شناسه : 3142
امروز یکشنبه 1395/10/19 - 12:20
نویسنده : mozafari
رئیس اتحادیه آهنسازان تهران:

قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع تولید اصلاح شود

رئیس اتحادیه آهنسازان تهران گفت: اصناف کشور اکنون در بخش های مختلف تولید از جمله صنف آهنسازان با رکود بازار مواجه هستند و نبود حمایت منطقی از تولید باعث دلسردی آنان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور به نقل از اتاق اصناف ایران حبیب الله بشارتی گفت: بازار تولیدات آهن هم وابسته به نگاه حمایتی دولت است و احیای این صنعت مهم در رونق اقتصاد کشور تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای صنوف تولیدی ضربه مهلکی است و مصوب شده که صنوف تولیدی که برق ۵۰ آمپر استفاده کنند، شامل ارزش افزوده شوند. اگر صنوف تولیدی بخواهند با اجرای طرح های توسعه، فعالیت های کاری خود را گسترش دهند، نیاز به برق ۵۰ آمپر است که در این صورت باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند؛ لذا لازم است قانون مالیات ارزش افزوده به نفع تولید اصلاح شود. بشارتی با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود تا واحدهای تولیدی در دوران رکود مالیات پرداخت نکنند، افزود:  طبق مصوبه مالیاتی صنوفی که جزو بند ج بودند، باید مطابق سال قبل مالیات پرداخت می‌کردند اما سازمان امور مالیاتی اکثر صنوف را از بند (ج) به بند (ب) برد تا شامل این توافق نشوند.

وی بر حضور نمایندگان اتاق اصناف در جلسات تصمیم گیری در خصوص مالیات را به نفع جامعه صنفی کشور خواند و ضمن تشکر از رییس اتاق اصناف ایران از اینکه این شرایط را برای اصناف رقم زدند تا در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی حضور داشته باشند، اظهار امیدواری کرد از تجارب روسای اتحادیه ها نیز استفاده شود.

بشارتی افزود: پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه برای نیروهای کاری کارگاه های تولیدی سنگین است  و باعث کاهش توان صنوف تولیدی می شود؛ لذا از مسئولان ذیربط انتظار است در این زمینه بیمه واحدهای تولیدی را مورد توجه قرار دهند.

وی تعداد واحدهای صنفی دارای مجوز دار اتحادیه آهنسازان تهران را ۶۰۰ عضو برشمرد و افزود: همچنین ۱۰۰ واحد بدون مجوز در این صنف فعالیت می کنند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.