شناسه : 5296
امروز پنجشنبه 1399/04/12 - 18:11
نویسنده : mohammad rezaeian

راه اندازی اولین سایت تخصصی عرضه ماسک

در آستانه ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مراسم رونمایی ازاولین وب سایت تخصصی عرضه ماسک کشور و تجلیل ازکارگران و تلاشگران عرصه مبارزه با کرونا برگزار شد.

به گزارش بسیج اصناف؛ دکتر غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در این مراسم اعلام کرد: امام رضا (علیه السلام) دوستی با مردم را نیمی ازعقل می دانند وکسانی که درشرایط سخت چند ماه اخیربه ویژه کارگران عزیز واحدهای تولیدی ماسک وسایر زحمتکشان این عرصه، دل به خطرزده وبرای خدمت به مردم حتی در تعطیلات نوروز و سایر ایام تعطیل هیچ گاه سنگر تولید رارها نکردند،شامل این فرمایش نورانی امام رضا (ع)هستند. لذا تقدیرازاین عزیزان کوچکترین وظیفه ای است که بر عهده ما است.

تشکیل ستاد مقابله با کرونا در بسیج اصناف

وی افزود:همزمان با شیوع ویروس کرونا و با توجه به تولید محدودی که در کشور وجود داشت، اولویت اصلی این سازمان تولید ماسک بود تا پاسخگوی نیاز و جوابگوی مصرف کشور باشد. وی تاکید کرد: به همین جهت از ابتدای شیوع ویروس کرونا ستادی در بسیج اصناف کشور ایجاد شد و توانستیم با همکاری تولید کنندگان بخشی از کمبود کشور در خصوص ماسک را تامین و توزیع نماییم. عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی با اشاره به راه اندازی این واحد تولیدی به توصیه سازمان بسیج اصناف کشورتصریح کرد: به لطف الهی وتلاش صنعتگران واحدهای تولیدی تحت حمایت بسیج اصناف کشور، نه تنها تولید ماسک استاندارد سه لایه متوقف نشد ،بلکه شاهد افزایش ظرفیت های تولید در کشورهستیم.

تولید 50 میلیون ماسک

وی با اشاره به تولید بیش از50 میلیون ماسک توسط واحدهای تولیدی صنفی در سراسر کشور با همت بسیج اصناف گفت: روند تولید، ابتدا با ماسک پارچه ای شروع شد و در حال حاضر ماسک استاندارد سه لایه پزشکی، نیاز های جامعه را برطرف می نماید.

به گزارش تصویر روز وی گفت: ماسک های تولید شده با هماهنگی بسیج اصناف کشور و دستگاههای ذی ربط در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی ، مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه ها قرار گرفته است. به گفته وی بخشی از این ماسک ها نیز بصورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت. دکتر حسن پور اعلام کرد: اخیرا با توجه به نیاز مبرم مردم استان خوزستان به ماسک ، تعداد یک میلیون ماسک توسط یکی از کارگاه های تحت پوشش این سازمان تولید و به دانشگاه علوم پزشکی این استان ارسال شد.

مسئولیت جدید بسیج اصناف

رییس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در ادامه اظهارداشت: اخیرا با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت صمت،مسؤلیت هماهنگی ، تأمین مواداولیه،تولید وتوزیع ماسک در چرخه تولید نیمه صنعتی وکارگاهی برعهده بسیج اصناف کشورقرارگرفت.

راه اندازی سایت باماسک

وی با اشاره به لزوم کنترل قیمت ها وکوتاه کردن دست دلالان وهمچنین جلوگیری از توزیع ماسکهای غیراستاندارد گفت: امروز اولین وب سایت عرضه ماسک استاندارد به آدرس www.bamask.ir (باماسک) راه اندازی و در دسترس عموم مردم قرار گرفت. به گفته دکتر حسن پور با افتتاح این سامانه ازاین پس مردم می توانند با مراجعه به این سایت ماسک مورد نیازشان را با قیمت مصوب ،درب منزل دریافت نمایند. وی در پایان ضمن تشکر از برادران اسماعیلی به دلیل برپایی این مراسم و تشکر از این تولیدکنندگان محترم به خاطر توجه ویژه به کارگران عزیز،گفت: انشالله تا شکست کامل کرونا درکنارمردم شریف ایران خواهیم بود.

راه اندازی شیفت دوم تولید ماسک

در ادامه این مراسم مجید رضا اسماعیلی مدیر عامل واحد تولیدی برادران اسماعیلی ضمن تشکر از همکارهای صمیمانه سازمان بسیج اصناف کشور  به ویژه دکتر غلامرضا حسن پور رییس این سازمان اعلام کرد: با توجه به هشدار های وزارت بهداشت در خصوص احتمال شیوع موج دوم کرونا در کشور ، با برنامه ریزی های صورت گرفته طی دو هفته آینده میزان تولید در این مرکز افزایش خواهد یافت.

وی اظهارداشت: در حال حاضر روزانه حدود 150 هزار ماسک در این مرکز تولید و به بازار عرضه می شود که با راه اندازی شیفت دوم ، میزان تولید در این مرکز تا 300 هزار عدد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: برای خرید ماشین آلات مورد نیاز شیفت دوم ، حدود 3 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید صورت گرفته است.  اسماعیلی افرود: درحال حاضر حدود 300 نفر در این واحد تولیدی مشغول فعالیت هستند. به گفته وی برای راه اندازی شیقت دوم 150 فرصت شغلی جدید در این مرکز ایجاد خواهد شد.

تقدیر از شرکت بافتینه

مجید رضا اسماعیلی در پایان این مراسم از آقای مهاجر مدیر عامل کارخانه بافتینه به جهت همراهی صمیمانه و همکاری در خصوص تامین مواد اولیه تولید ماسک تقدیر و تشکر کرد.

اهدا لوح به کارگران خط تولید ماسک

شایان ذکر است در پایان این مراسم با حضور رییس سازمان بسیج اصناف کشور از تعدادی از کارگران این واحد تولیدی که از ایام نوروز تا کنون سنگر تولید را حفظ نموده اند، با اهداء لوح تقدیر تشکر و قدردانی شد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.