شناسه : 4966
امروز دوشنبه 1397/12/06 - 09:15
نویسنده : mohammad rezaeian

تقاضای کاذب در بازار ایجاد نکنیم

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه نباید برخی از اظهارنظرها به صورت ناخواسته تقاضای کاذب و التهاب در بازار ایجاد کند، گفت: مردم باید بدانند که در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ رسول جهانگیری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه نباید صحبتهایی مطرح شود که در بازار تشویش ایجاد شود، گفت: زمانی که کسی مسئولیتی عهده‌دار می‌شود باید بداند که صحبت‌هایش بر جو روانی و بازار تاثیرگذار است و در زمانی که کشور در وضعیتی خاص به‌سر می‌برد یک اظهارنظر می‌تواند در دل مردم نگرانی ایجاد و برای کالایی تقاضای کاذب ایجاد کند که پیش از آن به وفور در بازار یافت می‌شد.

وی با ابراز اینکه التهاب در بسیاری از بازارها بر اثر جو روانی است و برخی اظهارنظرها به‌صورت ناخواسته فضای بازار را با مشکل مواجه می‌سازد، تأکید کرد: مردم باید بدانند در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم، از جمله ما به هیچ وجه کمبود پوشک نداشتیم و بازار این کالا به دست برخی افراد سودجو افتاده بود که به‌دنبال بازار پوشک نبودند و تنها هدف آنها ایجاد تقاضای کاذب در بازار بود که بر هم زدن نظم آن و منفعت‌طلبی بود. مسئولان باید مراقب باشند که صحبت‌های آنان به‌گونه‌ای نباشد که در دل‌ مردم اضطراب ایجاد و در پی آن تقاضای کاذب در بازار ایجاد کند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران ادامه داد: امیدوارم نظر آقای طحان پور بیشتر به رونق کارخانجات لوازم خانگی منجر شود، اما باید بدانیم به طور حتم با  گذشت زمان جو بازار رو به آرامی می‌رود و التهاب آن فروکش می‌کند. در هر صورت کشور به دنبال عادی‌سازی این شرایط و تطبیق و آرامش است و بحمدالله از این وضعیت ملتهب عبور خواهیم کرد.

جهانگیری گفت: مشکل امروز بازار کشور اعم از سکه، طلا، ارز و خودرو تقاضای کاذب است، باید پرسید: آیا بازار ما به این تعداد خودروی خریداری شده نیاز داشت یا مشکل اصلی بازار تقاضای کاذب و بی‌مورد برای این کالا و کالاهای دیگر است؟

انتهای پیام/

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.