شناسه : 72095
امروز سه شنبه 1400/02/07 - 20:59
نویسنده : mohammad rezaeian
حسن پوردرحاشیه راه‌اندازی مرکزآموزش وکارآفرینی ققنوس افزود:

راه اندازی 200 مرکز نیکوکاری توسط بسیج اصناف با ماموریت اشتغالزایی

اولویت اصلی 200 مرکز نیکوکاری بسیج اصناف در سراسر کشور کمک به اشتغالزایی است که افتتاح مرکز آموزش و کارآفرینی توسط مرکز نیکوکاری ققنوس در راستای همین هدف است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن‌پور  رئیس بسیج اصناف امروز در حاشیه راه‌اندازی مرکز آموزش و کارآفرینی ققنوس با تبریک میلاد امام حسن مجتبی کریم اهل بیت(ع) اظهار داشت:‌ همان گونه که گفته می‌شود شهدا زنده هستند، شهید سلیمانی هم زنده است و ظلمی که اخیراً به ایشان شد، نشان می‌دهد کارهای سیاسی و سخیفی که بعضی‌ در مصاحبه‌‌هایشان عنوان کردند، موجب شد، ارزش شهید سلیمانی پررنگ‌تر شود، همان گونه که در زمان حضرت علی مالک اشتر نزدیک خیمه معاویه شده بود و می‌خواست او را از بین ببرد، اما به او گفتند، برگرد مذاکره می‌کنیم و بعد دیدیم در مذاکره چه بلایی سر ابوموسی اشعری آوردند.

وی افزود: اولویت اصلی 200 مرکز نیکوکاری بسیج اصناف در سراسر کشور کمک به اشتغالزایی است که افتتاح مرکز آموزش و کارآفرینی توسط مرکز نیکوکاری ققنوس در راستای همین هدف است.

حسن پور همچنین گفت: در راستای فرمان مقام معظم رهبری بسیج اصناف به خط شده و در روز میلاد امام حسن کریم اهل بیت کمک‌های مؤمنانه در بیش از 1500 بسته به نیازمندان ارائه می‌شود و همچنین نانوایی‌های داوطلب طرح ارائه نان صلواتی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) را اجرا می‌‌کنند و به مردم روزه‌دار نان صلواتی می‌دهند.

وی اضافه کرد: در برخی شهرستان‌ها طرح پخت غذایی گرم و ارسال برای خانوارهای نیازمند در دستور کار قرار گرفته است و برخی از اصناف این روزها علی‌رغم اینکه به خاطر کرونا کسب و کارشان بسته شده اما با این حال نیازمندان را فراموش نمی‌کنند.

رئیس بسیج اصناف اظهار داشت: با آموزش مهارت در صنایع دستی به زنان سرپرست خانوار افرادی را از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌کنند و این خانواده ها را در واقع خودکفا می‌کنند و این بزرگترین کمک به یک خانوار است که بتواند خودکفا شد.

حسن پور گفت: امسال مقام معظم رهبری راهبرد و فرمان سال را به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها عنوان کردند، این کمک می‌کند تا بتوانیم مشکلات واحدهای تولید را با کمک هم حل کنیم. سال گذشته اتفاقات خوبی در زمینه تولید چادر مشکی و دستگاه اکسیژن‌ساز و تولید ماسک و گان پزشکی انجام شد.

رئیس بسیج اصناف خاطرنشان کرد: صنایع دستی با روح خانواده و فرهنگ ایرانیان سازگار است و از آن حمایت می‌کنیم.

وی افزود: صندوق‌های قرض‌الحسنه در بازار راه‌اندازی کرده‌ایم که تسهیلاتی به کارآفرینان بپردازند و برای کارآفرینان مواد اولیه تهیه می‌کنیم  اگر کارگاه‌ها بخواهند تک تک به تهیه مواد اولیه بپردازند، برای‌شان گران تمام می‌شود، اما این خوشه‌ها را به هم وصل می‌کنیم تا مواد اولیه ارزان به دست‌شان برسد.

رئیس بسیج اصناف گفت:‌ تولید باید با هدف صادرات انجام شود و همچنین طرح استاد شاگردی که در فرهنگ ایرانی‌ها وجود دارد باید احیا شد.

برچسب ها
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.