شناسه : 4864
امروز سه شنبه 1397/08/15 - 11:42
نویسنده : mohammad rezaeian
در نشست خبری «خدمت رسانی اصناف و بازاریان» مطرح شد؛

یکصد هزار دانش آموز محروم تحت حمایت بازاریان قرار می‌گیرند

رئیس سازمان بسیج اصناف در نشست خبری عملیات بزرگ خدمت رسانی اصناف گفت: از فردا ۱۱ صبح طرح «یک کاسب یک دانش آموز» آغاز می شود و در مرحله اول یکصد هزار دانش آموز محروم تحت حمایت مستقیم بازاریان قرار خواهند گرفت.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ در راستای برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج، بازاریان کشور نیز دست به کار شده و در شرایط اقتصادی نامناسب کنونی در تلاش هستند تا گوشه‌ای از کار حمایت از محرومان کشور را بگیرند.

دکتر غلام‌رضا حسن پور، رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، در نشست خبری با عنوان "عملیات بزرگ خدمت رسانی اصناف و بازاریان" در راستای برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج، در مقدمه سخنان خود گفت: رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج از روز 9 تا 29 شهریور در حال برگزاری است و این رزمایش هم جنبه نظامی داشته و هم جنبه خدمت‌رسانی دارد.

وی گفت قرار است 150 هزار جهادگر در قالب 7 هزار گروه جهادی به خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم مشغول شوند.

حسن پور ادامه داد: بازاریان کشور در شرایط اقتصادی کنونی پای کار هستند و همین دیروز حدود 45 هزار کارگر برای خدمت‌رسانی به مردم در قالب اردوی جهادی سازماندهی شدند.

رئیس سازمان بسیج اصناف در این نشست گفت: هدف ما توسعه تفکر خدمت رسانی در حوزه های مختلف بسیج است.

وی گفت امروز سالگرد شهادت شهید عطایی با نام مستعار ابوعلی است. وی شهید شاخص بسیج اصناف است،این شهید بزرگوار عضو بسیج اصناف مشهد بود که به جبهه های دفاع از حرم رفت و شهید شد. وی یک تأسیساتی و تعمیرکار شوفاژ بود.

حسن پور گفت: بسیج اصناف و بازاریان کشور تا کنون 11 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و بنا به گفته حضرت آقا اولین گروهی که به ندای انقلاب پاسخ دادند بازاریان متدین بودند.

وی معتقد است: در شرایط کنونی می خواهند صف بازاریان و اصناف را از انقلاب جدا کنند. اما همچنان بازاریان پای اسلام و انقلاب ایستاده اند و شاید بتوان ادعا کرد که هر خانواده بازاری یک شهید داده است. شما همین حالا به بازار سر بزنید و ببینید بازاریان مانند سال‌های قبل در تدارک برگزاری مراسم محرم حسینی هستند.

حسن پور گفت: قرار است در راستای برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی، از فردا طرح" یک کاسب یک دانش آموز" توسط اصناف کلید بخورد.

رئیس سازمان بسیج اصناف ادامه داد: این طرح به صورت مشترک توسط سازمان بسیج اصناف و با کمک بسیج دانش آموزی و بسیج محلات برگزار می شود.

حسن پور گفت: در شرایط کنونی برخی دانش آموزان به دلیل داشتن مشکلات مالی نمی توانند با نشاط مناسب وارد مدرسه شوند. در سال تحصیلی جدید دانش آموزانی هستند که توانایی تأمین مالی نیازهای تحصیل خود را ندارند و بنابراین از کسبه خواسته‌ایم تا هر فرد بازاری و کاسب یک دانش آموز را تحت پوشش قرار دهند.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان نیازمند با کمک سازمان‌های مرتبط نظیر بهزیستی و کمیته امداد، بسیج دانش آموزی، و حتی بسیج محلات شناسایی می شوند و به کسبه معرفی می شوند و کسبه نیز مسئولیت تأمین نیازهای دانش آموزان و آماده کردن آنها برای آغاز سال تحصیلی جدید را برعهده می گیرند که از جمله نیازهای آنها می توان به کیف، کفش، و لوازم التحریر اشاره کرد.

حسن پور گفت: این اقدام به صورت کاملا داوطلبانه توسط کسبه انجام می شود و آنها با میل و رغبت این کار را انجام خواهند داد.

رئیس سازمان بسیج ادامه داد: در مرحله نخست این طرح یکصد هزار دانش آموز تحت پوشش کسبه سازمان بسیج اصناف قرار خواهند گرفت و این طرح از فردا تا روز 15 مهر انجام می شود.

وی می گوید برآورد اولیه ما این است که در وهله نخست بسته به ارزش 200 هزار تومان به صورت مستقیم توسط کسبه در اختیار دانش آموز قرار خواهد گرفت و هر یک از این بسته های هدیه به نام یک شهید نامگذاری خواهد شد تا فرهنگ شهادت بین دانش آموزان مطرح شود. در قالب این طرح کاسبان و بازاریان نشان خواهند داد که حتی در شرایط بد اقتصادی هیچوقت از قشر مستضعف غافل نخواهند شد.

حسن پور گفت: بسیاری از موسسات خیریه در سطح شهر نیز توسط همین بازاریان تأمین مالی می شوند.در طرح" یک کاسب یک دانش آموز" نیز آنها فرض خواهند کرد که خداوند یک فرزند دیگر به آنها داده است و ما تلاش خواهیم کرد که روحیه انفاق و ایثار را همیشه گسترش دهیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف ادامه داد: بسیاری از کسبه راضی نیستند نامی از آنها برده شود و یا گزارشی از فعالیت آنها تهیه شود اما ما به عنوان بسیج وظیفه داریم خدمات ارائه شده را در راستای "افشای معروف" به صورت مشروح ارائه دهیم.

وی از بازاریانی که هنوز به این طرح نپیوسته‌اند خواست در صورتی که تمایل به مشارکت در این طرح دارند به واحد امور خیرین در واحد های بسیج اصناف مراجعه کنند.

حسن پور در ادامه سخنان خود گفت: این طرح فردا ساعت 11 صبح در سراسر کشور اجرا خواهد شد و در تهران نیز در پاساژ اردیبهشت ناصرخسرو به صورت رسمی کلید می خورد.

حسن پور گفت در این طرح قرار نیست با ارائه شماره حساب کاسب به صورت غیر مستقیم از دانش آموز حمایت کند بلکه قرار است کاسب به صورت مستقیم به حمایت مالی از دانش آموز بپردازد.وی گفت حضور خیرین بازاری در حمایت از دانش آموزان به حدی بوده است که مثلا در شیراز یک بازاری هزینه تأمین صبحانه روزانه دانش آموزان یک مدرسه در یک منطقه محروم را برعهده گرفت و یا در شهر آبدانان در ایلام به عنوان یک شهر کوچک، اصناف این شهر حدود یک میلیارد ریال برای دانش آموزان محروم کمک مالی جمع آوری کرده اند.

رئیس سازمان اصناف در پایان گفت که در این طرح به دنبال خانواده هایی نیز خواهیم رفت که به کمیته امداد یا بهزیستی مراجعه نکرده و سعی می کنند حفظ آبرو کنند و این برای ما اولویت است. از خانواده‌های نیازمند می خواهیم برای دریافت کمک به واحدهای امور محرومین در شعب بسیج اصناف مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.