شناسه : 4122
امروز چهارشنبه 1396/03/10 - 23:14
نویسنده : mozafari
مسئول سازمان بسیج اصناف کشور:

برخورد با مغازه داران ترویج کننده روزه خواری/ برپایی سفره افطار در مراسم ارتحال امام(ره)

مسئول بسیج اصناف کشور با بیان اینکه با مغازه داران مروّج روزه خواری برخورد می شود، گفت: همزمان با سالگرد ارتحال امام(ره) مراسم افطاری با کمک بازاریان در حرم برپا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن پور مسئول بسیج اصناف کشوردر مصاحبه با بسیج پرس ؛ با بیان اینکه هر ساله در ماه مبارک رمضان سبد کالا بین بازاریان و فقرا توزیع می شود، گفت: اصناف و بازار همواره به صورت سنتی برای گسترش این امر خیرخواهانه اقدام می کنند و امسال سبد کالای غذایی توسط خیرین برای نیازمندان و محرومین جمع آوری و در تهران و شهرستان ها توزیع می شود. علاوه بر این راه اندازی سفره های ساده افطاری در مساجد، بازارها، پاساژها، مجتمع های تجاری و بعضی اماکن عمومی نیز انجام می شود.

وی به طرح شمیم رمضان اشاره کرد و افزود: با موسسات قم که در تعلیم و تربیت دینی هستند هماهنگ شده تا مبلغین و طلاب استان ها به شهرها و روستا اعزام شوند تا علاوه بر تعلیم دینی در بازار و مجتمع های تجاری پاسخگوی سوالات شرعی به ویژه سوالات فقهی، بازار و مربوط به کسب و کار باشند.

image

با مغازه داران مروّج روزه خواری برخورد می شود

حسن پور به مبارزه با روزه خواری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و عنوان داشت: گزارشاتی رسیده که بعضی اغذیه فروشی ها و رستوران ها اقدام به فروش غذا می کنند. اگرچه عده ای از رستوران ها مجوز خاص ماه رمضان برای فروش غذا به مهمان ها و مسافران را دارند اما برخی از این مجوز سوءاستفاده کرده و به افراد عادی غذا می فروشند. لذا ما برای این امر اقدامات لازم را با اتاق های اصناف، اتحادیه ها و بسیج کرده ایم تا به مغازه داران تذکر لازم را بدهند که اگر این رستوران ها به این موضوع توجه نکنند از طریق ناجا اقدام می شود. همچنین ردم اگر به چنین مواردی برخورد کردند می توانند با گزارش و ارسال پیامک به شماره 660000018 ما را مطلع سازند که در صورت محرض شدن، مغازه پلمپ خواهد شد. همچنین از بازاریان متدین جهت مبادرت به امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی درخواست کرده ایم که امیدواریم موثر باشد.

رئیس بسیج اصناف کشور در خصوص برنامه های بسیج اصناف در 14 و 15 خرداد ماه گفت: هر سال به کمک اتاق اصناف به خصوص اصناف استان های همجوار تهران برنامه هایی داریم. امسال همانند سال های گذشته از کل کشور اعزام به حرم مطهر امام(ره) را خواهیم داشت وسعی داریم با همکاری کمیته حضرت امام(ره) علاوه بر اصناف و بازاریان تهران از شهرهایی مانند سمنان، البزر، زنجان، قزوین و قم که به تهران نزدیک هستند سهمیه ورود به حرم امام(ر) را بدهیم.

image

مراسم افطاری در شب ارتحال امام(ره)

حسن پور اضافه کرد: در روز 14 خرداد "سالگرد ارتحال امام(ره)" سفره افطاری با کمک اصناف و بازار در حرم انداخته می شود و همچنین در مسیرهای بازگشت مسافران حرم مطهر امام(ره) بعد از افطار نیز پذیرایی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اصناف و بازار شهرستان ها برنامه های متنوعی را در روز 15 خرداد خواهند داشت،  اضافه کرد: بدلیل اینکه قیام خونین 15 خرداد در بازار تهران اتفاق افتاده است این موضوع بیشتر باید بیشتر مورد توجه این بازاریان قرار گیرد.

 

 

  انتهای پیام//

   

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.