شناسه : 4880
امروز شنبه 1397/09/03 - 13:06
نویسنده : mohammad rezaeian
مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور تبیین کرد:

تقوای اقتصادی و جهاد اقتصادی دو مأموریت بسیج اصناف در راستای پیشرفت اقتصادی کشور

غلامرضا حسن‌پور بیان کرد: مأموریت بسیج اصناف در دو حوزه شامل تقوای اقتصادی و جهاد اقتصادی تعریف شده است.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، به بیان نکاتی درباره خدمات نهاد بسیج در عرصه‌های اقتصادی و سازندگی و همچنین اقدامات بسیج اصناف پرداخت و گفت: بسیج اصناف در سال ۱۳۸۷ از سازمان بسیج کارگری منفک شد و به عنوان یک سازمان مستقل در کشور کار خود را شروع کرد و تا الان در حوزه‌های اقتصادی در بازار مشغول فعالیت است.

دو مأموریت بسیج اصناف

حسن‌پور درباره مأموریت‌های بسیج اصناف و بازاریان کشور تصریح کرد: مأموریت بسیج اصناف در دو شعار شامل تقوای اقتصادی و جهاد اقتصادی تعریف شده است. در عرصه‌ تقوای اقتصادی برنامه‌هایی برای کسبه محترم اجرایی کرده‌ایم که از جمله شامل آموزش فقه بازار است که در سال جاری توسعه پیدا کرده است و مرحله دوم این طرح هم از هفته بسیج امسال در سراسر کشور آغاز شده است.

برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم با کمک خیّرین بازار

رئیس سازمان بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی کشور یادآور شد: همچنین اقدام دیگر ما این بوده که هیئت‌های اندیشه‌ورز را در مرکز و بسیاری از استان‌ها فعال کرده‌ایم که در زمینه فکری کمک بسیاری به ما می‌کنند. در زمینه نماز اول وقت هم تلاش می‌کنیم این فرهنگ را در بازار گسترش دهیم و مسائل شرعی را نیز به آنها آموزش دهیم تا مسئله انصاف را در نظر بگیرند و مردم نیز با خیال راحت برای خرید در بازار حضور پیدا کنند.

حسن‌پور با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی اضافه کرد: در زمینه‌های اقتصادی هم تعلیماتی در دو بخش ارائه می‌شود که اقدام اول، برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور و اقدام دوم هم تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. در حوزه اول، اردوهای جهادی در مناطق محروم با کمک خیّرین انجام می‌شود و نمونه آن هم بزرگترین اردوی خیرین اصناف و بازار در سال گذشته در سرپل ذهاب است.

تلاش‌های بسیج اصناف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

وی اظهار کرد: خیرین بازار با شرکت در این اردوها با مشکلات مناطق محروم آشنا شده و خود آنها اقدام به رفع نیازهای آن منطقه اقدام می‌کنند. در همین راستا ابتدای سال تحصیلی جاری، کسبه خیّر حدود هفتاد هزار دانش‌آموز محروم را در قالب طرح «یک کسبه یک دانش‌آموز» پوشش دادند و هزینه‌های ورود آنها به مدرسه همانند خرید کیف، کفش و سایر نیازهای آنها را بر عهده گرفتند. ان‌شاءالله این طرح در سال ۹۸ هم ادامه خواهد بافت. رئیس سازمان بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی کشور درباره اقدامات این نهاد در زمینه اقتصاد مقاومتی یادآور شد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هم ستاد اقتصاد مقاومتی ما تشکیل شده و کارگروه‌هایی در این ستاد وجود دارند که بخش‌هایی از موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار را شناسایی و رفع کرده‌اند. اقدامات دیگری در حوزه مالیات، بیمه و تأمین مواد اولیه در دستور کار جدی بسیج اصناف و بازاریان کشور قرار دارد که امیدواریم بتوانیم در این عرصه‌ها هم موفق باشیم. حسن‌پور در پایان گفت: در راستای شناسایی تجاری که می‌توانند در زمینه توسعه صادرات به اقتصاد کشور کمک کنند، بسیج تجار را در اتاق‌های بازرگانی راه‌اندازی کردیم و خوشبختانه، کار ما در زمینه تخصصی شدن بسیج به خوبی شتاب گرفته است.

کمک بسیج سازندگی به بهبود وضعیت کشاورزی و محرومیت‎زدایی

وی در ادامه درباره فعالیت‌های بسیج اظهار کرد: در بسیج مستضعفین، بیست و دو قشر وجود دارد که یکی از آنها سازمان بسیج سازندگی است که مسئولیت اولیه آن محرومیت‌زدایی است. از زمانیکه مقام معظم رهبری، دستور تأسیس بسیج سازندگی را صادر کردند، این محرومیت‌زدایی دستور کار اصلی آن بوده است. حسن‌پور افزود: با انحلال وزارت جهاد سازندگی و ادغام آن در وزارت کشاورزی، جنبه جهادی کار در این زمینه کم‎رنگ شد. به همین منظور بود که رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل بسیج سازندگی را صادر کردند و در مجلس هم به تصویب رسید. اکنون هزاران نفر در این مجموعه از بسیج مشغول کار هستند و اخیرا جمعی از آنان در رزمایشی در مهرماه با حضور رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند. رئیس سازمان بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به اقدامات مهم انجام شده توسط بسیج سازندگی تأکید کرد: بسیج سازندگی در حوزه‌های مهمی همانند سازندگی در مناطق محروم، بهبود وضعیت کشاورزی، کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، پرداخت وام برای توسعه مشاغل خانگی و مشاغل کم‌هزینه و اقداماتی از این دست، فعالیت‌های ارزنده‎ای را انجام داده و با این رویکرد جدیدی که در پیش گرفته بسیار موفق عمل کرده است. در ذیل فعالیت بسیج سازندگی، اقشار دیگری همانند بسیج اصناف، بسیج کارگری، بسیج پزشکان، بسیج ادارات و ... بخشی از خدمات‌رسانی به مردم را بر عهده گرفته‌اند تا فعالیت‎ها در عرصه محرومیت‌زدایی در کشور به خوبی پیش برود. انتهای پیام

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.