فعالیت های بسیج اصناف است که در این خصوص در سال 97 ، حدود 230 هزار نفر آموزش فقه بازار را گذراندند و در برخی شهرها آموزش های تکمیلی آن نیز در حال اجرا است و دوره های تخصصی آن نیز در حال برگزاری است.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان همچنین از اجرای طرح اقامه نماز اول وقت در بازار و تشکیل شوراهای فرهنگی در بازارها و مجتمع های تجاری خبر داد.

وی در ادامه گفت: تاکنون 50 عنوان کتاب در خصوص شهدای اصناف و خدمات اصناف در دفاع مقدس به چاپ رساندیم و 11 هزار شهید نیز از اصناف شناسایی شدند. همچنین فیلم های کوتاهی در خصوص خوبی های بازار درست کردیم که از تلویزیون پخش شد. ضمن اینکه نشست های فرهنگی و مذهبی با حضور سخنرانان و چهره های سرشناس برگزار کردیم.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان عنوان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت هایی با همکاری بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی و سایر اقشار بسیج در راستای تبلیغ کالاهای ایرانی داشتیم و در ذیل آن نمایشگاه هایی برگزار کردیم که با موفقیت خوبی برگزار شد.

حسن پور در خصوص اقدامات این مجموعه در مناطق سیل زده گفت: در مرحله اول ارسال کمک های ضروری به ارزش 40 میلیارد تومان را داشتیم و نیروهای متخصص در حوزه های مختلف را به مناطق سیل زده تحت عنوان گروه های جهادی اعزام کردیم و الان به ساخت منازل مسکونی ورود کرده ایم.

وی در پایان از در دستور کار قرار گرفتن تهیه یک سند تحول بنیادین در اصناف و بازار خبر داد.

وی در پایان ضمن تشکر از اعضاء شورای مرکزی جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار خواستار همکاری مشترک در برنامه های فرهنگی شد و تعامل این دو مجموعه را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موثر دانست

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.