شناسه : 3943
امروز چهارشنبه 1396/02/20 - 11:11
نویسنده : mozafari
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس :

قاچاق کالا مانع اصلی بر سر راه تولید کشور / تقویت بنگاههای تولیدی هدف اصلی اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق کالا مانع اصلی بر سرراه تولید است و اگر نتوان قاچاق کالا را متوقف کرد، رشد اقتصادی کشور کاهش می یابد. حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی اتاق اصناف ایران...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، حجت الاسلام حسن نوروزی گفت: مقام معظم رهبری نیز بر مبارزه با قاچاق کالا تأکید دارند و مجلس و دولت نیز برای جلوگیری از قاچاق کالا برنامه ها و قوانین مطلوبی را تدوین کرده اند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا به شکل گسترده به یکی از معضلات اقتصادی کشور تبدیل شده و لازم است نهادهای نظارتی کشور  بیش از پیش بر این مساله کنترل داشته باشند.

نوروزی افزود: تقویت بنگاههای اقتصادی خرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این راستا دخیل کردن سیستم آموزشی کشور برای بالا بردن سطح کیفی آموزش ها  و تخصصی شدن آموزش کمک بزرگی را به بخش صنعت و اقتصاد کشور می کند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید دانش آموزان از مقاطع  تحصیلی پایین با محیط کار در صنایع مختلف و کارخانه ها آشنا شوند چون یاد گرفتن مطالب  به صورت تئوری جنبه تخصصی ندارد و در کشورهای توسعه یافته تخصص را از مقاطع پایین به دانش آموزان آموزش می دهند و به این ترتیب انگیزه را برای تولید بالا می برند.

نوروزی افزود: وقتی نیروی کار کشور در مقاطع تحصیلی با محیط کار و صنعت کشور آشنا شوند و علایق خود را بشناسند، زمانی که به سن کار و فعالیت برسند، سردرگم نیستند که چه شغلی را برای کار انتخاب کنند و این امتیازی برای اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانین مربوط به بهبود فضای کسب و کار و صنعت و تولید تلاش خود را کرده و قوانین مورد نیاز را مصوب کرده است که برای اجرایی شدن مصوبات مجلس باید  استانداران و فرمانداران در هر استان اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.