شناسه : 3704
امروز سه شنبه 1395/12/24 - 14:52
نویسنده : mozafari
در جلسه هم اندیشی اعضای شورا و کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی مط

بانک‌ها بزرگترین موانع موجود بر سر راه اقتصاد کشور/با تفکر بسیجی باید به جنگ مشکلات و موانع اقتصادی رفت

روز گذشته جلسه هم اندیشی اعضای شورا و کارگروه های اقتصاد مقاومتی بسیج اصناف و تجار کشور در این سازمان برگزار شد و اعضای این جلسه به بیان گزارش فعالیت های خود در طول سال گذشته پرداختند.

سال گذشته سال تثبیت کارگروه اقتصاد مقاومتی در کشور بود

به گزارش خبرنگار بسیج اصناف و بازاریان کشور،غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در ایتدای این جلسه با اشاره به روند فعالیت های کارگروه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: سال گذشته بخش زیادی از انرژی ما صرف تثبیت این کارگروه و شناسایی نخبگان اقتصادی برای فعالیت‌هایی که  پیش رو داشتیم شد.

وی ادامه داد: اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی کار یک شبه ای نیست که بتوان به یکباره آن را به سر انجام رساند با این حال با وجودی که یک سال از شروع این کارگروه می گذرد ما همواره همان حرارت و شور و اشتیاقی که در ابتدای سال در این کارگروه داشتیم هنوز حفظ کردیم و مشتاق تر از قبل برای ادامه این کار هستیم.

[[{"fid":"5763","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"303","width":"538","class":"media-element file-default"}}]]

بانک بزرگترین معضل بر سر راه اصناف و بازار کشور

مجتبی قائمی قائم مقام انجمن اسلامی بازار با بیان بزرگترین مشکلی که اقتصاد کشور با آن مواجه است، اظهار داشت: حدود 75 سال است که در بازار و اصناف کشور مشغول به کار هستم و در این مدت تنها مشکلی که بازار و اقتصاد ما را تهدید می کند بانک ها هستند.

وی افزود: طبق آماری که سال قبل گرفتم حدود 21 هزار بانک در کشور وجود دارند که حدود 9 هزار از این بانک ها دولتی اند و ما بقی موسسات مالی و اعتباری بودند که بزرگترین معضلات اقتصادی را برای ما بوجود آورده اند.

قائم مقام انجمن اسلامی بازار با عنوان اینکه تمامی مراجع به عملکرد بانک ها انتقاد دارند و برخی اعمال آن ها را غیر شرعی می‌دانند گفت: این کدام مافیا است که پشت این موسسات وجود دارد و در برابر تمامی مراجع شیعه ایستادگی می کند؟!

مدیریت جهادی باید در راس امور اقتصادی قرار بگیرد

مجتبی باطبی مدیر سایق شبکه بازار نیز با اشاره به همین موضوع عنوان کرد: اقتدار در کشور شکل نخواهد گرفت مگر اینکه بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در همه سطوح کشور به طور دقیق اجرایی کنیم.

وی با عنوان اینکه ما در صحنه عمل خوب فعالیت نمی کنیم، افزود: علت این عملکرد ضعیف در کشور ما  اینست که مسئولین دولتی ما نگاهشان یک نگاه مدیریت جهادی نیست و تنها زمانی می توانیم به خوبی در عرصه عمل نمایان شویم که بسیجی وار دل به دریا بزنیم و عمل کنیم.

مدیر سابق شبکه بازار در پایان خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای درون زا بودن و برون گرا بودن است و این موضوع شکل نمیگیرد مگر با تقویت تولیدات داخلی و آماده سازی آنها برای صادرات به سایر کشورها.

[[{"fid":"5764","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"452","width":"473","class":"media-element file-default"}}]]

اقتصاد اصلی ترین پاشنه آشیل کشور می‌باشد

حسن خسروجردی رئیس شورای مرکزی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور نیز با بیان اینکه بسیج باید در تمامی عرصه ها خود را اثبات کند، افزود: بسیج باید مرهم دردی برای مردم باشد و این در حالی است که بسیاری از افراد فکر میکنند بسیج به معنای اسلحه و جنگ است در صورتی که اینطور نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر پاشنه آشیل مملکت ما اقتصاد آن است و وظیفه اصلی بسیج در حال حاضر کمک به وضعیت اقتصادی مردم است که خوشبختانه بسیج تا کنون عملکرد های بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

رئیس شورای مرکزی بسیج تجار و فعالان اقتصادی با اشاره به اینکه سعی ما بر اینست تا بسیاری از برندهای داخلی که در کشور مطرح هستند را بتوانیم به سایر کشور ها صادر کنیم ، عنوان کرد: ما در حال حاضر 20 تا 30 میلیون بسیجی داریم که می توانند ما را در شبکه توزیع و صادرات کالاهای داخلی به سایر کشور ها کمک کنند از همین رو باید از تمام ظرفیت و توان داخلی خود در جهت پیشبرد منافع ملی استفاده کنبم.

خسروجردی در پایان با توجه به افتتاح کلینیک دندانپزشکی در اوگاندا، خاطرنشان کرد: بسیج پزشکی ر حال اجرای طرحی با نام پزشکان بدون مرز است که ما با همکاری بسیج پزشکی توانستیم کلینیکی را که در اوگاندا 4 سال پیش تاسیس شده بود و هنوز نتوانسته بودند آن را به بهره برداری برسانند افتتاح کنیم که این خود یکی از ظرفیت های بسیج است که نمایان شده است.

[[{"fid":"5765","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"420","width":"562","class":"media-element file-default"}}]]

تفکر بسیجی حلال مشکلات و معضلات کشور می‌باشد

مسعود برهمن عضو شورای مرکزی بسیج تجار و فعالان اقتصادی در پایان جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته بسیج در زمینه اقتصادی خاطر نشان کرد: تنها یک قشر سازندگی بسیج تا کنون حدود 230 هزار شغل ایجاد کرده در حالی که دولت ما با آن همه امکاناتی که در اختیار خود دارد تنها توانسته 700 هزار شغل ایجاد کند که این ناشی از سوء مدیریتی است که در دولت وجود دارد.

وی افزود: تا کنون تمام مشکلات کشور ما را تفکر بسیجی پیش برده است و این تفکر بسیجی می تواند در همه مسئولین کشوری و مردم باشد و تنها مربوط به قشر خاصی نیست.

عضو شورای مرکزی بسیج تجار و فعالان اقتصادی با اشاره به یکی از برنامه‌های اصلی سال آینده کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج اصناف کشور، عنوان کرد: موضوع مبارزه با کالای قاچاق یکی از اصلی ترین برنامه های ما در سال آینده خواهد بود ضمن اینکه با وزارت دارایی و مالیات نیز مذاکراتی را صورت داده ایم که از سال آینده هر مغازه ای که تابلو کالای داخلی را در سر در مغازه خود نصب کند از تخفیفات مالیاتی خوبی بهره مند خواهد شد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.