شناسه : 72112
امروز شنبه 1400/02/18 - 11:17
نویسنده : mohammad rezaeian
دکتر حسن پور در ارتباط تصویری با استان ها؛

مشوق های صنفی برای افزایش موالید در جامعه بزرگ اصناف به طور جدی اجراشود

رییس سازمان بسیج اصناف در ارتباط تصویری با استان ها ضمن پیگیری مشوق های صنفی برای افزایش موالید در جامعه بزرگ اصناف و بازار خواهان برگزاری منظم ودقیق کارگاه های آموزش فقه بازار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، نشست ارتباط تصویری با حضور رییس سازمان بسیج اصناف،بازاریان وفعالان اقتصادی کشور، جانشین سازمان، کارشناس حوزه جمعیت خانواده جناب آقای استاد جوانی و مسئولین بسیج اصناف و بازاریان استان ها صبح امروز برگزار شد.

در این نشست دکتر حسن پور رییس سازمان با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر و روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نکاتی پیرامون فضائل بیکران این ماه بیان داشت و همچنین نسبت به مسئله جمعیت و اهمیت فرزندآوری به بیان مصادیق قرآنی پرداخت.

رییس سازمان بسیج اصناف گفت: مسئله جمعیت و خانواده ، آموزش فقه بازار و طرح شهید سلیمانی(مقابله با کرونا)از موضوعات مورد بحث ما در این نشست است.

رییس سازمان بسیج اصناف در رابطه با موضوع خانواده و جمعیت گفت: با در نظر گرفتن جمعیت خانواده اصناف و بازاریان کشور نباید مسئله آموزش و فرهنگ سازی به فعالان اقتصادی وبازاریان را فراموش کنیم و کمیته ای که در بسیج اصناف استان بدین منظور تشکیل شده کارها و ماموریت ها را به طور جدی دنبال کند تا فرصت از دست نرود.وی ازمسؤلین استان خواست نسبت به مشوق های صنفی برای افزایش موالید اقدام لازم را ازطریق کمیسیون نظارت اقدام نمایند.


دکتر حسن پور افزود: دغدغه دیگری که وجود دارد برگزاری کلاس های آموزش فقه بازار است .این را همه بدانند فقه بازار تعطیل بردار نیست و آن کسانی که به بهانه واهی و غیر کارشناسی و غیر منطقی به دنبال تعطیل کردن این جریان هستند به نهادهای نظارتی معرفی می شوند چون فقه بازار به عنوان یک الزام در قانون آمده است.

وی اظهارداشت: آنچه مهم است کیفیت برگزاری این دوره ها است و نباید به آن صرفا جهت رفع تکلیف نگاه کرد و میتوان در این شرایط خاص پاندمی کووید 19 کلاس ها به صورت مجازی برگزار گردد.

عضو هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی در ادامه گفت: طرح بزرگ سپهبد شهید سلیمانی که با حضور بسیجیان در کشور اجرا شد در مهار این بیماری موثر بود و باید ادامه دار باشد و بسیج اصناف به عنوان عضو ثابت قرارگاه دفاع زیستی سازمان بسیج دغدغه های اصناف و بازار را خصوصا در تعطیلی های اخیر در این ستاد منعکس میکند.

دکتر غلامرضا حسن پور در پایان این نشست اظهارداشت: در ماه پیش رو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها را درپیش داریم ونقش اصناف و بازار نباید کم دیده شود وآنچه که وظیفه همه ماست پرشور کردن صحنه حضور مردم پای صندوق های آرا است.

در این نشست همچنین جناب آقای مهندس حیدری جانشین سازمان بسیج اصناف گزارشی را پیرامون قرارگاه17ربیع،قرارگاه ثامن و موضوع تنظیم بازار مرغ بیان کرد.

همچنین جناب آقای جوانی کارشناس حوزه جمعیت و خانواده با توجه به دغدغه و منویات رهبری در حوزه خانواده و جمعیت نکات ارزشمندی را جهت بکارگیری و استفاده در کمیته جمعیت بسیج اصناف استان ها مورد بحث و بررسی قرارداد.

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید

برچسب ها
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.