شناسه : 71592
امروز دوشنبه 1399/06/24 - 11:02
نویسنده : mohammad rezaeian

طرح‌های حمایتی اصناف کرمان / توزیع 150 هزار ماسک بین اتحادیه‌ها

مسئول بسیج  اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان کرمان گفت: با همکاری اتاق اصناف استان حدود ۵ هزار محلول ضدعفونی کننده دست و ۶۰ هز ار لیتر محلول ضد عفونی کننده سطوح در بین واحدهای صنفی توزیع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشوراز کرمان، ویروس منحوس کرونا تاثیرات زیادی بر روی اقتصاد و فعالان  این حوزه گذاشته است، اصناف با شیوع ویروس منحوس کرونا دچار مشکلات و ضرر و زیان‌های زیادی شده‌اند و در این راستا اتاق اصناف استان برای حمایت و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به واحدهای صنفی و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به توزیع مواد ضد عفونی کننده سطوح، دست و ماسک در بین اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی کرده است.

محمدرضا رهرو مسئول بسیج  اصناف و فعالان اقتصادی استان کرمان اظهار داشت:  سازمان بسیج اصناف استان کرمان یکی از دستگاه‌های حامی اصناف قانونمند و انقلابی استان کرمان است.

وی ادامه داد: اصناف استان وظیفه مهم توزیع کالاها و ارائه خدمات مورد نیاز مردم رابر عهده دارند و به جهت رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اصناف استان با همکاری اتاق اصناف استان حدود ۵ هزار محلول ضدعفونی کننده دست و ۶۰ هز ار لیتر محلول ضد عفونی کننده سطوح در بین واحدهای صنفی توزیع شده است.

رهرو با اشاره به اینکه ماسک یکی از اقلام مهم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی محسوب می‌شود، عنوان کرد: با توجه به دغدغه‌ای که در زمینه  تهیه ماسک وجود داشت توانستیم با کمک اتاق اصناف استان۱۵۰ هزار ماسک را تهیه کنیم و  ان‌شاءالله در بین واحدهای صنفی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی سربازان جنگ اقتصادی در این شرایط هستند، بیان داشت: توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک در بین اصناف به این دلیل است که خدای نکرده در زمانی که به مردم خدمت می‌کنند دچار این ویروس منحوس کرونا نشوند و مشکلی برایشان پیش نیاید.

مسؤول سازمان بسیج اتاق اصناف و فعالان اقتصادی استان کرمان گفت: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه کمک‌های مومنانه اصناف در دو بخش حضور در سیل جنوب به‌صورت کمک‌های نقدی و غیر نقدی و در حاشیه شهر کرمان و منطقه سیل‌زده اندوهجرد کالاها و اقلام اساسی مورد نیاز را اهداء کردند.

رهرو ابراز داشت: کمک‌های مردم که شامل برنج، کنسروجات، روغن و برخی اقلام و مایحتاج ضروری مردم از  سایر نقاط کشور به مناطق سیل‌زده رودبار جنوب و ریگان  ارسال کرده بودند در این مناطق توزیع شده است.

وی تاکید کرد: مجموعه بسیج اصناف استان کرمان این آمادگی را دارد با همان نگاه و همت کمک‌های اصناف استان را به دست نیازمندان واقعی برساند.

رهرو ادامه داد: با همت و کمک خیران اصناف کمک‌های خوبی در اواخر ماه محرم و یا اوایل ماه صفر  بین نیازمندان در قالب کمک‌های مومنانه اصناف توزیع خواهد شد.

مسؤول بسیج اتاق اصناف و فعالان اقتصادی استان کرمان افزود: بخشی از  کمک‌های مومنانه اصناف در بین  نیازمندانی که در داخل خود اصناف هستند، توزیع خواهد شد زیرا صاحبان برخی از واحدهای صنفی افراد نیازمندی هستند.

یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف استان کرمان در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کرمان تاکنون سعی ما این بود که مواد ضدعفونی و ماسک را در اختیار واحدهای صنفی استان قرار دهیم تا پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی بیشتر رعایت شود.

وی افزود: حدود ۶۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده سطوح و  ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضد عفونی کننده دست را با کمک بسیج اصناف استان تهیه و در اختیار واحدهای صنفی قرار دادیم.

جعفری بیان داشت: در حال رایزنی برای تهیه و خرید ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده دست هستیم تا در  چند روز آینده این مواد را تحویل بگیریم و در اختیار واحدهای صنفی قرار دهیم.

150 هزار عدد ماسک در بین اتحادیه‌ها توزیع می‌شود

رئیس اتاق اصناف استان کرمان عنوان کرد: یکسری ماسک از طریق واحدهای تولیدی به‌صورت غیر متمرکز تولید و در بین واحدهای صنفی توزیع شده است.

وی گفت: با کمک بسیج اصناف ۱۵۰ هزار عدد ماسک خریداری و این ماسک‌ها در بین اتحادیه‌ها توزیع می‌شود و در  دسترس واحدهای صنفی قرار می‌گیرند تا در زمینه رعایت  پروتکل‌های بهداشتی مشکلی نداشته باشند.

جعفری افزود: در طرح کمک مومنانه اتحادیه بنکداران  ۵ دستگاه یخچال به ارزش ۵۵ میلیون تومان،  ۵۰۰ بسته کمک‌ معیشتی به مبلغ ۲۴ میلیون تومان  و ۲۰۰ بسته کالای ضروری به ارزش هر بسته ۱۳۰ هزار تومان و در مجموع ۲۶ میلیون تومان توسط اصناف تهیه و توزیع شد.

برچسب ها
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.