شناسه : 4475
امروز پنجشنبه 1396/04/22 - 11:38
نویسنده : mozafari
رئیس بسیج اصناف ، بازاریان و تجار کشور :

وحدت اقتصادی رمز پیروزی در نبرد اقتصادی با دشمنان است

غلامرضا حسن پور : به قطع یقین دشمن برای تجزیه کشور ایران ، نقشه ها یی در سر می پروراند. ما باید با حفظ وحدت و هم بستگی این نقشه شوم دشمن را نقش بر آب کنیم و همانگونه که در مذهب وحدت ایجاد کردیم ، باید وحدت اقتصادی هم داشته باشیم ، وحدت اقتصادی رمز پیروزی در نبرد اقتصادی با دشمنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف ، بازاریان و تجار در جمع برخی از مسئولین اصناف وفعالان اقتصادی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد :

وحدت اقتصادی رمز پیروزی در نبرد اقتصادی است

با توجه به شنیدن زمزمه هایی از جدایی طلبی های اخیر در کشور همسایه  ما  عراق ، یکی از موضوعات مهمی که در این استان باید مورد توجه قرار بگیرد حفظ وحدت است، البته باید توجه داشت که در موضوع وحدت به حبل الله متمسک شویم و چنگ بزنیم و در حول محور ولایت وحدت داشته باشیم. چون به قطع یقین دشمن برای تجزیه کشور ایران هم ، نقشه ها یی در سر می پروراند. باید با حفظ وحدت و هم بستگی این نقشه شوم دشمن را نقش بر آب کنیم .

همانگونه که طی این مدت در مذهب وحدت ایجاد کردیم و در مقابل دشمن مردانه ایستادگی کردیم. باید در اقتصاد هم، هم بستگی ایجاد کنیم. متاسفانه هنوز  در زمینه ی اقتصادی وحدت لازم، در بخش های خصوصی  اتفاق نیافتاده است ، ما سعی بر این داریم که بین بخش خصوصی و مردم فضای هم دلی ایجاد کنیم. از این جهت تقاضای حمایت از جانب دولت را هم داریم که فقط به عنوان ناظر و حمایت کننده، سطح ِ توانِ مجموعه های خصوصی را بالا ببرد. باید همه بدانیم وحدت اقتصادی رمز پیروزی در نبرد اقتصادی با دشمنان است.

بسیج اصناف قصد تصدی گری ندارد

وی افزود : این سال ها که بسیج برای گسترده کردن چتر خود در اقتصاد تلاش کرده با هدف متحد کردن بخش های خصوصی و همچنین قدرت بخشیدن به آنها بوده است و هیچ قصد تصدی گری بر بخش خصوصی را ندارد و با شعار هدایت ، حمایت ، نظارت به راه خود ادامه می دهد.

بسیج اصناف هم به تنهایی نمیتواند تمامی مشکلات را حل کند ، از این رو به سراغ بخش هایی مانند وزارتخانه ها اتاقهای  بازرگانی ها مناطق ازادونهادهای حاکمیتی رفتیم. با تعامل با آنها ، اعتمادی میان مجموعه ها حاصل کردیم که سبب همکاری های مختلفی شده است. به طور مثال تا حدودی توانستیم در وزارت اقتصاد و دارایی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ورود کنیم و با آن ها همکاری داشته باشیم و به نفع مردم از آنها مطالبه گری کنیم .

 

 

بسیج اصناف خط مقدم مبارزه با فساد اقتصادی است

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند : وقتی اقتصاد مردم سالار می شود که بسیج ورود کند. ما می توانیم با استفاده از شبکه گسترده بسیج  اصناف، با 600 هزار نیرو در سراسر کشور به تمامی مراکز دولتی کمک برسانیم و با افراد مفسد برخورد کنیم . ما بسیج اصناف را  خط مقدم مبارزه با فساد اقتصادی می دانیم.

 

صادرات 1000تنی مواد غذایی به قطر  شکل گرفت

در سال 95 در کشور اوگاندا ساختمانی را که چهار سال بلا استفاده بود به ساختمان دندانپزشکی تبدیل و با کمک پزشکان بدون مرزبه آن جا نیرو اعزام کردیم که کاملا از لحاظ اقتصادی به نفع ایران می می باشد .

در مبحث تحریم های قطر، در حالی که دولت هنوز مشغول تصمیم گیری و در پیچ خم مراحل اداری بود. تجاربسیجی خط شکن عمل کرد ند. این عملکرد موجب شد در دو هفته اول 1000 تن مواد غذایی به کشور قطر صادر شود.

سیاست قطعی بسیج اصناف، استقلال اصناف است

رئیس بسیج اصناف ، بازاریان و تجار ادامه داد : سیاست قطعی ما این است که سازمان های اقتصادی روی پاهای خودشان بایستند و به دولت ها تکیه نکنند. وی در زمینه اشتغال و تولید اضافه کرد : تولید باید استقلال داشته باشد. باید با بسیج مردمی اعتماد به کالای داخلی را برای مردم ایجاد کنیم. از این رو بازارچه اینترنتی را راه اندازی کردیم تا بتوانیم تولیدات مردم ایران را معرفی کنیم و خریداران را به آنها وصل کنیم تا از تولید ملی حمایت کنیم .

 

 

 

 

کارنامه ی سه ساله اتاق اصناف ایران در اقتصاد مقاومتی تقریبا هیچ است

 

مسئول بسیج اصناف افزود : ما مشکلات فراوانی داریم که دولت باید همیاری کند ، مشکل اصلی اصناف در بحث های تولید ، مالیات ، صادرات و ... است ، نه اینکه اتاق اصناف ایران در روز ملی اصناف به جای پرداختن به مشکلات صنوف مختلف و مساعدت برود 4.5 میلیارد تومان برای یک اپلیکشن ضعیف هزینه کند. مسئولین اتاق اصناف ایران بعد از سه سال بالاترین مقام اجرایی کشور یعنی رییس جمهور را در روز اصناف به مراسمی  دعوت می کنند تا عصاره ی سه سال حضور در این مسئولیت را به نمایش بگذارند. اما متاسفانه ازاعتماد رییس جمهورمحترم معاون اول ایشان ووزیرمحترم صنعت سوءاستفاده کرده و از اپلیکیشنی رو نمایی می کنند که فاقد محتوا است. ای کاش مسئولین اتاق اصناف ایران به جای "خودنمایشی" ، مشکلات اصناف را به نمایش رییس جمهور می رساندند. کارنامه ی سه ساله اتاق اصناف ایران در موضوع اقتصاد مقاومتی تقریبا هیچ است ودراین مدت هیچ همکاری بابسیج اصناف درمباحث اقتصادمقاومتی نداشته است.

 

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.