شناسه : 633
امروز یکشنبه 1393/06/02 - 15:32
نویسنده : مدیر فنی
همزمان با حضور اصناف در نماز جمعه سراسر کشور

بیانیه ستاد کنگره در نماز جمعه تهران قرائت شد

یاد ده هزار شهید اصناف و بازار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سراسر کشور گرامی داشته شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، اصناف و بازاریان در روز 31 مردادماه به طور همزمان در نماز جمعه سراسر کشور حضور یافتند.

بنا بر این گزارش یاد ده هزار شهید اصناف و بازار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سراسر کشور گرامی داشته شد.

همچنین بیانیه ستاد کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران قرائت شد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رجال لا تلهیهم تجارة و لا بیع عن ذکر الله

پاکمردانی که هیچ تجارت و خرید و فروشی آن‌ها را از یاد خدا غافل نمی‌کند.

اصناف و بازاریان غیرتمند این سرزمین از دیرباز نقش بسزایی در جنبش‌های اسلامی و ملی داشته‌اند. انقلاب کبیر اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نیز به عنوان بزرگترین و درخشان‌ترین این جنبش‌ها از این امر مستثنا نیست.

اصناف و بازاریان تا پیروزی انقلاب اسلامی در سه مقطع شکل‌گیری، پیروزی و حفاظت از انقلاب نقش مؤثری ایفا کردند. یکی از زیباترین تابلوهایی که نقش اصناف را به تصویر می‌کشد قیام 15 خرداد سال 1342 است که با فداکاری اصناف و بازاریان در تهران اتفاق افتاد و در این مسیر تقدیم شهیدان بزرگ چون حاج صادق امانی، طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی و خیل عظیمی از اصناف و بازاریان مهر تأییدی است بر نقش بی‌بدیل این قشر در نهضت حضرت امام (ره).

نقش بی‌بدیل شهید حاج مهدی عراقی به عنوان یکی از یاران نزدیک حضرت امام خمینی (ره) آن‌قدر در پیروزی انقلاب روشن است که منافقان، حمایت‌های این بزرگمرد از انقلاب را تاب نیاوردند و ایشان را به همراه پسرش حسام‌الدین در 4 شهریورماه سال 1358 ترور کردند.

پس از انقلاب در دفاع مقدس 8 ساله، اصناف و بازاریان در دو جبهه از نظام جمهوری اسلامی حراست کردند و مصداق اتمّ تجاهدون فی سبیل الله باموالکم و انفسکم شدند.

از اولین کسانی که به عنوان رهبر گروه چریکی برای مقابله با دشمن متجاوز وارد مناطق جنگی شد شهید سید مجتبی هاشمی، یکی از بزرگترین فروشندگان پوشاک و شهید شاخص سال 93 سازمان بسیج اصناف کشور، بود.

شهید صادق عبدالله زاده، پرده‌فروشی بود که هم از جبهه پشتیبانی مالی کرد و هم جان خود را در پیشگاه خداوند در طبق اخلاص گذاشت.

و این خط سرخ شهادت همچنان ادامه داشت و دارد که نمونه آن ترور شهید حاج اسدالله لاجوردی در بازار تهران بود و از این دست پاکبازی‌ها در بذل مال و بذل جان در میان اصناف و بازاریان ایران اسلامی نمونه‌های فراوان سراغ داریم.

امروز به برکت کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، برای اولین بار رشادت‌ها و جانفشانی‌های اصناف و بازاریان به طور دقیق و گسترده بر مبنای آمار و ارقام به جامعه ایران اسلامی شناسانده شده است. اصناف و بازاریانی که نه تنها سلاح، لباس، وسیله نقلیه و مواد غذایی مورد نیاز رزمندگان دفاع مقدس از مال آن‌ها تأمین می‌شد، مانند پروانه‌ای که دوری شمع را تاب نمی‌آورد، دوری از جبهه‌ها را تاب نیاوردند و خود را به دل آتش مبارزه زدند.

آنچه جهانیان را در برابر اصناف و بازاریان ایران اسلامی انگشت بر دهان وا می‌گذارد این پدیده شگفت است که از دل قشری که گمان می‌رود بیشترین وابستگی را به دنیا دارند بیش از 10 هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب شده است.

کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار که کار خود را از اردیبهشت‌ماه 1392 به طور رسمی آغاز کرد مفتخر است که در زمینه معطر کردن فضای جامعه به عطر شهدا 9 یادواره کشوری برگزار کرده و در زمینه تولید محتوای خوب برای کنگره که خواست رهبر معظم انقلاب اسلامی است 600 دقیقه مستند و 50 عنوان کتاب تهیه کرده است و اشعار شاعران در خصوص شهدای اصناف و بازار را به زیور طبع آراسته خواهد کرد و به فضل الهی در سوم و چهارم شهریور اجلاس نهایی کنگره در تهران برگزار خواهد شد.

نرم‌افزار بانک اطلاعات شهدای اصناف و بازار یکی دیگر از تولیدات کنگره است که جزئی‌ترین آمار ده هزار شهید اصناف و بازار را نیز ارائه می‌دهد.

اصناف و بازاریان امروز ایران اسلامی می‌دانند که کسب و کار میراث چه رادمردانی است. اصناف و بازاریان امروز نیز می‌جنگند اما در جبهه‌ای دیگرگونه. جبهه امروز اقتصاد و فرهنگ است. در جنگ اقتصادی- فرهنگی امروز هر واحد صنفی یک سنگر است و هر فرد اصنافی و بازاری رزمنده‌ای است که با تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی مقابله می‌کند.

اصناف و بازاریان امروز در جبهه اقتصادی و فرهنگی شاهکاری رقم خواهند زد که آیندگان آنان را همچون رزمندگان دفاع مقدس گرامی بدارند.

و السلام علیکم و رحمة الله

کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.