شناسه : 3790
امروز یکشنبه 1396/01/27 - 12:12
نویسنده : mozafari
در دومین جلسه شورای مرکزی بسیج اتاق اصناف ایران مطرح شد:

اولویت های شش گانه شورای مرکزی بسیج اتاق اصناف ایران در تحقق اقتصاد مقاومتی

دومین جلسه شورای مرکزی بسیج تخصصی اتاق اصناف ایران امروز صبح در محل سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور دومین جلسه شورای مرکزی بسیج اتاق اصناف ایران برگزار گردید. حسن پور مسئول بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور هدف از ایجاد و راه اندازی بسیج تخصصی اصناف را هم افزایی و ظرفیت سازی بیشتر در جامعه اصناف و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد.

وی ضمن تشریح عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی بسیج اصناف و بازاریان کشور در سال 95 افزود: منظور از راه اندازی بسیج تخصص اتاق اصناف ایران استفاده حداکثری از ظرفیت های فکری و علمی صاحب نظران ، تقویت و گسترش روحیه بسیجی در حوزه های مختلف تخصص مرتبط با اصناف ، اثر بخشی بیشتر برنامه ها، کادر سازی مدیران در تراز انقلاب اسلامی و حضور با نشاط اصناف و بازاریان انقلابی در عرصه های مورد نیاز جمهوری اسلامی می باشد.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور با توجه به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پیشنهاد داد اعضای شورای مرکزی موارد زیر را در دستور کار خود قرار دهند:

1-مبارزه با قاچاق کالا

2-مبارزه با ورود کالاهای وارداتی که مشابه داخلی دارند

3-کمک به راه اندازی کارگاه های تولیدی صنفی که تعطیل و نیمه تعطیل می باشند با مشارکت اصناف،بازار و تجار

4-توجه جدی به فرهنگ سازی و امور رسانه ای

5-تمرکز به توزیع کالا های ایرانی و مصرف داخلی

6-شناسایی مزیت های اقتصادی استان ها به ویژه در بخش اصناف و تجارت   این موارد بعد از مورد موافقت اعضای شورا به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت.

فقیهی رئیس شورای مرکزی بسیج تخصصی اتاق اصناف با اشاره به ظرفیت بسیج اصناف گفت: این ظرفیت بالا می تواند در خدمت نظام برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور قرار گیرد ولی به شرط اینکه اعتقاد کامل به این کار باشد.

فراهانی نائب رئیس اول این شورا ضمن بیان اینکه بسیج به هیچ عنوان در امور اصناف دخالت نخواهد کرد گفت: هدف از تشکیل این شورا فقط برای به ثمر رساندن اقتصاد مقاومتی و کمک به اقتصاد مملکت می باشد.

وی افزود: ما می خواهیم در حوزه اصناف با کمک بسیج مشکلات اقتصادی را حل نماییم.

هاشمی نائب رئیس اتاق اصناف ایران با استقبال از تشکیل این شورا آمادگی خود را جهت همکاری همه جانبه اعلام و افزود: طی برنامه ریزی مدون و با استفاده از ظرفیت های بسیج، جلو برخی از نهادها و سازمان هایی که در امر کسب و کار دخالت می کنند گرفته شود.

وی افزود: بسیج باید سمت و سوی خود را به سوی هدایت کردن ببرد به طوری که اصناف در گرفتاری ها و مشکلات به بسیج پناه بیاورند.

در پایان جلسه سید محمود هاشمی به اتفاق آرا به عنوان نائب رئیس دوم شورای مرکزی بسیج اتاق اصناف ایران انتخاب شد و احکام مسئولیتی آقایان محمود فقیهی به عنوان رئیس، قاسم نوده فراهانی به عنوان نائب رئیس و حسن سلجوقی به عنوان دبیر شورا تقدیم گردید.  

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.