شناسه : 5092
امروز پنجشنبه 1398/08/30 - 10:19
نویسنده : mohammad rezaeian
در نشست تشریح طرح "همیاری با بازرسین اصناف وبازار" مطرح شد:

بسیج اصناف و اتاق های اصناف کشور متحد برای جلوگیری از تخلفات بازار

نشست تشریح طرح "همیاری با بازرسین اصناف وبازار" به صورت ویدیو کنفرانس باحضور مسئولین رده های بسیج اصناف ، روسای سازمان های صنعت،معدن و تجارت و روسای اتاق های اصناف سراسر کشور تشکیل شد.

نشست تشریح طرح "همیاری با بازرسین اصناف وبازار" به صورت ویدیو کنفرانس باحضور مسئولین رده های بسیج اصناف ، روسای سازمان های صنعت،معدن و تجارت و روسای اتاق های اصناف سراسر کشور تشکیل شد.

این نشست که به همت سازمان بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی کشور برگزار شد،جواد امانی نایب رییس جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار، بهنام نیک منش سرپرست معاونت بازرسی اتاق اصناف ایران و جواد احمدی سرپرست معاونت بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان به تشریح طرح پرداختند.

در ابتدای نشست دکتر حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف،بازاریان وفعالان اقتصادی کشور ،ضرورت اجرای طرح "همیاری با بازرسین اصناف وبازار" بعد ازاجرای طرح مدیریت سوخت  بیان داشت.

وی گفت: دکتر رحمانی وزیر محترم صنعت،معدن وتجارت  در تماس تلفنی درخواست  ورود بسیج اصناف برای کمک به بازرسین اصناف در امر نظارت ها داشت و خواهان همیاری و کمک در این زمینه شد.

سردار سلیمانی ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین نیز بر اجرای  طرح تاکید ویژه داشت و  اجرای طرح" همیاری با بازرسین اصناف وبازار" را مثبت ارزیابی کرده و خواهان این مسئله بودند که رویکرد اجرای طرح  ایجابی باشد و درسراسر کشور به صورت متحد اجرا گردد.

دکتر حسن پور در ادامه چارچوب همکاری در اجرای طرح را بیان کرد:

" همکاری در خصوص نظارت وبازرسی صرفا با تامین نیروی انسانی و بنا به درخواست سازمان صنعت،معدن و تجارت یا اتقاق های اصناف جهت همراهی با بازرسان سازمان های صنعت،معدن وتجارت، اتفاق های اصناف و اتحادیه های صنفی"

وی الزامات طرح را اینگونه برشمرد:

1.مسئولیت بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی و تولیدی ها به عهده سازمان های صمت و اتاق هاست و بسیجیان اصناف با لباس شخصی و بدون هیچ علامت و عنوان،تیم های بازرسی را همراهی خواهند کرد.بازرسان بسیج اصناف به صورت چرخشی سازماندهی شوند.

2.سازمان های صمت باید آموزش های لازم را به بسیجیان اصناف ارائه نمایند و مسئولین بسیج اصناف،نیروهارا متناسب با این ماموریت انتخاب و کتبا معرفی کنند.(از استفاده از سایر اقشار خودداری شود.)

3.جهت سازماندهی نیروها،سازمان صمت یا اتاق اصناف برای بسیجیان اصناف حکم و یا کارت صادر نماید.

4.گزارش کار بازرسان به صورت هفتگی به رده های بسیج اصناف (حوزه و سازمان)ارسال گردد.

5.یک برگ از گزارش های تخلفات واحدهای صنفی و تولیدی ها بدون استثناء به رده های بسیج اصناف(حوزه و سازمان)ارسال شود.

6.در نظارت وبازرسی از کارخانجات و واحدهای تولیدی بویژه موادغذایی و خوراکی نیز بسیجیان اصناف فعالانه حضور داشته باشند.

7.گزارش های مربوط به "عدم درج برچسب قیمت ها-گران فروشی احتکار و..." از طرق مختلف بویژه سامانه 124 و بسترهایی که در رده های بسیج اصناف در سراسر کشور ایجاد خواهد شد،از آحاد مردم دریافت شود.

8.مسئولین سازمان های بسیج اصناف استان ها،شخصا عملکرد تیم های بازرسی را باهماهنگی روسای سازمان های صمت رصد نمایند.

9.مسئولین سازمان های بسیج اصناف استان وفرماندهان حوزه ها در تمام جلسات ستاد تنظیم بازار حضور فعال داشته باشند.

10.قیمت کالا و خدمات به صورت شفاف و به موقع توسط مراجع مربوطه اعلام تا از سوء استفاده سودجویان و متخلفین جلوگیری شود.(این امر باعث می شود که بازرس ها به صورت دقیق صورت پذیرد)

11.نظارت و بازرسی از تولیدی ها به ویژه کارخانجات مواد غذایی و خوراکی و بنکداران در اولویت ویژه می باشد.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور بیان داشت:

بسیج در همه مقاطع انقلاب تکیه گاه مردم به ویژه اصناف و بازاریان محترم بوده و باید این تکیه گاه و قداست حفظ شود بنابراین باید دقت لازم صورت گیرد تا خدای ناکرده در جریان بازرسی ها به کسی اجحاف و ظلم نشود.

در ادامه ی این نشست  احمدی سرپرست معاونت بازرسی ورسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان ابراز داشت:

در چهل سال انقلاب حضور بسیج همواره اثر بخش بوده و علاوه بر این یک انسجام ویژه ای به کارها داده است. حضور نیروهای بسیجی  در این شرایط خاص میتواند کمک کند تا نظارت ها دقیق تر صورت پذید.

وی افزود: طرح "همیاری با بازرسین اصناف وبازار" میتواند الگویی موفق باشد برای تمام موقعیت ها که بسیج اصناف در کنار اتاق های اصناف ودستگاههای نظارتی واجرایی باشد.

احمدی اظهار داشت: بازرسین سازمان ها واتاق های اصناف 4000نفر هستند و نظارت از همه واحدهای صنفی کشور که 3میلیون واحد صنفی است کاری دشوار وسخت خواهد بود اما با این همکاری و هم افزایی میان بسیج و دستگاهها کار بهتر پیش خواهد رفت و نتایج مثبتی در اجرای طرح پیش بینی می شود.

بهنام نیک منش سرپرست معاونت بازرسی اتاق اصناف ایران در این نشست اظهار داشت:

اتاق ها آمادگی کامل جهت اجرای دستورالعمل ابلاغی بسیج اصناف کشور را داشته و با این کار کمبود نیروی انسانی  اتاق های اصناف  در کشور جبران خواهدشد.

وی افزود: اتاق های اصناف سراسر کشور به ویژه مسئولین بازرسی نسبت به همکاری همه جانبه با بسیج اصناف اقدام نمایند.

در ادامه این نشست سراسری که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، برخی از مسئولین سازمان های صمت و اتاق های اصناف و همچنین جناب آقای شکریه" نایب رییس اتاق اصناف ایران" و جناب آقای جهانگیری "عضو هیئت رییسه اتاق اصناف ایران" آمادگی اتاق ها را برای اجرای طرح اعلام نمودند.

 

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.