شناسه : 2074
امروز شنبه 1395/03/08 - 16:39
نویسنده : مدیر فنی

دومین روز حضور اصناف استان کرمان در مشهد مقدس

حضور روسای اتاق اصناف و اتحادیه ها استان کحرمان به همراه خانواده در هتل ثارالله مشهد

در دومین روز حضور کاروان زیارتی اصناف وبازاریان که در سالن کنفرانس هتل ثارالله برگزار شد ، حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور  طی سخنانی درباره تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی اصناف و بازاریان در قالب 13 بند توضیحاتی ارائه نمودند که به شرح زیر میباشد : تشکیل کارگروه های اقتصاد مقاومتی: بند1: کارگروه اقتصاد مقاومتی با ترکیب اتاق اصناف، اتاق تعاون، اتاق بازرگانی، اساتید حوزه، دانشگاه، تجار و بازرگانان و ... در همه شهرستان ها تشکیل می شود. بند2: این کارگروه با ترکیب فوق الذکر به تعداد 15 الی 20 نفر تشکیل می گردد. رئیس آن از میان معتمدین اصناف و بازار و دبیری آن به عهده بسیج اصناف می باشد. بند3: جلسات به صورت منظم و در صورت نیاز هفته ای یا حداقل دو هفته یکبار برگزار شده و مستندات و مصوبات آن به مرکز ارسال می گردد. بند4: وظیفه این کارگروه، سیاست گذاری، برنامه ریزی، ارائه راهکار و تعامل با کارگروه مشابه در استان و کشور بوده و خط مشی ها و توصیه های کارگروه مرکز را مدنظر قرار می دهد. بند5: در جلسات به مسائل مهم بومی در امر تولید و توزیع پرداخته می شود و راهکارهای اصلاحی و عملیاتی ارائه گردیده و اجرایی خواهد شد. بند6: وظیفه کارگروه استان که توسط سازمان بسیج اصناف استان تشکیل می شود، علاوه بر سیاست گذاری، بررسی صورتجلسات کارگروه های شهرستانی و کمک جهت تحقق مصوبات با استفاده از ظرفیت استان و کشور می باشد. فرهنگ سازی و تبلیغات: بند1: فرهنگ سازی و فضاسازی مناسب تبلیغی در راستای اقتصاد مقاومتی در بازارها، پاساژها و مجتمع های تجاری، مغازه¬ها و صنوف مختلف با استفاده از ظرفیت های هنری، علمی و فرهنگی. بند2: تهیه محصولات فرهنگی و هنری مناسب اعم از پوستر، سی دی، کاریکاتور در راستای تبیین اهمیت مصرف کالای داخلی و حمایت از تولید ملّی با بهره گیری از بیانات بزرگان و شعارهای تاثیرگذار «ایرانی، ایرانی بخر». بند3: تهیه کلیپ، تیزر تبلیغاتی و تعامل با مدیران بازارها و پاساژها و مجتمع های تجاری برای پخش در راستای حمایت از محصولات و کالاهای ایرانی. بند4: اتحادیه ها، اتاق های اصناف، بسیج اصناف، در تدارک پذیرایی و خرید امکانات و ملزومات، حتی المقدور از کالا و محصولات خارجی استفاده نکنند. (مانند نسکافه خارجی، موز،...) استفاده از ظرفیت رسانه ها: بند1: استفاده از ظرفیت رسانه ملّی و محلی (صداوسیما)، مطبوعات و مجلات و وسایل ارتباط جمعی بویژه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی جهت فرهنگ سازی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی. بند2: تهیه برنامه های مستند، فیلم کوتاه، تئاتر و ... با همکاری رسانه ملّی و محلی و پخش از صدا و سیما و تهیه گزارش خبری و برگزاری میزگرد در برنامه های صداوسیما با حضور تولیدی ها و فعالان صنف و ... بند3: ارائه محصولات فرهنگی هنری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی. بند4: معرفی واحد¬های تولیدی و توزیعی نمونه به رسانه¬ها جهت ارائه الگوی موفق. و همچنین اصناف و بازاریان برای مشارکت در این کارگروه اقتصاد مقاومتی اعلام آمادگی کردند.

 

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.