شناسه : 4935
امروز سه شنبه 1397/11/02 - 13:27
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس اتاق اصناف ایران:

توجه به معیشت مردم باید در اولویت قرار بگیرد

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: تامین معیشت مردم مساله بسیار مهمی است که باید در اولویت قرار بگیرد .

به گزارش روابط عمومی بسیج اصناف کشور به نقل از اتاق اصناف ایران سعید ممبینی در اولین جلسه شورای مرکزی بسیج تخصصی اتاق اصناف ایران که با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف تهران و رئیس شورای راهبردی مرکزی بسیج اصناف در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد، گفت: مشکلات اقتصادی امروز بیش از گذشته است و باید همه با هم برای حل مشکلات اقتصادی گام برداریم و تلاشهای زیادی نیز در این راستا صورت گرفته اما آنچه که امروز مهم است تامین معشیت و تامین کالاهای اساسی و ضروری در بازار است.

وی تصریح کرد: آمادگی همکاری با دولت برای توزیع کالاهای اساسی با هدف اینکه کالاها به دست مصرف کننده واقعی برسد را داریم و دولت نیز باید از ظرفیت ها و پتانسیل های اصناف در این راستا استفاده کند.

در ادامه جلسه محمود بنانژاد خزانه دار اتاق اصناف ایران اظهار کرد: یکسری مسائل در حوزه اصناف است که باید نسبت به آن دید تخصصی داشته باشیم تا بتوانیم راهکار مناسب برای آن پیدا کنیم و موضوعات بازار برای همه ما شفاف است و اجرای طرح خدا روزی دهنده بسیار خوب است اما باید زمینه های اجرایی این طرح بررسی شود.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح ” خدا روزی دهنده است” باید تمامی ابعاد بررسی شود و تمامی مشکلات واحدهای صنفی از قبیل موجر بودن، مشکلات مالیاتی ، هزینه های ساری و جاری که دارند مد نظر قرار بگیرد و اجرای این طرح نیاز به همراهی و همکاری دولت و همچنین ایجاد انگیزه برای اصناف دارد .

بنانژاد افزود: اصناف ویترین کالا برای مصرف کنندگان به حساب می آیند و به اشتباه گرانی ها را در واحدهای صنفی می‌بینند و گاه بعضآ اصناف را متهم گرانفروشی می کنند در حالی که اصناف کالا را گرانتر از تولید کنندگان یا واردکنندگان خریداری می کنند .

خزانه دار اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در حال حاضر فشارهای زیادی روی اصناف شهرستانها وجود دارد و اصناف شهرهای کوچک مشکلات و دغدغه های فراوانی دارند که باید این مسائل را پیگیری کنیم.

ابراهیم درستی نماینده وزیر در اتاق اصناف ایران در این جلسه گفت: باید شرایطی را در بازار ایجاد کنیم که هم کسبه و هم مردم آرامش بیشتری داشته باشند و چشم اندازی بهتری را برای توسعه اقتصادی ایجاد کنیم .

جلال الدین محمدشکریه نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران افزود: باید روی اصول کاری که داریم جدیت بیشتری داشته باشیم و در سالهای اخیر دولت به معنای واقعی ظرفیت حضور اصناف را درک ولمس نکرده است و همیشه اصناف نادیده گرفته شدند و آن هم شاید به این دلیل بوده که اصناف تاکنون بارمالی برای دولت نداشته و همیشه بالاترین ظرفیت اشتغالزایی را نیز برای کشور داشته اند.

شکریه افزود: حذف قدرسهم کارگران در سالهای اخیر مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است و دولت باید اینگونه مسائل را حل کند و از ظرفیت های اصناف برا ی تقویت تولید داخلی استفاده کنند.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اصناف و مسئولین با اتحاد و همدلی برای پیشبرد اهداف اقتصادی در کنار هم هستند و بسیج اصناف نیز همیشه پشتیبان اصناف بوده است و دولت نیز بدون حمایت بخش خصوصی نمی تواند موفق عمل کند.

محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف شیراز اظهار کرد: توزیع کالا توسط اصناف شروع شده است و تاکنون نیزموفق عمل کرده است و برای ایجاد پایداری اقتصادی همه باید باهم همراهی و همکاری داشته باشیم و تنها شعاری کار نکنیم.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.