شناسه : 669
امروز سه شنبه 1391/10/19 - 15:47
نویسنده : مدیر فنی
اخبار و تحليل‌ها-6

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) - تبليغات گوناگون امپراتورى خبرى

يكى از اصلى‌ترين عوامل تبليغات گوناگون امپراتورى خبرى دنيا همين است كه جوانان ما را از تلاش و حركت باز بدارد. ما در نقطه‌ مقابل بايد سعى كنيم اين را نگه داريم.(22/7/1391)

تغییرات و انتقادات!
   پس از اینکه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، چاک هیگل، جان برنان و جان کری را به‌عنوان وزیر دفاع، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) و وزیر امور خارجه منصوب کرد، با انتقاد حامیان رژیم صهیونیستی و سازمان‌های صهیونیست مواجه شد. چاک هیگل پیش‌تر در سخنانی از حمله نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی و آمریکا به ایران انتقاد کرده بود. وی آوردن ایران به میز مذاکرات درباره آینده صلح در افغانستان را خواستار است و درخصوص مؤثر بودن تحریم‌ها علیه ایران ابراز تردید کرده و خواهان مذاکره مستقیم با تهران و نیز مذاکره مستقیم رژیم صهیونیستی با حماس است. جان برنان هم در سال 2008 در نامه‌ای به اوباما اعلام کرد که یکی از مخالفان سرسخت سیاست‌های دولت بوش، نظیر حمله پیشگیرانه به عراق بوده است. سازمان صهیونیست آمریکا از انتخاب جان کری به سمت وزارت خارجه آمریکا ابراز نگرانی کرده است. یکی از دلایل این نگرانی، اعتقاد گذشته کری به بازگرداندن جولان به سوری‌ها برای تحقق صلح و پذیرش شرق بیت‌المقدس به‌عنوان بخشی از فلسطین است. درخصوص این انتصاب‌ها و انتقادها دو نکته اساسی وجود دارد: 1- پیام احتمالی این انتصاب‌ها چیست؟ 2- علت انتقادها چیست؟
   چنانچه افراد فوق، همچنان بر برخی از باورهای گذشته خود که به مواردی از آن اشاره شد، باقی مانده باشند و اوباما نیز با آگاهی از آن، دست به این انتصاب‌ها زده باشد، می‌توان گفت احتمالاً این انتصاب‌ها، نشانه‌های جزئی و ابتدایی برای تغییر در بخشی از سیاست‌های اوباما باشد و چنانچه آن‌ها از باورهای گذشته‌شان دست برداشته باشند، نباید در انتظار تغییر محسوسی بود. درباره انتقادها نیز باید آن را روشی قدیمی دانست که معمولاً صهیونیست‌ها و برخی افراد منتقد در ابتدای امر با به‌کارگیری آن، افراد ناهمسو را به واکنش و به‌نوعی اعلام رسمی همراهی و همسویی وادار می‌کنند؛ بنابراین برای روشن‌تر شدن پاسخ دو پرسش فوق، باید مدتی انتظار کشید تا مواضع و واکنش این افراد آشکارتر شود.
حضور تهدیدآمیز ایران در آمریکای لاتین؟!
   گروه ترجمه -
پایگاه اینترنتی کریستین‌ساینس‌مانیتور 7 ژانویه 2013 (18 دی) در مقاله‌ای به حضور ایران در آمریکای لاتین پرداخت و نوشت: دولت آمریکا سال 2012 قانون مقابله با ایران در نیم‌کره غربی را به امضا رساند. این قانون، عمومی‌ترین راهبرد کاخ سفید تا به امروز برای مقابله با نفوذ ایران در قاره آمریکا بوده است که به وزارت خارجه آمریکا فرصت می‌هد طرحی برای «مقابله با حضور و فعالیت خصمانه ایران» ارائه کند. آمریکا با انتقادات ایران روبه‌روست. ایران می‌گوید آمریکا همچنان در فضای جنگ سرد به‌سر می‌برد و آمریکای لاتین را حیاط‌خلوت خود می‌داند. در دوره کنونی، نفوذ فزاینده ایران در آمریکای لاتین به‌ویژه ونزوئلا، بولیوی و اکوادور سبب شده است نگرانی در مورد پدید آمدن وضعیت تهدید علیه آمریکا از مرزهای جنوبی تشدید شود. بسیاری از آمریکا خواسته‌اند جدی‌تر به این تهدید بین‌المللی نوظهور، توجه کند.
