شناسه : 4941
امروز چهارشنبه 1397/11/10 - 12:05
نویسنده : mohammad rezaeian
مشاور اقتصادی بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیا

درآمدزایی محصولات دانش بنیان صدها برابر درآمدهای نفتی

برهمن بیان کرد: در ایران تولیدات دانش بنیانی وجود دارد که می‌‌تواند صدها برابر درآمدهای نفتی و منابع طبیعی برای کشور درآمد به همراه داشته باشد و باید تمرکز تولیدات صنعتی بر محصولاتی باشد که برای کشور ارزآوری بالا دارند

علی برهمن، مشاور اقتصادی بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در مراسم رونمایی  از نخستین داروی ایرانی درمان فقر آهن به نام فروتونیک عنوان کرد: گفت:‌ در ایران ظرفیت‌های بالقوه بسیاری وجود دارد که باید در تولید مورد استفاده قرار گیرد، ایران یکی از کشورهایی است که از 13 نقطه آب و هوایی 11 نقطه را در اختیار دارد و 8000 گونه گیاهی در مساحتی به وسعت دو برابر قاره آفریقا در ایران کشت می‌شود.

وی با اشاره به گردش مالی 150 میلیارد دلاری گیاهان دارویی در جهان گفت:‌ در ایران تولیدات دانش بنیانی وجود دارد که می‌‌تواند صدها برابر درآمدهای نفتی و منابع طبیعی برای کشور درآمد به همراه داشته باشد و باید تمرکز تولیدات صنعتی بر محصولاتی باشد که برای کشور ارزآوری بالا دارند.

امید رجبی، عضو انجمن دارو‌های طبیعی آمریکا و مخترع داروی آهن با ساختار یون، در مراسم رونمایی از دارو اظهار کرد: کار تحقیقاتی برای ساخت این دارو از سال ۸۵ آغاز و در سال ۸۹ فرمول ساخت آن در شرکتی ایرانی نهایی شد.

وی با بیان اینکه داروی آهن فروتونیک مجوز سیب سلامت و کد ثبت فرآورده را از سازمان غذا و دارو اخذ کرده است، گفت: این داروی گیاهی آهن به طور رسمی در تیر ماه سال ۹۷ در یکی از شرکت دارویی کشور آغاز شد و اکنون در سطح داروخانه‌های کشور موجود است.

رجبی اظهار کرد: همه دارو‌های آهن در شکل‌های مختلف از جمله شربت، قطره، کپسول بدون استثنا دارای مل و نمک هستند.

عملکرد آهن در بدن

وی درباره عملکرد آهن در بدن تصریح کرد: بدن بر پایه یون طراحی شده است و مولکول آهن را نمی‌شناسد از طرفی‌آهن مولکولی است که دندان‌های بچه‌ها را سیاه و یبوست و اسهال ایجاد می‌کند و موجب اختلال در عملکرد کبد می‌شود.

رجبی اظهار کرد: داروی درمان قطعی فقر آهن در ایران به صورت صد درصد طبیعی با خواص منحصر به فرد و مطابق ساختار بدن انسان بر پایه یون طراحی و تولید شده است.

وی افزود: فرمولاسیون نوین این دارو به درمان کم خونی فقر آهن منجر می‌شود و پس از مصرف آن بدن بیمار دیگر نیاز به استفاده از داروی کمکی ندارد، چرا که آهن موجود به دلیل یونی بودن ساختار آن به صورت کامل در بدن جذب می‌شود و در نتیجه آن عوارض کم خونی به طور کامل برطرف خواهد شد.

داروی ایرانی آهن یک مولتی ویتامین مینرال حاوی آهن است

عضو انجمن طب گیاهی انگلستان و انجمن دارو‌های طبیعی آمریکا ادامه داد: این دارو فقط یک مکمل برای جبران کمبود آهن نیست بلکه بیش از ۱۲ ریز مغزی از جمله مقادیر بالای از ویتامین D و C، انواع کلسیم و منیزیم دارد و در حقیقت یک مولتی ویتامین مینرال حاوی آهن است.

رجبی گفت: نتایج مطالعات بالینی داروی درمان فقر آهن گیاهی با استناد خون‌سازی و تولید فاکتور‌های خونی از سوی پژوهش‌های مرکز تحقیقات پزشکی موکول دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیانگر درجه رضایتمندی بیماران است، همچنین این دارو در درمان کم خونی ناشی از فقر آهن در بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی و مبتلایان به بیماری مزمن نیز کاربرد دارد.

وی تاکید کرد: داروی گیاهی درمان فقر آهن با ساختار یونی کاملاً طبیعی است و ساختار آن با دارو‌های موجود در بازار تفاوت دارد و برخلاف مکمل‌های رایج از هیچ ماده شیمیایی، چون نمک‌های گلوکونات، فومارات، یا سولفات در ترکیبات آن استفاده نشده است.

عضو انجمن طب گیاهی انگلستان و انجمن دارو‌های طبیعی آمریکا افزود: این داروی درمان فقر آهن حاوی عصاره آبی نوعی گیاه بومی فلات ایران شکر سرخ و طمع دهنده طبیعی بوده و است و هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد و فاقد افزودنی‌ها و شیرین‌کننده‌های مصنوعی است.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.