شناسه : 72394
امروز شنبه 1400/09/13 - 16:44
نویسنده : admin asnaf
در ادامه سفر به استان خوزستان انجام شد؛

امضا تفاهم نامه نظارت بر شبکه تولید و توزیع محصولات کشاورزی

رییس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در این نشست بیان کرد: بسیج اصناف بازرسی کالا از تولید تا مصرف را در کنار جهاد کشاورزی و صمت انجام خواهد داد.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ غلامرضا حسن پور رییس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشورنیزدر این نشست بیان کرد: بسیج اصناف بازرسی کالا از تولید تا مصرف را در کنار جهاد کشاورزی و صمت انجام خواهد داد.

حسن پور افزود:ما علاوه بر نظارت به تشویق کسانی که در این مسیر فعالیت سالم اقتصادی دارند خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه باید سامانه جامعی با هماهنگی همه استان ها ایجاد شود تصریح نمود: صدور مجوزها باید تسهیل شود.

حسن پور اضافه کرد: نظارت بر توزیع محصولاتی که بر پایه کشاورزی است بر عهده سازمان جهاد کشاورزی و محصولات صنعتی بر عهده سازمان صمت می باشد.

جهاد۵

   

خدا رحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی در جلسه هماهنگی بسیج اصناف با سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: استان خوزستان ظرفیت های بالای کشاورزی وجود دارد.

خدارحم امیری زاده با اشاره به تولید ۱۷ و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی در استان خوزستان افزود: تآمین، توزیع و نظارت ۲۵ قلم از کالاهای اساسی به عهده ما واگذار شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر نیروهای فیزیکی به سامانه هایی برای شفاف سازی و جلوگیری از سوء استفاده نیز احتیاج می باشد.

امیری زاده با بیان اینکه علیرغم مقام اول محصولات زراعی در تولید پروتئین با موازنه منفی روبرو هستیم اظهارداشت: در این خصوص کارگروه سرمایه گذاری در استان تشکیل شده است.

وی به عدم صدور مجوز توسعه مرغداری در ۴ سال اخیر در استان نیز اشاره و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری این محدودیت از بین رفته و متقاضیان می توانند تقاضای خود را ارائه کنند.

فرخ تبار رئیس بسیج تخصصی سازمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون ۳ جلسه در راستای قرارگاه امنیت غذایی تشکیل شده اظهار داشت: این جلسات بر محوریت کنترل بازار مرغ کشتار روز بوده است و کمیته هایی از جمله کمیته تنظیم بازار نیز در این خصوص تشکیل شده است.

 فرخ تبار بیان کرد : از ۸ آذر ماه نیز توسط ۱۵ اکیپ خودرویی مشتمل بر ۴۶ نفر بازرس نظارت بر بازار همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی با بیان اینکه نوساناتی در بازار مرغ وجود دارد اضافه کرد : راهکارهایی برای کنترل قیمت مرغ در نظر گرفته شده است.

فرخ تبار تصریح نمود: تلاش بر این است که نظارت به صورت کنترل سیستمی  صورت گیرد و سامانه رهتاب در این خصوص در استان نیز اجرایی شود وی ادامه داد: از امروز نیز کد مشترک برای توزیع اقلام استراتژیک که تاکنون در اختیار صمت قرار داشت در اختیار جهاد کشاورزی قرار می گیرد.

فرخ تبار به برگزاری جلسات در خصوص نحوه افزایش جوجه ریزی اشاره و اضافه کرد: ۲۶ واحد جوجه ریزی که تاکنون از چرخه خارج  شده بودند وارد مدار شدند همچنین دو نژاد جوجه با کد ۳۰۸ و جوجه آرین برای کمک به جوجه ریزی در استان وارد مدار تولید شده اند.

وی با اشاره به اینکه توزیع کالای اساسی با استفاده از سامانه ساتکا صورت می گیرد اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با سازمان صمت یک نفر در سازمان و یک نفر در شهرستان ها در کنار همکاران ما موارد کار ثبت در سامانه را انجام خواهند داد.

فرخ تبار به کاهش جوجه یک روزه در کشور اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر از استان هایی که از شرایط بهتر تولید برخوردارند از جمله ایلام، لرستان مرغ وارد استان میشود و طبق پیگیری های صورت گرفته طی چند  روز آینده از استان همدان نیز مرغ گرم وارد استان خواهد شد

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.