   در ادامه مقاله آمده است: گری‌سیک، کارشناس ایران در دانشگاه کلمبیا، در نیویورک از برخی تشابهات با دهه 1950 سخن می‌گوید. در آن دوره بسیاری از سیاستمداران آمریکایی «از حضور کمونیسم در تمام مناطق سخن می‌گفتند... و حال آن‌ها در مورد ایران چنین تصوری دارند... امضای قانون نیم‌کره غربی به این معنا نیست که آمریکا دیدگاه خود را در مورد توانمندی‌های ایران در آمریکای لاتین تغییر داده، بلکه همانند دوره جنگ سرد به لحاظ سیاسی ناامنی در آنجا را غیرقابل توجیه می‌داند... تصور نمی‌کنم دولت اوباما به‌طور جدی نگران حمله ایران از مرزهای جنوبی باشد؛ اما آیا می‌توان مخالف افزایش هوشیاری در مرزهای جنوبی بود؟» قانون جدید که قانون‌گذاران آمریکایی اواخر سال گذشته آن را تصویب کردند، از آمریکا می‌خواهد مطابق راهبردی فراگیر از طریق همکاری با متحدان و شرکای آمریکا در منطقه، با نفوذ ایران در نیم‌کره مقابله شود. درسال‌های اخیر، ایران باوجود تحریم‌های بین‌المللی به دلیل برنامه هسته‌ای، رابطه خود با رهبران آمریکای لاتین را تقویت کرده است. ایران 17 مرکز فرهنگی در این منطقه ایجاد کرده و شمار سفارت‌خانه‌های خود را از 2005 تاکنون، از 6 به رسانده است. احتمالاً نگران‌کننده‌ترین مسئله، تقویت روابط ایران و ونزوئلا باشد.
   در پایان مقاله آمده است: ونزوئلا گروهی از رهبران ضدآمریکایی در منطقه را هدایت می‌کند که روابط خود با ایران را تقویت کرده‌اند. بسیاری این روابط را تلاشی دیپلماتیک از سوی ایران برای گسترش حلقه دوستان آن هم در زمانی می‌دانند که ایران به مشروعیت نیاز دارد. بنابراین، نگرانی و بدبینی نسبت به این مسئله غیرواقع‌گرایانه است؛ زیرا ایران توان نظامی و منابع مالی لازم برای تهدید آمریکا در این منطقه را در اختیار ندارد؛ اما آمریکا به هر حال، محتاطانه به حضور ایران در این منطقه می‌نگرد؛ به‌ویژه آنکه در اکتبر 2011 یکی از عوامل ظاهراً وابسته به ایران تلاش کرد ترور سفیر عربستان در آمریکا را هدایت کند. استفن جانسون، مدیر برنامه قاره آمریکا در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی، می‌گوید قانون جدید، پاسخی به نگرانی‌های مشروع است... این قانون واقعاً درخواستی برای بررسی رسمی مسئله و تدوین طرحی برای مقابله با تمام تهدیدات است... این قانون یک سال مورد بررسی قرار گرفته و در وضعیت تشدید نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران به تصویب رسیده است.»
   اخبار و تحلیل‌ها: قانون مقابله با نفوذ ایران در نیم‌کره غربی که اوباما در اواخر سال 2012 آن را امضا کرد، مؤید دو نکته مهم است: 1- قدرت گفتمان‌سازی ایران در منطقه نیم‌کره غربی و به‌طور مشخص، آمریکای لاتین؛ 2- بیداری و آگاهی مردم این منطقه از رفتار استکباری و سلطه‌جویانه آمریکا که موجب شده بستر پذیرش گفتمان ضداستکباری ایران آماده شود. در حال حاضر، کلیه اقدامات ایران در تمامی زمینه‌های داخلی و خارجی برای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی است که شاخه‌ای از آن را گفتمان ضداستکباری تشکیل می‌دهد و مجموع تلاش‌های استکبار هم برای تضعیف و نابودی این گفتمان است.
    
