شناسه : 3219
امروز شنبه 1395/11/02 - 13:30
نویسنده : mozafari
مسئول سازمان بسیج اصناف

تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به امور کسبه پلاسکو/ زیان‌دیدگان می‌توانند در محل‌هایی معین اجناس شب عید را عرضه کنند

حسن پور گفت: هدف ما این است که کسبه زیان دیده را در مکان هایی مخصوص به صورت غرفه هایی معین ساماندهی کرده تا بتوانند کسب و کار خود را حداقل تا عید نوروز ادامه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشورغلامرضا حسن پور مسئول این سازمان، با اشاره به خسارت سنگین واحدهای تولیدی و تجاری در حادثه ساختمان پلاسکو، اظهار داشت: بسیج اصناف برای رسیدگی به امور کسبه ساختمان پلاسکو کمیسیون ویژه ای تشکیل داد که جلسه این کمیسیون در سطح ملی و با مشارکت اتحادیه ها و اتاق اصناف صبح فردا در محل این سازمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: گروهی از کسبه پلاسکو اجناس و کالاهای خود را در مکان هایی خارج از این ساختمان انبار کرده بودند و هم اکنون نیازمند محلی برای فروش و عرضه این اجناس هستند. بر همین اساس هدف ما این است که کسبه زیان دیده را در مکان هایی مخصوص به صورت غرفه هایی معین ساماندهی کرده تا بتوانند کسب و کار خود را حداقل تا عید نوروز ادامه دهند.

مسئول سازمان بسیج اصناف با بیان اینکه اتحادیه مربوطه باید کسبه زیان دیده را معرفی کنند، افزود: این طرح با کمک و مشارکت اتحادیه های مرتبط انجام می شود و طی آن زیان دیدگان به سازمان بسیج اصناف کشور معرفی می شوند.

وی در ادامه به تلاش برای اعطا تسهیلات مالی به زیان دیدگان اشاره کرد و گفت: ما سعی و تلاش خود را می کنیم تا با همکاری اتحادیه ها، بنیاد تعاون بسیج، اتاق اصناف و البته نظام بانکی کشور، بتوانیم تسهیلات مالی برای زیان دیدگان این حادثه دلخراش درنظر بگیریم.

حسن پور با بیان اینکه بسیج اصناف به دنبال کار عملیاتی بوده و اهل شعار بی عمل نیست، افزود: سازمان بسیج اصناف قصد دارد مذاکراتی با تولیدکنندگان چرخ های خیاطی نیز داشته باشد تا از این طریق امکان خرید اقساطی تجهیزات خیاطی برای تولیدکنندگان آسیب دیده در حادثه پلاسکو فراهم شود.

وی در پایان بیان کرد: بر اساس آمار رسمی 560 واحد تولیدی و تجاری که در ساختمان پلاسکو فعالیت می کردند همگی به طور کامل از بین رفته اند که البته هیچ کدام مالک نبوده اند. امروز یقینا اصلی ترین دغدغه و گرفتاری این مال باختگان فروش اجناس و کالای سالم خود برای شب عید است که بسیج اصناف در تلاش است زمینه را برای پاسخگویی به این دغدغه زیان دیدگان فراهم سازد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.