شناسه : 3717
امروز شنبه 1395/12/28 - 02:02
نویسنده : mozafari

مواد اولیه پتروشیمی با نرخ مناسب در اختیار تولیدکننده ایرانی قرار گیرد/ اتاق اصناف ایران تکیه گاهی برای صنوف کشور است

رئیس اتحادیه نایلون و پلاستیک تهران گفت: مشکلات اقتصادی کشور زمانی مرتفع خواهد شد که دولت به تولید کاران کشور اعتماد داشته باشد و فضای کار و سرمایه و مواد اولیه در اختیار واحدهای تولیدی بگذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسییج اصناف کشور، سیدرحیم مقیمی اصل بیان کرد: دغدغه صنف پلاستیک این است که مسئولان ذیربط، مواد اولیه پتروشیمی را با مبلغ ارزان تر از نرخ بورس به ترکیه، پاکستان، چین، ژاپن و سوریه صادر می کنند اما قیمت آن به تولیدکنندگان داخلی بالاتر است؛ حال وقتی موادی را که ۵۰۰ تومان زیر قیمت بازار به رقبای تولید کشور می فروشند ، چطور می توانیم رقابت کنیم ؛ کارگر استخدام کنیم و ادامه کار بدهیم.

وی ادامه داد: با ادامه این روند تولیدکاران ایرانی نمی توانند کار کنند؛ چه رسد به اینکه بخواهند صادرات داشته باشند. دولت به جای خام فروشی مواد اولیه آن هم زیر قیمت بورس ایران به تولیدکنندگان دیگر کشورها ، همان مواد اولیه را به تولیدکننده ایرانی بدهد و محصول تولیدی را با افتخار صادر کند .

مقیمی اصل ضمن انتقاد از خام فروشی، با بیان اینکه تولید کاران ایرانی در دانشگاهی به نام بازار کسب تجربه کرده اند، افزود: قبلا به ۴۸ کشور صادرات داشتیم اما در حال حاضر حتی بازار عراق و افغانستان را هم از دست داده‌ایم.

مقیمی تصریح کرد: توانایی تولیدکنندگان داخلی افزایش یافته و اکنون صاحب اندیشه های برتر در زمینه تولید هستیم و موادی را در عرصه پلاستیک ترکیب می کنیم و می سازیم که کیفیت کالای تولید داخلی بالاتر از نمونه مشابه خارجی آن است.

رئیس اتحادیه نایلون و پلاستیک تهران بر لزوم مردمی کردن اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: از دولت انتظار می رود که اقتصاد را برون سپاری کند.

وی افزود: امیدواریم که مجلس و دولت صدای دردمند تولیدکاران ایرانی را بشوند و مراجع تقلید هم به کمک اقتصاد بیایند و واردات کالاهایی که نمونه آن در داخل تولید می‌شود را جایز ندانند و آن را تحریم کنند.

مقیمی اظهار کرد: دولت زمانی می‌تواند واردات داشته باشد که کیفیت کالای تولیدی داخل پایین تر از نمونه خارجی آن باشد؛ در صورتی که اکنون در صنعت پلاستیک و نایلون بر عکس آن را شاهد هستیم و با این وجود باز هم شاهد ورود کالای بی‌کیفیت چینی در این صنعت هستیم.

وی افزود: مالیات های سنگین فشار را بر تولیدکنندگانی که درآمد نداشته اند، افزایش یافته است در حالی که دولت باید به دنبال کسانی که فرار مالیاتی دارند، باشد و نباید همیشه به کسانی که مانند اصناف در دسترس هستند و فعالیت شفاف دارند، فشار وارد شود.

مقیمی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران حامی و تکیه گاه اصناف کشور و نظارگره فعالیت تمام صنوف ایران است . هم از لحاظ فکری و فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی در دنیا حرف اول را می زند؛ امید داریم اتاق اصناف ایران همیشه استوار باشد و به دنبال چالش های سیاسی نرود و بتوانند از حقوق اصناف کشور دفاع کند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.