شناسه : 3634
امروز دوشنبه 1395/12/16 - 10:17
نویسنده : mozafari

فرش‌های دستباف چینی در ویترین مغازه‌های تهران!

مشاور عالی مرکز ملی فرش ایران گفت: باید فرهنگ سازی شود تا افراد فرش اصیل ایرانی را به خوبی شناخته و فرش های خارجی را به جای دستبافته های ایرانی تهیه نکنند.

محمدرضا عابد، مدیرعامل شرکت سهامی فرش و مشاور عالی مرکز ملی فرش ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: فرش هند و چین یه عنوان فرش ماشینی و حتی دستباف وارد کشور می‌شود و در بعضی مواقع در فروشگاه‌های تهران شاهد فروش آن به جای قالی ایرانی هستیم.

  وی در ادامه افزود: در حال حاضر به دلیل پیگیری های خوبی که تشکل ها و اتحادیه‌های فرش انجام دادند و سخت‌گیری هایی که گمرک صورت داد، ورود فرش های قاچاق به کشور بسیار کمتر شده است.   عابد تصریح کرد: ورود این فرش‌ها به ایران از طریق گمرک بسیار سخت است و چند سال است که مسئولان مرکز ملی فرش ایران همکاری خوبی در جهت شناخت و جلوگیری از ورود این فرش‌ها به کشورها صورت داده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل شرکت سهامی فرش هم‌چنین در پایان پیشنهاد داد: باید در بین مردم فرهنگ سازی شود تا آنها فرش اصیل ایرانی را به خوبی شناخته و به اشتباه فرش های خارجی را به جای دستبافته های ایرانی تهیه نکنند.  

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.