تلاش برای احیای مردگان سیاسی!
  پس از آنکه اخباری از تلاش‌های جریان غرب و فتنه‌گران داخلی و خارجی برای رفع حصر سران فتنه در ۲۵ بهمن در رسانه‌ها مطرح شد، به‌تازگی زمینه‌های این سناریو توسط فرزندان موسوی و کروبی کلید خورد. فرزندان سران فتنه با انتشار بیانیه‌ای، با مظلوم خواندن والدین خود(!) خواستار رفع حصر آنان شدند. آن‌ها، همچنین تلاش کردند تا در این بیانیه، کدهایی را به‌منظور نقض حقوق بشر در ایران برای «احمد شهید» مطرح و تلاش‌های لازم را برای صدور بیانیه حقوق بشری علیه ایران ساماندهی کنند. به موازات این بیانیه، عبدالله نوری نیز در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، خواستار بسیج اصلاح‌طلبان برای تلاش جهت رفع حصر موسوی و کروبی شد. این در حالی است که طرح فشار بر نظام برای رفع محدودیت سران فتنه در نشست ضدانقلاب توسط «داریوش امیرارجمند» مشاور فراری مهدی کروبی، مطرح شده است.
تبلیغ و القای زندگی ناسالم خانوادگی
  تلویزیونی فارسی BBC رسانه تحت امر ملکه فرتوت انگلیس، در ادامه اقدامات تخریبی خود در زمینه فرهنگ و باورهای سنتی جامعه ایران، به‌تازگی برنامه جدیدی را پخش کرد که هدف آن، عادی جلوه دادن زندگی مشترک زن و مرد بدون برقراری عقد ازدواج است. در این برنامه که در سلسله برنامه‌های موسوم به نوبت شما پخش شد، مجریان و دست‌اندرکاران آن تلاش کردند با نظرخواهی از ایرانیان داخل و خارج از کشور و همچنین فارسی‌زبانان جهان، از قبح زندگی‌های مشترک و بدون عقد و ازدواج بکاهند و آن را نوعی زندگی قرن حاضر و نشانه پیشرفت و تمدن جلوه دهند. همچنین این برنامه با چینش تماس‌های برنامه، سعی داشت القا کند که مردم ایران به این سبک از زندگی اشتیاق زیادی دارند!
     اخبار کوتاه           
   *  تعداد سیصد فقره مرسوله پستى درباره مسیحیت تبشیرى، ارسالى از مبدأ کشورهاى آمریکا، انگلستان، کانادا، نیوزیلند به یک زندان کشور، کشف و ضبط شد. «ب.ا» از سردمداران جریان مسیحیت تبشیرى است که در حال حاضر، دوران محکومیت خود را در یکی از زندان‌های کشور سپرى مى‏کند.
   *  به‌تازگی انجمن اسلامی یکی از دانشگاه‌های تهران، کمیسیونی را با عنوان «کمیسیون برابری» برای بررسی حقوق زنان راه‌اندازی کرده است؛‌اعضای این کمیسیون هر دو هفته یک‌بار جلساتی مطالعاتی درباره حقوق زنان برگزار می‌کنند و به‌دنبال ارتباط‌گیری با اساتیدی هستند که به‌عنوان سکولار در فضای دانشگاه مطرحند.
   *  «اردشیر امیرارجمند» در حاشیه نشست پراگ گفت: ما باید یک رهبر اجتماعی داشته باشیم؛ خاتمی نمی‌تواند این رهبری را عهده‌دار شود، موسوی و کروبی هم درحال حاضر امکان تعامل ندارند. ما باید از طریق مباحث حقوق بشر و به کمک «احمد شهید» فضاسازی‌ها را علیه ایران بیشتر کنیم تا تحریم‌های بیشتری علیه ایران تصویب شود.
   *  به‌تازگی به بهانه افتتاح یک باب مغازه از سوی کشور ترکیه در بازار مشروطه تبریز، پرچم این کشور در سر در این مغازه به چشم می‌خورد! گفتنی است، باوجود افتتاح این مغازه، هنوز کالایی برای فروش به مردم در این مجموعه وجود ندارد و تنها چیزی که در آنجا به چشم می‌خورد، پرچم ترکیه است!
   *  براساس اخبار موثق، گروهک‌های ترویستی که در حوزه شرق ایران فعالیت می‌کنند، در تلاشند که به عرصه سیاسی وارد شوند. در همین راستا، این گروه‌ها به‌تازگی با انتشار بیانیه‌هایی با ادعای تبعیض مذهبی و طایفه‌ای، به اختلاف در منطقه دامن زده و خواستار عدم حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو شده‌اند. این در حالی است که بیشتر نمایندگان استان سیستان‌وبلوچستان و مسئولان استان، از برادران بلوچ و اهل سنت هستند.
   *  براساس اخبار دریافتی، یکی از حلقه‌های انحرافی قصد دارد تا کاندیدای خود را به‌عنوان مصلح اجتماعی در میان مردم معرفی کند و از سوی دیگر حضور این فرد در انتخابات، به‌عنوان مطالبه مردم، به نظام تحمیل شود. در همین راستا، این جریان طرح جمع‌آوری سه میلیون امضا در حمایت از این فرد را کلید زده است!
   *  به‌تازگی در جلسه‌ای خصوصی، اصلاح‌طلبان در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، رایزنی‌هایی را با حضور محمد خاتمی انجام دادند که در این جلسه طرح معرفی «ميرمحمود موسوي» برادر میرحسین موسوی برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری مطرح شده است!
   *  «زانیار» و «لقمان مرادی» دو تن از اعضای گروهک تروریستی کومله، که به اتهام پنج فقره ترور از جمله ترور فرزند امام‌جمعه مریوان و دو تن از همراهان او دستگیر شده بودند، پس از محاکمه به اعدام محکوم شدند. پس از صدور حکم و نزدیک شدن به زمان اجرای آن، سایت‌های ضدانقلاب به‌خصوص سایت‌های پژاک، منافقین، هر دو حزب منحله دموکرات، شاخه‌های مختلف کومله به‌صورت گسترده و هماهنگ به پوشش آن پرداختند و سعی می‌کنند این متهمان را بی‌گناه جلوه دهند!

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.