شناسه : 3678
امروز دوشنبه 1395/12/23 - 03:36
نویسنده : mozafari
در جلسه شورای مرکزی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور مطرح شد؛

تشکیل کارگروه عالیس با هدف تقویت صادرات در کشور/اعضای شورای مرکزی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور تعیین شدند

جلسه شورای مرکزی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در دفتر ریاست بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور برگزار و طی این جلسه از اقدامات صورت گرفته بسیج همچون تشکیل کاررگروه «عالیس» که در راستای تقویت صادرات ملی صورت گرفته بود مطرح شد.

به گزارش خبرنگار بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به راهـکارهای عملی 13 گانه  اقتصاد مقاومتی بسیج اصنـاف،بازاریـان و تجار کشور گفت:

ایجاد گفتمان اقتصاد مقاومتی در بین بخشی از اصناف، بازاریان و تجار و تبین نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی بین مسئولین تراز اول نظام و بخشهای خصوصی به صورتی که اکثر نهاد های دولتی و خصوصی علیرغم ابهاماتی که در اوایل داشتند، ضمن اقبال به راهکارهای عملی پیشنهادی این سازمان، درخواست همکاری همه جانبه را از سازمان دارند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی بسیج اصناف و بازاریان کشور در خصوص راه کارهای 13 گانه به کارگروه های تشکیل شده از جمله

کار گروه فرهنگ، رسانه و آموزش که استفاده از ظرفیت های آموزشی، فرهنگی بویژه رسانه‌ای در جهت حمایت از تولید ملی را برعهده دارد.

کار گروه جامعه زنان اصناف برای فرهنگ سازی خرید کالاهای ایرانی بین بانوان بویژه خواهران شاغل در اصناف و بازار و تقویت مشاغل خانگی می باشد.

کارگروه طلا و جواهر تلاش جهت احیای کارگاه‌های کوچک تولید و ساخت طلا و جواهر وکمک به ایجاد  120 هزار شغل پایدار در کشور.

کارگروه تخصصی نساجی و پوشاک کمک به احیای صنعت پر سابقه نساجی و پوشاک و گسترش مشاغل خانگی و خوشه‌ای کردن این صنعت و همچنین کمک به بازاریابی برای پوشاک ایرانی اسلامی.

کارگروه لوازم خانگی که تلاش جهت احیای کارخانه جات و تولیدی های لوازم خانگی داخلی و تشویق و ترغیب فروشندگان به فروش کالای ایرانی.

صنایع چوب و سلولزی که تلاش در راستای تقویت صنعت  مرتبط با چوب، مبلمان دارد، اشاره کرد.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته برای راه کارهای 13 گانه گفت: ساخت 10 دقیقه ای فیلم کوتاه در خصوص ترویج فرهنگ خرید کالاهای ایرانی در پنج قسمت و ایجاد تمهیدات لازم جهت تهیه 15 برنامه مستند تلویزیونی 40 دقیقه ای از واحد های تولیدی صنفی و صنعتی به منظور معرفی محصولات داخلی و موانع پیش روی تولید و هماهنگی جهت پخش از رسانه ملی از جمله این اقدامات بوده است.

وی همچنین در جهت این اقدامات به صادر کردن تقدیر نامه از سوی مدیر عامل توانیر اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم نامه مشترک بین این سازمان و شرکت توانیر توانستیم کاهش مصرف برق در واحد های صنفی را انجام دهیم.

حسن پور در ادامه اقدامات صورت گرفته برای راه کار های 13 گانه افزود: راه اندازی بازارچه اینترنتی ،ساخت و تولید برنامه کاربردی تلفن همراه با نام «سلام حبیب خدا» در راستای معرفی آثار هنری و فرهنگی در خصوص اقتصاد مقاومتی سبک زندگی، سبک کسب و کار، معرفی کالاهای ایرانی و همچنین فراهم نمودن مقدمات راه اندازی بازارچه معرفی محصولات ایرانی در کرج و ارائه مشاوره های صنفی اعم از مالیات گمرک، بیمه و برپایی فروشگاه بزرگ محصولات نساجی تولید داخل در ابعاد 4000 متر در شهر اصفهان اشاره نمود.

وی درخصوص این اقدامات صورت گرفته گفت: با شناسایی و تجمیع اطلاعات بخشی از تولیدی های صنفی و کمک به راه اندازی مجدد و یا افزایش تولید این تولیدیها در برخی از استانها توانستیم آنها را احیا کنیم.

مسئول بسیج اصناف کشور افزود: بعد از توقف 8 ساله با هماهنگی لازم وزارت امور خارجه، سفیر و نماینده اوگاندا و اتاق بازرگانی قراردادی مبنی بر حضور دندان پزشکان متخصص در پایتخت کشور اوگاندا جهت راه اندازی کلینیک دندانپزشکی و راه اندازی این درمانگاه اقداماتی انجام دادیم.

حسن پور گفت همچنین با تشکیل گروه معروف به«عالیس» که شامل کشورهای (عراق، ایران، لبنان، یمن، سوریه) می شود صادرات را تقویت کردیم.

وی افزود:با معرفی محصولات تولید داخل به نهاد ها و وزارت خانه ها و فروشندگان از جمله سیستم رایانه از تولیدات داخلی برخی از مخترعین و نخبگان حمایت کردیم.

همچنین در این جلسه اعضاء  شورای مرکزی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور به شرح زیر به تصویب نهایی رسید:

علاءالدین میر محمد صادقی –حسن خسرو جردی– یحیی آل اسحاق- محمد رئیس زاده-صادق مفتح- حسن خدایی- جعفر پویی–اسماعیل خلیل زاده- سید امیرهوشنگ قادریان- اسدالله عسگر اولادی- میرزاده مسعود برهمن               

لازم به ذکر است در این جلسه حسن خسرو جردی به عنوان رئیس ،علالدین میرمحمد صادقی نایب رییس اول، صادق مفتح نایب رییس دوم و فرهاد نیکزاد به عنوان دبیر انتخاب شدند.

 

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.