شناسه : 2460
امروز چهارشنبه 1395/05/27 - 19:45
نویسنده : mozafari
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت به وظایف خود در زمینه حمایت از تولیدکنندگان داخلی عمل نمی‌کند/ تولیدکنندگان به دنبال به روز کردن خودشان نیستند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دولت باید با حمایت از تولیدکننده داخلی آن را به سطحی برساند که بتواند با تولیدکننده خارجی رقابت کند و بعد به برگزاری نمایشگاه‌های خارجی در کشور اقدام نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور به نقل از رازق،برگزاری نمایشگاه پوشاک ترک در ایران تبدیل به دغدغه‌ای برای اصناف شده است و به همین دلیل پیگیری‌ها برای برگزار نشدن این نمایشگاه که به تولید داخلی ضربه می‌زند، ادامه دارد.

رضا انصاری، عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس در گفت و گو با خبرنگار «رازق» در پاسخ به این سؤال که برگزاری نمایشگاه پوشاک ترک در ایران در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و در شرایطی که حمایت از تولید داخل مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری است، چه دلیلی دارد، اظهار کرد: مدت 37 سال است که حمایت از تولیدکننده داخلی در دستور کار دولت‌های مختلف قرار دارد و سوال اساسی اینجاست که چه زمانی ما می خواهیم صادرات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه تعرفه‌های واردات را به منظور حمایت از تولید داخل بالا ببریم صحیح نیست و لازم است که دولت و تولیدکنندگان داخلی در تعامل با یکدیگر به لزوم انجام صادرات پی ببرند.  

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس با بیان اینکه باید به جایی برسیم که تولیدکننده داخلی بتواند به رقابت با رقبای بین‌المللی بپردازد، ادامه داد: درست است که دولت از تولیدکنندگان داخلی به اندازه کافی حمایت نکرده است و نمی‌کند، امّا؛ تولیدکنندگان داخلی نیز به دنبال دستیابی به تکنولوژی‌های نوین نیستند و در زمینه تحقیقات و توسعه به اندازه کافی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

انصاری با اشاره به این موضوع که طی سال‌های اخیر اقتصاد راکد شده است و درگذشته تولیدکنندگان شرایط مالی خوبی داشته‌اند، گفت: تولیدکنندگان ایرانی حتی در شرایطی که وضع مالی آنها خوب است، تحقیقات و توسعه را نوعی هزینه و نه سرمایه‌گذاری می‌دانند و این مسائل نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط فعلی نشان می‌دهد که دولت کارش مشکل دارد، مجلس کارش می‌لنگد و تولیدکننده نیز کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهد.

دولت به خوبی کارش را در زمینه حمایت از تولید داخلی انجام نمی‌دهد

وی ادامه داد: چیزی که بنده می‌خواهم بگویم این است که دولت به خوبی کار خودش را در زمینه حمایت از تولید داخلی انجام نمی‌دهد و تولیدکننده داخلی نیز به دنبال به روز کردن خودش نیست و این مسائل باعث شده است که شرایط فعلی را در اقتصاد شاهد باشیم.

انصاری اظهار کرد: بنده هم معتقدم که اول باید دولت با حمایت از تولیدکننده داخلی آن را به سطحی برساند که بتواند با تولیدکننده خارجی رقابت کند و بعد به برگزاری نمایشگاه‌های خارجی در کشور اقدام نماید.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: الان شرایط رکود اقتصادی بر کشور حاکم است و شرایط بدی است، امّا؛ زمانیکه در شرایط درمانی قرار گرفتیم باید استراتژی‌های مناسبی برای حمایت از تولید داخلی از یک طرف و بالا بردن شرایط رقابتی تولیدکنندگان از سوی دیگر به اجرا گذاشته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم نیست که ایران در تمامی زمینه‌های اقتصادی تولیدات خوبی داشته باشد، بلکه باید در زمینه‌هایی که شرایط و توانایی آن را داریم به تولید در سطح عالی بپردازیم و حتی در برخی موارد واردات نیز چیز بدی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.