شناسه : 638
امروز دوشنبه 1393/06/03 - 22:03
نویسنده : مدیر فنی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اجلاس پایانی کنگره:

خواست شهدا و همه بازار این است که دولت ما باصلابت و تمام‌قد مقابل استکبار بایستد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اجلاس پایانی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، با اشاره به مقاومت بازاریان در شکل‌دهی انقلاب اسلامی تأکید کرد: خواست شهدا و همه بازار این است که دولت ما باصلابت و تمام‌قد مقابل استکبار بایستد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، سردار نقدی پیش از ظهر امروز، سوم شهریورماه، در اجلاس پایانی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار در ابتدای سخنانش شهدای اصناف و بازار را در بیانی ادبی چنین توصیف کرد: صحافانی که خود ورقی از صحیفه نور شدند، پرده‌فروشانی که پرده‌ها را از روی حقیقت کنار زدند، قصابانی که خود قربانی شدند تا حق زنده بماند، نانوایانی که خمیر وجود خود را در تنور عشق پروریدند، آهنگرانی که فلز وجودشان را زیر پتک و روی سندان گداختند تا شمشیری بران علیه ظلم و ظالم و استکبار بشوند، زرگرانی که کیمیای حقیقی را یافتند و دست از مس وجود خود شستند تا خود جمله زر شدند.

* ده هزار شهید سند روشنی بر تقدم و پیشتازی اصناف در انقلاب است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بازار اسلامی را معبر و عبادتگاه خواند و افزود: بازاری و کاسب بازار اسلامی قبل از اینکه تجارت با انسان‌ها را در برنامه خود داشته باشد تجارت با خدا را برگزیده است.

سردار نقدی ادامه داد: این مکتب اسلام است که همه انسان‌ها را در هر قشر و کسوتی برای تعالی و کمال می‌خواهد.

وی افزود: لذا در همین میدان تجارت که می‌تواند به اندازه لهو، انسان را از آخرت و خدا غافل کند انسان‌هایی تربیت می‌شوند که نه تنها مجاهدند بلکه در صف اول جهادند.

رئیس ستاد کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار 26 تن از اعضای ستاد کنگره، اصناف و بازاریان را پیشتازان انقلاب اسلامی در یک قرنی که تاریخ این انقلاب طی کرده است خواند و افزود: ده هزار شهید سند روشنی بر این تقدم و پیشتازی است.

* هنوز از همه بازارها به شماره حساب اعلام‌شده توسط بسیج اصناف، کمک‌ها جاری است

وی با اشاره به اینکه در ترورهای اوایل انقلاب در کنار شهید مطهری که اندیشه ناب انقلاب را تبیین می‌کرد شهید عراقی قرار دارد و همچنین در 15 خرداد بازاریان در صف اول هستند، این امر را دستاورد ارتباط بازار ما با اسلام دانست.

سردار نقدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بازار، را لشکر مردمی اسلام و روحانیت در برابر استکبار معرفی می‌کند اظهار داشت: با پیام رهبر بزرگوار انقلاب که کرانه باختری باید مسلح بشود این بازاریان ما بودند که پیشقدم شدند و اولین سلاح‌ها را تقدیم کردند.

وی به 300 قبضه سلاح که بازاریان رشت و تبریز به کرانه باختری اهدا کردند اشاره کرد و افزود: امروز هم از همه بازارها به شماره حساب اعلام‌شده توسط بسیج اصناف، کمک‌ها جاری است و ادامه دارد.

* اصناف بسیجی تضمین می‌دهند که کرانه باختری مسلح خواهد شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نتانیاهو پس از دریافت پیام‌های رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه با این کودک‌کشی آبروی ما را بردی، سریعتر جمع و جورش کن، در تلویزیون پاسخ این پیام رژیم منحوس آمریکا را چنین داد که چه کسی تضمین می‌دهد کرانه باختری مسلح نشود؟

سردار نقدی خطاب به نتانیاهو اظهار داشت: آمریکا که 35 سال است داری از رئیس‌جمهورش تضمین می‌گیری عرضه ندارد کاری از پیش ببرد. همیشه با تضمینی که از آمریکا خواسته‌ای، در نبردها شکست خورده‌ای.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج افزود: ما تضمین می‌دهیم و این اصناف بسیجی تضمین می‌کنند که کرانه باختری مسلح خواهد شد.

