شناسه : 5030
امروز دوشنبه 1398/02/30 - 09:42
نویسنده : mohammad rezaeian

کمک‌های دیده نشده برای سیل زدگان توسط بسیج اصناف/ از مدیریت بحران تا رساندن کمک‌های بازاریان

یکی از دستگاه‌هایی که به علت ارتباط مناسب با بدنه بازار توانست اقدامات بسیار مناسبی را انجام دهد، بسیج اصناف و بازاریان است.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ از ابتدای وقوع سیل در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان دستگاه‌های مختلف امدادی همراه ارتش و سپاه وارد میدان شده و خدمات مختلفی انجام دادند، یکی از دستگاه‌هایی که به علت ارتباط مناسب با بدنه بازار توانست اقدامات بسیار مناسبی را انجام داد، بسیج اصناف و بازاریان است.  

سازمان بسیج اصناف، قرارگاه خدمت رسانی شهید عراقی را برای تسهیل کمک به سیل زدگان راه اندازی کرد، کمک‌های نقدی از طریق این سازمان از مرز ۴۰ میلیارد تومان گذشت، نکته مهم وصل کردن حلقه ارتباطی بین اصناف و سیل زدگان بود که بسیج اصناف به درستی این اقدام را انجام داد و بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولین و روسای اصناف و بازرگانی و بازار کشور در این اردو‌ها به منظور بازدید از مناطق سیل و تصمیم‌گیری برای مدیریت در مرحله بعدی و کمک رسانی شرکت کردند.

بسیج اصناف عضو ستاد مدیریت بحران 

دلاور عسگری، رئیس بسیج اتاق اصناف خوزستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان دراین باره گفت:  در اولین اقدام و قبل از وقوع سیل، در جمع اصناف ستاد بحران استان را تشکیل دادیم وگروه‌های جهادی بسیج اصناف در ایجاد سیل بندها، حضور بسیار خوبی داشتند. عسگری با بیان اینکه ستاد بحران در استان با اعضایی از بسیج اصناف و اتاق‌های اصناف تشکیل شد، اضافه کرد: در این ستاد، هر شهرستان معین شهر‌های سیل زده شدند و کمک‌ها را به مناطق سیل زده ارسال می‌کردند. کمک‌هایی از طریق اصناف، اتحادیه‌ها، سپاه، هلال احمر و سایر دستگاه ها‌ی امداد رسان جمع آوری و تحویل سیل زدگان شده است. وی با بیان اینکه در مرحله بازسازی، مرمت و ساخت منازل آسیل دیده با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و با کمک اتاق‌های اصناف و بسیج اصناف ساخت تعدادی از واحد‌های سیل زدگان را بعهده گرفتیم، خاطر نشان کرد: حضور مردم برای امدادرسانی به سیل زدگان استان جلوه‌ای از حماسه ملی بود. تحویل بیش از ۲۵ مجموعه جهیزیه کامل به سیل زدگان استان لرستان جمال ابدالی رئیس بسیج اتاق اصناف لرستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره خدمات این مجوعه در سیل گفت: بسیج اصناف استان از اولین نهاد‌های کمک رسانی بود که به امدادرسانی در مناطق سیل زده پرداخت. ما در ۹ شهرستان آمادگی داشتیم تا در صورت وقوع بلایای طبیعی به مردم منطقه کمک کنند. جمالی ابدالی ادامه داد: بسیج اصناف استان از اولین نهاد‌های کمک رسانی بود که به امدادرسانی در مناطق سیل زده پرداخت و امکانات اولیه همچون بیل، چکمه و ... توسط اصناف تدارک دیده شد. در جلسه‌ای که با رئیس بسیج اصناف کل کشور داشتیم، با اعلام نیازمندی‌های مناطق سیل زده یک اردوی جهادی ۳۰ نفره با حضور اتاق‌های اصناف در مناطق سیل زده برگزار شد. همزمان با کمک‌های مردمی و نهاد‌های امدادرسان، بسیج‌های اصناف در مناطق مستقر شدند و تیم‌هایی از اصناف همدان به ساخت درب‌های چوبی در مناطق سیل زده پرداختند.  نماینده بسیج اصناف در استان مستقر است و در معمولان یک نمایشگاه پوشاک و لباس برگزار کردیم و متعهد شدیم تا ۱۰۰۰ تخته چادر مشکی تهیه کنیم و با حداکثر توان در جهت کمک به مردم سیل زده اقدام کردیم.

اقدامات جهادی ادامه دارد

نکته ای که بسیج اصناف در ایام ماه مبارک رمضان هم از آن غفلت نکرد بحث ادامه کمک رسانی به مناطق سیل زده است و این سازمان توانسته کمک‌ها به مناطق سیل زده را تداوم بخشد، این سازمان سعی کرده ارتباط بخش خصوصی با بسیج، و ارتباط بسیج با دولت را بهتر کرده و خدمات بسیاری را به مردم ارائه کند. انتهای پیام/

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.