شناسه : 4178
امروز جمعه 1396/03/19 - 18:23
نویسنده : mozafari

فرصت طلایی برای تجارت اقتصادی و دیپلماسی با قطر

خسروجردی رئیس شورای بسیج تجار فعالان اقتصادی کشور گفت: در صورت تشدید اختلافات ابتدا ایران به منظور حل اختلاف وارد عمل می شود و در صورت بالا گرفتن اختلافات مطابق پیمان سازمان بین اللمللی هوانوردی( ایکائو) قطر می تواند از آسمان ایران عبور کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، حسن خسروجردی رئیس شورای بسیج تجار فعالان اقتصادی کشور در خصوص اتفاقات منطقه خاورمیانه و کشورهای اتحادیه عرب و هم پیمانان عربستان علیه کشور قطر  اینگونه عنوان کرد: با توجه به این که کشور قطر هم پیمان کشور های عربی در خیلی از مسائل سیاسی و نظامی بوده است این جای تعجب است چراسران اتحادیه عرب به مخالفت با حکومت قطر برخواستند.

سازمان بین اللملی هوانوردی( ICAO ) به قطر اجازه عبور از آسمان ایران را داده است

خسروجردی در خصوص تحریم هوایی قطر از سوی سران اتحادیه عرب عنوان کرد: گمان می کنم تحریم هوایی قطر دوام زیادی نداشته باشد ولی با این وجود ورود هواپیماهای قطر را به چند کشور عربی ممنوع کرده‌اند که نمیتواند خیلی برایش مشکل ساز شود. در صورت تشدید اختلافات ابتدا ایران به منظور حل اختلاف وارد عمل می شود و در صورت بالا گرفتن اختلافات مطابق پیمان سازمان بین اللمللی هوانوردی( ایکائو) قطر می تواند از آسمان ایران عبور کند و این اجازه از سوی ایران صادر می شود و این فرصت اقتصادی خوبی برای کشور مان است که هم از ظرفیت های هوایی و بین اللملی استفاده کند و هم تجارت با قطر داشته باشیم.

آمادگی ایران در خصوص عرضه کالاهای ایرانی به قطر

رئیس شورای بسیج تجار فعالان اقتصادی کشور در خصوص همکاری های تجاری و اقتصادی گفت: قطر کشوری ثروتمند در بین اتحادیه عرب است و چون مشکلی در خصوص خرید کالا و مایحتاج خود از کشور های دیگر ندارد، در صورت نیاز آنها ما نیز آمادگی این را داریم که با برنامه ریزی به آنها کالاهای خود را عرضه کنیم.

افزایش همکاری ها در حوزه های مشترک نفت و گاز

وی در خصوص سوال خبرنگار  مبنی بر راهکار شما برای افزایش همکاری بیشتر در حوزه های اقتصادی و تعامل با کشور قطر چیست؟، عنوان کرد:

بزرگترین تعامل در حوزه های مشترک گازی و نفتی میباشد، با توجه به مسائل به وجود آمده در منطقه می توانیم در حوزه های مشترک گازی و نفتی که با قطر مشارکت داریم همکاری خود را بیشتر کنیم. به نظر من این زمان یک فرصت طلایی برای وزارت نفت است که مشارکت و همکاری را با کشور قطری داشته باشد. حوزه مشترک نفت و گاز نیازمند به رسیدگی مجلس و تصمیم دولت میباشد که وزارت نفت میبایست هر چه زود تر اقدام کند.

نقش دولت به عنوان تسهیل کننده، قطعا نقش بی بدیلی است و اینکه دولت باید وارد موضوع بشود و این راه را تسهیل بکند مشخص است و باید در کم ترین زمان بهترین بهره برداری را در این فضای رقابتی ببرد.

منبع:رازق

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.