شناسه : 71617
امروز جمعه 1399/07/04 - 22:19
نویسنده : mohammad rezaeian
جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد:

تولید کنندگان ماسک برای صادرات برنامه ریزی کنند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین و رییس بسیج اصناف همزمان با هفته دفاع مقدس از بزرگترین واحد صنفی تولید ماسک کشور در جنوب تهران بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، سردار محمد حسین سپهر جانشین محترم سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهداء، رزمندگان، آزادگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس اظهارداشت: برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید ضمن افزایش تولید و کاهش وابستگی به خارج ، در تمام حوزه ها تلاش مضاعف کرد.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور تصریح کرد: این بیماری به ما آموخت که باید سبک زندگی خود را تغییر داده و برای رهایی از آن راه های پیشگیرانه را تداوم بخشید و مفاد پروتکل ها بهداشتی را به درستی رعایت کرد. وی معتقد است: باید با مدیریت صحیح این بحران، برای دوره پسا کرونا نیز برنامه داشت.
تولیدکنندگان برای صادرات برنامه داشته باشند
جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه اعلام کرد: با توجه به پیش بینی ها صورت گرفته توسط مسئولان ذی ربط در خصوص ادامه شیوع بیماری کرونا در کشور ، تولید کنندگان تجهیزات پزشکی نیز باید در این زمینه برنامه ریزی بلندمدت داشته باشند.
وی گفت: با شیوع کرونا برخی هزینه های از جمله خرید وسایل ضد عفونی، ماسک و شوینده ها نیز به سبد خانوار افزوده شده است.
وی از تولید کنندگان خواست تا ضمن ارتقاء کیفی تولیدات خود و برنامه ریزی دقیق برای تامین نیاز کشور ، برای صادرات ماسک به سایر کشور های جهان نیز تلاش کنند.
همکاری تولید کنندگان با مراکز علمی و دانشگاهها
سردار محمد حسین سپهر در ادامه دیدار با مدیران و کارکنان بزرگترین واحد صنفی تولید ماسک کشور تصریح کرد: مراکز تولیدی باید برای ارتقاء کیفیت و بهره مندی از دانش روز همکاری خود با مراکز علمی و دانشگاهی را افزایش دهند.
به گفته وی همکاری مستمر مراکز تولیدی و دانشگاهها نقش تاثیرگذاری در به حرکت درآوردن چرخه ارتباط با صنعت و اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.
چرخه تولید ماسک بصورت دائمی رصد می شود
در ادامه این مراسم دکتر غلامرضا حسن پور رییس بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور اظهارداشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا و با توجه به تولید محدودی که در کشور وجود داشت، اولویت اصلی این سازمان تولید ماسک بود تا پاسخگوی نیاز و جوابگوی مصرف کشور باشد.
وی تاکید کرد: به همین جهت از ابتدای شیوع ویروس کرونا ستادی در بسیج اصناف کشور ایجاد شد و توانستیم با همکاری تولید کنندگان بخشی از کمبود کشور در خصوص ماسک را تامین و توزیع نماییم.
عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی با اشاره به راه اندازی این واحد تولیدی به توصیه سازمان بسیج اصناف کشورتصریح کرد: به لطف الهی وتلاش صنعتگران واحدهای تولیدی تحت حمایت بسیج اصناف کشور، نه تنها تولید ماسک استاندارد سه لایه متوقف نشد ، بلکه شاهد افزایش ظرفیت های تولید در کشورهستیم.
رییس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور گفت : در مرحله دوم کرونا ضمن استفاده از ظرفیتهای استانی، ۵۷۷ کارگاه نیمه صنعتی صنفی و جهادی برای تولید روزانه ۱۶ میلیون عدد ماسک شناسایی شد.
دکتر غلامرضا حسن پور افزود : از ابتدای شروع بیماری کووید ۱۹ ، دائماً در حال رصد و پیگیری تامین مواد اولیه و تولید اقلام بهداشتی در کشور هستیم.
نصب جدیدترین ماشین آلات تولید ماسک سه لایه
در ادامه محسن اسماعیلی مدیر عامل بزرگترین واحد صنفی تولید ماسک کشور ضمن تشکر از حمایت های همه جانبه بسیج اصناف کشور از تولید کنندگان این بخش گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته چهار خط تمام اتوماتیک خریداری و در این واحد نصب و راه اندازی شده است.
وی افرود: برای خرید این ماشین آلات حدود 400 هزار دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است. به گفته وی ماشین آلات خریداری شده از جدیدترین و مجهزترین ماشین آلات تولید ماسک 3 لایه است.
محسن اسماعیلی اظهارداشت: با بهره بردای از این ماشین آلات جدید ، ظرفیت تولید نیمه صنعتی این مرکز از روزانه 400 هزار ماسک سه لایه به روزانه یک میلیون عدد افزایش یافته است.
وی افزود: هر یک از ماشین آلات خریداری شده توان تولید روزانه 150 هزار عدد ماسک سه لایه را داد.
مدیر عامل واحد تولیدی برادران اسماعیلی در پایان از خودکفایی این واحد در خصوص تولید کش و سیم ماسک مورد نیاز در داخل این مرکز خبر داد و گفت: با این اقدام موفق شدیم بخشی از هزینه های تولید را کاهش دهیم.

ماسک

 

ماسک 2

 

ماسک4ماسک5

 

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.