* خطاب به نتانیاهو: شاید تونل‌های مقاومت به تل‌آویو رسیده باشد، زیر پاهایت را نگاه کن!

سردار نقدی خاطرنشان کرد: ما تضمین می‌کنیم که تونل‌ها نه به کرانه باختری که به تل‌آویو هم خواهد رسید و شاید رسیده باشد؛ زیر پاهایت را نگاه کن!

وی افزود: ول رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند تضمینی بدهد. رژیم آمریکا خودش هم برای بقای خودش تضمینی ندارد. امروز پرده از چهره خشونت‌بار رژیم لیبرال دموکراسی آمریکا برداشته شده است.

* امروز نوبت ماست که استکبار را تحریم کنیم

رئیس ستاد کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار با بیان اینکه امروز آمده‌ایم با شهدا عهد ببندیم و باید راه آن‌ها را ادامه بدهیم و کار نیمه‌تمام آن‌ها را به انجام برسانیم، مهمترین رسالت امروز را جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی عنوان کرد.

وی کمک به تولیدکنندگان داخلی، پاک کردن بازار از کالاهای خارجی خصوصاً کالاهای کشورهایی که دشمن‌اند را بخش‌هایی از جهاد اقتصادی خواند و افزود: ما باید بتوانیم کالاهای حامیان رژیم صهیونیستی را تحریم کنیم.

سردار نقدی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد آن‌ها ورشکسته و بسیار شکننده است تأکید کرد: امروز نوبت ماست که آن‌ها را تحریم کنیم.

مسئول سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اگر بازارهای مسلمین دست به دست هم بدهند و اروپا و حامیان رژیم صهیونیستی را تحریم کنند همه آن‌ها به زانو در خواهند آمد.

* نماز اول وقت بازار برای جامعه الگوست

وی با اشاره به اینکه اثرگذاری بازار امروز در عرصه فرهنگ دست‌کمی از اقشار و موقعیت‌هایی که به عنوان فرهنگی شناخته می‌شوند ندارد افزود: بازار شاید به اندازه مدرسه می‌تواند فرهنگ‌ساز باشد.

سردار نقدی در این زمینه به پوشیدنی‌ها، لوازم‌التحریر، ابزار الکترونیکی، نقوش و نوشته‌های ابزار و وسایل، اشاره کرد و نماز اول وقت بازار را برای جامعه الگو دانست.

وی با اشاره به حدیث امام رضا (ع)، پاداش کاسبانی که نماز می‌خوانند را بیش از دیگر افراد نمازخوان توصیف کرد.

* پیام شهدا ایستادگی است/ دم زدن از سازش و سستی جایی ندارد

رئیس ستاد کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار ادامه داد: امروز شهدا اگر بودند اهتمامشان به این عرصه‌های اقتصادی و این عرصه‌های فرهنگی بود.

وی با اشاره به تعطیلی 5 ماهه بازار تهران و تعطیلی 13 ماهه بازار قم در سابقه مبارزات بازاریان، پیام شهدا را  ایستادگی و مقاومت عنوان کرد و افزود: با اختلافی که در جبهه استکبار افتاده تحریم‌ها خود به خود شکننده است و دم زدن از سازش و سستی جایی ندارد.

* خواست شهدا و همه بازار این است که دولت ما باصلابت و تمام‌قد مقابل استکبار بایستد

سردار نقدی تأکید کرد: خواست همه شهدا و خواست همه ما و همه بازار این است که دولت ما با صلابت و تمام‌قد مقابل استکبار بایستد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: ما منتظریم که رئیس‌جمهور محترممان در اجلاس امسال سازمان ملل چنان سیلی به گوش آمریکا بنوازد که همه دنیا صدای آن را بشنوند.

وی در پایان از خانواده‌های معظم شهدا و دست‌اندرکاران کنگره در بسیج اصناف، صداو‌سیما و همه نهادهای همکار کنگره تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.