شناسه : 72398
امروز پنجشنبه 1400/09/18 - 10:58
نویسنده : mohammad rezaeian
مسئول بسیج اصناف کشور بیان کرد:

فصل جدید تفاهم دولت و بسیج در نظارت بر بازار

رئیس سازمان بسیج اصناف با بیان اینکه اخیراً بسیج فصل جدیدی را در همکاری با دولت رقم زده است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان بسیج و دولت منعقد شده که براساس این تفاهم‌نامه دولت از بسیج می‌خواهد در فرآیند نظارت بر بازار کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور،رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهم اقدامات این سازمان گفت: تمرکز اصلی ما در هفته بسیج برروی حمایت از واحد‌های صنفی تولیدی بود. از ۳۰ میلیون واحد صنفی فعال در کشور حدود ۶۰۰ هزار واحد صنفی در حوزه تولید فعالیت دارند.،به همین جهت حل مشکلات واحد‌های تولید به خصوص رفع چالش‌های موجود در مسیر تأمین مواد اولیه مدنظر سازمان بسیج اصناف قرار داشته و همچنان هم قرار دارد.

 

وی افزود: به دلیل کمبود مواد اولیه واحد‌های تولیدی، تولیدکنندگان مجبور هستند مواد اولیه را گران تهیه کنند که با گران بودن مواد اولیه، کالای تولیدشده با قیمت بسیار زیاد به دست مصرف‌کننده می‌رسد. برای تسهیل در روند تأمین مواد اولیه، برنامه‌ریزی‌ها و جلساتی انجام شده که نمونه آن مربوط به صنعت نخ، نساجی و پوشاک مربوط می‌شود. به عنوان مثال در هفته گذشته به کارخانجات بزرگ تولیدی در حوزه نساجی مراجعه کردیم و طی جلساتی با مسئولان این کارخانه‌ها مقرر شده تا در تأمین مواد اولیه کارخانجات کوچک نساجی کمک کنند.

نظارت بسیج از تولید تا توزیع

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به اقدامات این سازمان در حوزه سروسامان دادن به بازار آشفته توزیع محصولات تولیدی یادآور شد: وضعیت توزیع کالا‌ها و محصولات تولیدشده خیلی مساعد نیست و موجب ناراحتی همه مردم و مصرف‌کنندگان شده است. وضعیت توزیع به حدی مملو از ایراد و کاستی است که حتی تولیدکنندگان هم از شرایط کنونی گلایه‌مند هستند؛ زیرا با کاهش قدرت خرید مردم، تولیدکنندگان متضرر می‌شوند. اخیراً سازمان بسیج اصناف در راستای ساماندهی به شرایط کنونی در ستاد تنظیم بازار کشور عضویت پیدا کرده و موضوعات متعددی در حوزه تنظیم بازار دنبال می‌کند.

 

حسن‌پور ادامه داد: یکی از مطالبات اصناف، کمک کرونایی دولت است. دولت وقت در پاسخ به مطالبات اصناف وعده‌هایی را داد، اما به بخش قابل توجهی از این مطالبات پاسخ مناسب داده نشد. مجدداً ما از قرارگاه عملیاتی کرونا و ستاد ملی کرونا درخواست کرده‌ایم تا تعهداتشان خودشان را در قبال اصناف عملیاتی سازند.

 

وی درباره تولید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در کشور گفت: در سال جاری یکی از مسائلی که حاشیه‌ساز و رسانه‌ای هم شد، کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز در کشور بود. بخش قابل توجهی از دستگاه‌های اکسیژن‌ساز وارد می‌شود، بنابراین برای اینکه به این مشکل خاتمه دهیم، از جوانان نخبه و فعال خواهش کردیم در این امر کمک و مشارکت فعالانه داشته باشند و به امید و فصل الهی این مشکل رفع شد و شاهد افزایش تولید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در کشور بودیم. متأسفانه بعضی‌ها دستگاه‌های اکسیژن‌ساز را تحت یک برند آمریکایی با قیمت بسیار گزاف به فروش می‌رساندند، اما این گام مثبت و اثرگذاری که جوانان نخبه انجام دادند، سبب شد تا قیمت دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند.

 

این مقام مسئول در سازمان بسیج اصناف تأکید کرد که بسیج اصناف با نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات در تلاش است تا مشکل تولیدکنندگان را حل و فصل کند یا اگر به حمایت‌هایی در فروش و توزیع دارند، به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

فصل جدیدی از تفاهم دولت و بسیج در نظارت بر بازار

وی درباره استقبال دولت و ادارات دولتی از نقش مهم بسیج در نظارت بر بازار گفت: اخیراً بسیج فصل جدیدی را در همکاری با دولت رقم زده است. تفاهم‌نامه‌ای میان بسیج و دولت منعقد شده که براساس این تفاهم‌نامه دولت از بسیج می‌خواهد در فرآیند نظارت بر بازار کمک کند. بسیج اصناف هم با دو شرط این درخواست را پذیرفت؛ نخست اینکه بسیج مبدأ و مقصد را مورد نظارت قرار دهد و دوم اینکه با سامانه‌های جدید عملیات نظارتی خود را انجام دهد. در قرن ۲۱ نیازی نیست که فردی را برای نظارت ارسال کنیم، بلکه با سامانه و سیستم می‌توان چنین نظارتی را انجام داد. سامانه‌‎های مورد نیاز در کشور موجود است و باید تنها پالایش انجام شود و الحمدالله این کار هم شروع شده است.

 

رئیس سازمان بسیج اصناف در پایان به بخشی از اقدامات انجام‌شده در حوزه ازسرگیری فعالیت برخی واحد‌های اشاره کرد و یادآور شد: به‌عنوان مثال کارخانه چادر مشکی نای زرین در خوانسار به مدت ۱۰ سال بود که فعالیتی نداشت و به ما مراجعه کردند تا در روند حل مشکل قضایی و بانکی به این کارخانه کمک کنیم. به لطف الهی بسیج کمک کند و این کارخانه در دهه فجر سال گذشته دوباره به چرخ تولید کشور بازگشت.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.