شناسه : 2539
امروز دوشنبه 1395/06/08 - 10:44
نویسنده : mozafari
مسوول سازمان بسیج اصناف کشور:

دولت توجهی به ظرفیت‌های داخلی ندارد/ نواقص متعدد کارت‌های اعتباری خرید کالا

غلامرضا حسن بور گفت: دولت ادعای ایجاد واحدهای صنعتی متعدد را دارد اما سؤال اینجاست که این واحدهای تولیدی در کدام بازار قرار است فعالیت کنند؟!

به گزلرش خبرنگار بایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان و کشور، حسن پور با بیان اینکه انتظارات اصناف از برجام محقق نشد، گفت: تمام اصناف بازار از این قضیه ناراضی و ناراحت هستند، چراکه بیش از دوسال دولت با تبلیغاتی که دولت یازدهم انجام داده بود، همگی منتظر یک اتفاق بزرگ در معیشت و اقتصاد کشور بودند که این اتفاق صورت نگرفت.

وی ادامه داد: مشکل دولت ما این بود که خود را متصل به خارج کرد و از ظرفیت های درونی غافل شد، با اینکه دولتمردان ما متوجه خطای خود شده اند اما بازهم بر ادامه این مسیر اشتباه اصرار دارند. متاسفانه بسیاری از دولتمردان ما علی رغم اینکه دیدند مذاکرات هیچ دستاوردی برای کشور ما نداشت اما همچنان برجام را آفتاب تابان کشور می دانند.

مسوول سازمان بسیج اصناف کشور به تشدید رکود بازار تولید اشاره کرد و افزود: تا زمانی که نگرش دولت به بحث تولید ملی تغییر نیابد ما شاهد اتفاق اثرگذاری در رشد و رونق اقتصادی نخواهیم بود. دولت ادعای ایجاد واحدهای صنعتی متعدد را دارد اما سؤال اینجاست که این واحدهای تولیدی در کدام بازار قرار است فعالیت کنند، متأسفانه تدابیر غلط دولت باعث شده ظرفیت فعالیت واحدهای تولیدی در بازارها بسیار محدود شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح خرید کالا با کارت های اعتباری، اظهار داشت: این طرح به موقع آغاز نشد و هم اکنون هم که در حال اجراست نواقص و نقاط ابهام بسیاری دارد. طبق اذعان فروشندگان لوازم خانگی، نواقص این طرح به حدی بود که مردم هم از آن استقبال نکردند.

حسن پور تصریح کرد: این کارت ها 12 درصد سود را از خریدار کسب می کردند، با این وضعیت فروشندگان مجبور می شدند درصد سود خود را بسیار پایین بگیرند تا مردم از طرح استقبال کنند. این در حالی است که اگر کسبه بازار تضمینی مناسب از خریدار اخذ کنند اجناس را با سود بسیار پایین تری می توانند به فروش بگذارند.

وی به آزادسازی خرید کالای خارجی با استفاده از کارت های خرید کالا اشاره کرد و گفت: این تصمیم نیز بسیار اشتباه است، با این وجود نمی توان انتظار داشت که بازار تولید داخلی رشد داشته باشد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.