شناسه : 72413
امروز یکشنبه 1400/10/12 - 12:28
نویسنده : mohammad rezaeian
در مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی در مسجد امام خمینی(ره) بازار

سردار فضلی: شهید سلیمانی الگوی دفاع مقدس را در جبهه مقاومت پیاده کرد

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: شهید سلیمانی جبهه مقاومت از کشور‌های مختلف را سامان داد و الگوی دفاع مقدس را در جبهه مقاومت پیاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور،

سردار سرتیپ «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که شهید سلیمانی توفیق اطاعت از امامین انقلاب اسلامی را به دست آورد. این شهید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرد و احکام الهی را در این زمینه پیاده کرد. این قهرمان ملی ما وحدت شیعه و سنی را به میدان مقاومت آورد.

وی ادامه داد: اگر مجاهدت، بصیرت و فداکاری شهید نبود، ممکن نبود در جبهه مقاومت حرف اول را بزنیم. امروز همه مستکبران متاثر از اقدامات ما در جبهه مقاومت هستند. این شهید می‌فرمود الگوی ما در جبهه مقاومت، الگوی هشت سال دفاع مقدس بود.

سردار فضلی

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به نقش شهید سلیمانی در عملیات کربلای ۴ و ۵ در دروان دفاع مقدس، گفت: این شهید در کربلای ۴ فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود. در این عملیات دستاورد جدی نداشتیم و به مواضع قبلی بازگشتیم. من در چهره این شهید و برخی فرماندهان سعه صدر می‌دیدم، اما برای نبرد بعدی خود را آماده می‌کردند.

سردار فضلی افزود: با فرماندهان در جلسه‌ای جمع بودیم و علت شکست این عملیات تحلیل و بنا شد که عملیات کربلای ۵ را انجام دهیم. جبهه‌های جنوبی بررسی شد و قرعه به اسم شلمچه افتاد. سه تا ۱۰ کیلومتر موانع متعدد طبیعی و مصنوعی بین ما و عراق وجود داشت. کمین عراقی‌ها و مستحکم‌ترین دژ تاریخ دفاع مقدس با وجود ۲۵۰ متر سیم خاردار به هم پیوسته در این مناطق وجود داشت.

وی اضافه کرد: پس از بررسی و تحلیل فرماندهان و با اخذ نظر امام خمینی (ره)، اجرای عملیات کربلای ۵ قطعی شد. همه فرماندهان از جمله سردار سلیمانی با اینکه در عملیات قبلی شکست خوردند، برای خط‌شکنی اعلام آمادگی کردند. اگر عنایت خدا نبود، محال بود ما به دژ شلمچه برسیم، اما نیرو‌های شناسایی ما به دژ شلمچه رسیدند البته ما اول نمی‌توانستیم قبول کنیم که نیرو‌های شناسایی به این دژ رسیده باشند.

سردار فضلی خاطرنشان کرد: جبهه ما جبهه عشق و داوطلبی است. آمدن و ماندن و رفتن به جبهه داوطلبی بود. برای عملیات کربلای ۴، شش ماه کار آموزش و سازماندهی انجام شده بود و نیرو‌ها ۲ ماه در آماده‌باش و ۲۰ روز در قرنطینه بودند، اما همین نیرو‌ها حاضر نبودند جبهه را ترک کنند و آماده عملیات کربلای ۵ بودند. من به آن‌ها گفتم هر کسی می‌خواهد برگردد؛ ولی کسی برنگشت. شب عملیات آرام‌ترین شب نیرو‌ها بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس همچنین با اشاره به آغاز عملیات کربلای ۵ در نیمه شب برای غافلگیری دشمن، گفت: کمین‌های دشمن تصرف شد، اما دشمن در دژ شلمچه مقاومت کرد و نیرو‌های ما مجبور به عقب‌نشینی شدند، اما دوباره به دژ حمله کردیم و بار دوم هم دست خالی برگشتیم. همه فرماندهان دست به دعا برداشته بودند و بار سوم حمله انجام شد و این بار یک سنگر از دژ شلمچه تصرف شد. من گفتم اینجا تنگه احد است و نباید این تنگه از دست ما خارج می‌شد. تا ساعت هفت صبح چند سنگر دیگر هم تصرف شد، اما دشمن هم مدام پاتک می‌زد. با مقاومت نیرو‌های خودی، پیشروی ادامه یافت. با این حال مقاومت دشمن هم سخت بود و پیشروی بیشتر ممکن نمی‌شد. در این شرایط سخت، خبر رسید که امام (ره) رزمندگان را به ملاقات پذیرفتند و ما این خبر را در خط منتشر کردیم و رزمندگان با روحیه‌ای که گرفتند در دژ پیشروی کردند. عملیات کربلای ۵، ۲۸ شبانه روز طول کشید.

سردار فضلی با اشاره به ملاقات رزمندگان کربلای ۵ با امام خمینی (ره)، بیان کرد: ۸۰۰ کارت برای ملاقات به ما دادند و رزمندگان در حسینیه جماران به دیدار امام رفتند. من برای دست‌بوسی نزد امام رفتم. وقتی دستان امام را گرفتم رو به ایشان گفتم خودتان وعده دادید رزمندگان را ملاقات می‌پذیرید، اما الان می‌گویند ۸۰۰ نفر بیشتر پذیرفته نمی‌شوند که امام فرمودند اجازه بدهید رزمندگان بیایند و ملاقات دوم انجام شد. من گزارشی از عملیات کربلای ۵ به امام عرضه کردم. امام سخنرانی نکردند، اما عشق‌بازی رزمندگان با امام حدود نیم ساعت ادامه داشت. خوش به حال این رزمندگان که به گردن ما حق دارند.

سردار فضلی

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: ما به تمام اهداف کربلای ۵ رسیدیم. نکته مهم این عملیات این بود که بیش از ۸۵ درصد رزمندگان این عملیات از نیرو‌های بسیجی بودند. وقتی می‌گوییم شهید سلیمانی مردم‌دار است، یعنی همین. نیرو‌های جبهه مقاومت هم از افغانستان، پاکستان، عراق، یمن، سوریه، لبنان و ایران بودند و حتی زبان هم را متوجه نمی‌شدند، اما شهید سلیمانی جبهه مقاومت را سامان داد تا از مستضعفین دفاع شود. شهید سلیمانی الگوی دفاع مقدس را در جبهه مقاومت پیاده کرد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.