شناسه : 4537
امروز جمعه 1396/04/30 - 14:51
نویسنده : mozafari
حسن پور:

بازارچه محصولات ایرانی اسلامی برپا می‌شود

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور گفت: بسیج اصناف بازارچه‌ای را راه اندازی می‌کند تا در آن محصولات ایرانی عرضه شود که در این صورت به طور حتم بخشی نیز برای تولیدات پوشاک ایرانی اسلامی اختصاص می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، «غلام رضا حسن پور» مسئول سازمان بسیج اصناف،بازاریان و تجار کشور در نشست تخصصی «نما نام‌های (برند) تولیدات ایرانی اسلامی» بسیج اصناف که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار داشت: 11 هزار شهید اصناف نشان دهنده کار بزرگی است که در ایران برای دفاع از اسلام انجام شده است که البته این راه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیج اصناف در موضوع عفاف و حجاب هم به نوعی مسئولیت دارد، افزود: کارهای خوبی در زمینه پوشاک ایرانی اسلامی صورت گرفته اما تا زمانی که این گونه تولیدات را در مغازه‌ها نبینیم، نمی‌توان گفت پوشاک مناسب در اختیار عموم قرار دارد؛ به عبارت دیگر کار ما وقتی می‌تواند موثر باشد که آن را مردمی کرده باشیم.

حسن پور با تاکید بر اینکه در حوزه پوشاک ایرانی اسلامی بسیج وظیفه‌اش هدایت، نظارت و حمایت تولیدکنندگان است و قرار نیست تولیدی پوشاک داشته باشد، ادامه داد: بسیج اصناف در هیأت عالی نظارت بر اصناف عضویت دارد که این نشان از جایگاه قانونی کاملا مشخص بسیج اصناف دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ذیل بسیج اصناف، بسیج تجار نیز وجود دارد، عنوان کرد: معتقدیم دولت می‌بایست حداقل 2 سال برای تولید کنندگان، تنفس مالیاتی قائل شود تا بتوانند فعالیت خود را گسترش دهند.

مسئول سازمان بسیج اصناف،بازاریان و تجار کشور با عنوان این مطلب که بسیج مناطق آزاد و وزارت اقتصاد و دارایی و نیز گمرک هم ذیل این سازمان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: نکته‌ای را باید در رابطه با اصناف عنوان کرد و آن این که همیشه اصناف و اتحادیه‌ها از دولت انتقاد کردند در صورتی که به همان میزان که انتقادات به دولت وارد است، به همان نسبت هم انتقاداتی به اتحادیه‌ها و اصناف می‌توان وارد کرد به عنوان مثال اتحادیه‌های صنفی موظف هستند 15 درصد از منابع خود را در فعالیت‌های فرهنگی هزینه کنند، هزینه‌هایی که می شود کمتر از میزان مورد اشاره است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: بسیج اصناف بازارچه‌ای را راه اندازی می‌کند تا در آن محصولات ایرانی عرضه شود که در این صورت به طور حتم بخشی نیز برای تولیدات پوشاک ایرانی اسلامی اختصاص می‌یابد علاوه بر این از اتحادیه پوشاک می‌خواهیم تا رسته‌ای به عنوان پوشاک ایرانی اسلامی در زیر مجوعه‌های خود اضافه کند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.