شناسه : 4934
امروز سه شنبه 1397/11/02 - 11:33
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس سازمان بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان ک

طرح توزیع کالاهای اساسی و ارزاق عمومی با کمک اتاق‌های اصناف و بسیج اصناف صورت خواهد گرفت

غلامرضا حسن‌پور بیان کرد: برای حل مشکلات اقتصادی و تنظیم بازار و ایجاد تعامل با دولت و بخش خصوصی با هدف کمک به انقلاب اسلامی گرد هم آمده ایم و وظیفه اصلی بسیج تخصصی اتاق اصناف، گره گشایی از مشکلات کسبه محترم و مردم شریف ایران است.

به گزارش روابط عمومی بسیج اصناف کشور جلسه شورای مرکزی بسیج تخصصی اتاق اصناف ایران با حضور اعضای هیات   رئیسه اتاق اصناف ایران و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف تهران و رئیس سازمان بسیج اصناف کشور و رئیس شورای راهبردی مرکزی بسیج اصناف در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

دکتر غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در این جلسه گفت: بسیج اصناف بازوان توانمند اصناف کشور هستند و با گذشت قریب به ۲ سال از تشکیل بسیج تخصصی، تلاش‌های زیادی برای کمک به مشکلات اصناف صورت گرفته و در سال جاری با توجه به توطئه و فریب های دشمن برای برهم زدن نظم بازار توانستیم بازار را کنترل و نظارت کنیم و در کنار اصناف برای حل مشکلاتشان گام بر داریم .

وی تاکید کرد: برای حل مشکلات اقتصادی و تنظیم بازار و ایجاد تعامل با دولت  و بخش خصوصی با هدف کمک به انقلاب اسلامی گرد هم آمده ایم و وظیفه اصلی بسیج تخصصی اتاق اصناف، گره گشایی از مشکلات کسبه محترم و مردم شریف ایران است.

حسن پور تصریح کرد: تشکیل  بسیج تخصصی به عنوان کمک موثری برای اصناف خواهند بود و یازده کارگروه تخصصی در این شورا ایجاد شده است که متشکل از کارگروه تخصصی نساجی و پوشاک، کارگروه طلا وجواهر، کارگروه لوازم خانگی، کارگروه مواد غذایی، کارگروه اماکن اقامتی و تفریحی، کارگروه صنایع دستی ، کارگروه مشاغل فنی ، کارگروه مشاغل تولید است و همچنین کارگروه شبکه توزیع که شکل گرفته است.

وی با اشاره به طرح توزیع کالای اساسی و ارزاق عمومی که توسط سازمان بسیج به شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه  ارسال شد، افزود: واحدهای صنفی در توزیع کالا در بازار باید نقش داشته باشند و اصناف ما همان اصناف اوایل انقلاب هستند و دولت بایستی در اجرای طرح توزیع کالا با نرخ مصوب با اصناف همکاری کند تا کالا به دست مصرف کننده واقعی برسد.

حسن پور همچنین از اجرای طرح ” خدا روزی دهنده است ” با فروش حداقل سود اصناف خبر داد و گفت: در شرایط اقتصادی امروز لازم است تا همه کمک کنیم تا شرایط برای خرید مردم به نوعی بهتر شود و از اصناف بویژه بسیجیان محترم بخواهیم تا به حداقل دریافت سود بسنده کنند  تا بتوان روحیه امید و ایثار را در بازار و مردم گسترش داد. حتی صاحبان مغازه ها برای دریافت کمتر اجاره بهاء از مغازه داران ترغیب شده و در ادامه سایر مجموعه هایی که در کاهش قیمت ها موثر هستند به این طرح بپیوندند.

در ادامه جلسه، محمود فقیهی رئیس شورای مرکزی بسیج تخصصی اتاق اصناف ایران گفت: برای ایجاد طرح های مناسب در بازار نیازبه تفکر و اعتقاد بسیجی داریم و این تعاملات می توانند منشاء خوبی برای ارائه خدمات باشد و باید از تمامی ظرفیت های اصناف استفاده کرد.

فقیهی اظهار کرد: برای احصاء مشکلات اصناف و بازار در کنار هم قرار گرفته ایم و ظرفیت اصناف ظرفیت فوق العاده ای است و باید با تمام توان و اعتقاد به میدان بیاییم و در سایه اعتماد و تفکر بسیجی برای پیشبرد اصناف کار کنیم .

وی افزود: تشکیل کمیته های تخصصی ضرورت بسیار بالایی دارد و میتوان از ظرفیت های آن برای حل مشکلات بهره برد و امیدواریم هیات رئیسه جدید اتاق اصناف ایران منشاء خیر و برکت برای اصناف باشند.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.