شناسه : 3500
امروز یکشنبه 1395/12/01 - 09:44
نویسنده : mozafari
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اقتصاد مقاومتی، نسخه شفاف برای رشد اقتصادی است/ تحقق اقتصاد مقاومتی هماهنگی سه قوه را طلب میکند

سید مرتضی نبوی گفت: اقتصاد مقاومتی را می‌توان نسخه شفافی در عرصه های اقتصادی در نظر گرفت که می‌تواند فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های اقتصادی را خنثی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور به نقل از بسیج نیوز،سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت، درباره نقش اقتصاد مقاومتی در اشتغالزایی گفت: اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبری معظم انقلاب نقش ویژه داشته و این است که کشور اقتصادی داشته باشد که هم روند رو به رشد اقتصادی در آن محفوظ بماند و هم آسیب پذیری را کاهش دهد. اشتغالزایی یکی از اهداف اقتصادی و مهم ترین عنصر در جهت دهی فعالیت‌ها می‌باشند و کلیه عومل اقتصادی باید در راستای تحقق این اهداف حرکت کنند. اشتغالزایی تاثیر فراوانی بر بخش اقتصاد کشورمان دارد و نیازمند تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است لذا باید دکترین‌ها و راهبردهای کلان اقتصادی می‌باشند که چتر فکری خود را بر فرایند تحقق هدف قرار داده و نحوه تحقق آن را در چارچوبی خاص پیش ببرند.

 نبوی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم باید در بین مسوولان قوه مجریه، مقننه و قضاییه ایجاد شود تا بتوانند تحقق اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند. از اینرو بسیج منابع مختلف همچون منابع انسانی، منابع مالی و ارائه امکانات لازم نیز امری اجتناب ناپذیر است که باید از طریق نهادها و سازمانهای مختلف شکل بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی را می‌توان نسخه شفافی در عرصه های اقتصادی در نظر گرفت که می‌تواند فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های  اقتصادی را خنثی کند.

مدیر مسوول روزنامه رسالت گفت: اقتصاد مقاومتی در مسیر توسعه کشورمان عاملی موثر است و نقش بسزایی در بالندگی و پیشرفت اقتصادی کشورمان ایفا می‌کند از اینرو اقتصاد مقاومتی می‌تواند دستیابی به اهداف چشم انداز 20 ساله را مقدور کند.

نبوی در پایان در پاسخ به ارزیابی اش از روند اقتصادی کشور پس از برجام پاسخگویی به این پرسش را به زمان دیگری موکول کرد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.