شناسه : 3726
امروز چهارشنبه 1396/01/02 - 13:09
نویسنده : mozafari

بکارگیری اصولی و شایسته نیروی کار، شکوفایی اقتصادی را در پی دارد

محقق رشته اقتصاد گفت:یکی از ارزشمندترین سرمایه های هر کشوری معطوف به نیروی کار می شود که با ایجاد فرصت های مناسب و بکارگیری اصولی و شایسته آن می توان شکوفایی اقتصادی را تضمین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور به نقل از باشگاه خبرنگاران،اشاره دیروز رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی به 33 میلیون نیروی کار و توجه به نیروی انسانی به عنوان یکی از پیش نیازهای رونق تولید داخلی،موید ضرورت عنایت هر چه بیشتر به این مولفه خطیر است.

  با توجه به اهمیت برجسته و تعیین کننده این فرصت و ظرفیت بالقوه،در گفت و گوی ذیل با امیر صداقتی، محقق و پژوهشگر اقتصادی ، ابعاد و زوایای هر چه بیشتری از این مولفه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.   وی با بیان نقش تاثیرگذار نیروی  انسانی در حصول رشد و توسعه پایدار عنوان کرد:تحولات اقتصادی جهان معاصر تا جایی پیش رفته که امروزه از سرمایه انسانی و نیروی کار به عنوان ارزنده ترین و مهمترین ثروت در جامعه یاد می‌شود و به واقع،منابع طبیعی و زیرزمینی بعد از نیروی انسانی رتبه بندی می شوند.   صداقتی گفت:خوشبختانه کشور ایران از این حیث از توانمندی و ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است که با اتخاذ تدابیر موثر و هوشمندانه می توان گام های موثری در جهت رفع و دفع مشکلات و نارسایی های اقتصادی برداشت.   این محقق و پژوهشگر اقتصادی عنوان کرد:به واقع،آنچه که در این بخش به عنوان اصلی حائز اهمیت مطرح است در دو حوزه کمی و کیفی قابل تعریف است.   وی افزود:از منظر و زوایه کمیت،کمبودی در حوزه نیروی انسانی متخصص و نیروی کار احساس نمی شود و تنها با ایجاد فرصت های مناسب و بکارگیری شایسته،اصولی و هدفمند عناصرِ فعال و توانمند نیروی کارِ  موجود در کشور، می توان به توفیقات برجسته و شایسته ای در عرصه اقتصادی نائل شد.   صداقتی عنوان کرد:اگرچه مهارت فنی نیروی کار یکی از مشخصه های نیروی کار مطلوب است اما منظور نظر از مبحث کیفیت در بخش نیروی انسانی صرفا به دانش فنی خلاصه نمی شود،بلکه عوامل دیگری همچون تمایل به صرفه جویی از سوی نیروی کار،تقویت روحیه جمعی کار،دلبستگی به حوزه فعالیتی،انضباط،تحرک و شوق داشتن به در آمد بیشتر از دیگر ضروریاتی است که در این عرصه قابل طرح و بررسی می باشد.   وی افزود:ممکن است ابتدا به ساکن از طرح موضوع شوقِ دریافتِ درآمدِ بیشتر،این ذهنیت در افکار عمومی متبادر شود که صرفا جنبه مادی گرایی در این بخش مطرح است،اما به واقع در صورت برنامه ریزی مدون و هوشمندانه می توان کسب درآمد بیشتر را منوط به رعایت و تامین الزاماتی اساسی از سوی نیروی کار دانست.   صداقتی در خاتمه یادآور شد:احساس مسئولیت،انجام وظیفه به نحو احسن،رعایت الزامات و اقتضائات کار و پیشه ای که بر عهده نیروی کار گذاشته شده و تامین استانداردهای لازم در عرصه فعالیتی از پیش شرط هایی است که می تواند رعایت آن با پاداش و حقوق مناسب پاسخ داده شود و قطعا در چنین شرایطی شاهد رشد،توسعه و پیشرفت هر چه بیشتری در بخش های تولیدی،فنی،اقتصادی،تخصصی و...خواهیم بود.   انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.