شناسه : 5027
امروز چهارشنبه 1398/02/25 - 12:34
نویسنده : mohammad rezaeian
حسن پور به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

ساماندهی رسیدگی به مناطق سیل زده در دستور کار قرارگاه خدمت رسانی شهید مهدی عراقی است

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت:دستور کار قرارگاه خدمت رسانی شهید عراقی در بسیج اصناف کشور ساماندهی کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور است.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات این سازمان در مناطق سیل زده کشور با بیان اینکه مجموعه اصناف و فعالان اقتصادی در کشور از چند جهت پیگیر خدمات به مناطق سیل زده هستند، اظهار کرد: در مرحله اول ارسال کمک‌های ضروری به صورت نقدی و غیر نقدی با هماهنگی بسیج اصناف در سراسر کشور صورت گرفت که کمک‌های نقدی تا هفته گذشته از مرز ۴۰ میلیارد تومان عبور کرد.

وی با بیان اینکه کمک‌ها توسط خیرین در بازار، واحد‌های بسیج در کشور و اتاق‌های اصناف و اتحادیه صنفی به مردم در مناطق سیل زده رسید، ادامه داد: این کمک‌ها سازماندهی شده بود و جدای کمک‌های خودجوش مردمی است که با هدایت بسیج اصناف انجام شد.

حسن پور افزود: در مرحله اول همزمان با کمک‌های اولیه تیم‌های تخصصی در قالب اردو‌های جهادی از قبیل تعمیرکاران لوازم خانگی، خودرو، آشپزها، نانوایان، برقکار، جوشکار به مناطق سیل زده اعزام شدند و همچنان در ماه مبارک رمضان به خدمت به مردم سیل زده مشغول هستند.

وی به برگزاری بزرگترین اردوی جهادی مسئولین، خیرین اصناف بازار، فعالان اقتصادی کشور در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان اشاره کرد و افزود: این اردو‌ها در سه مرحله برگزار شد و بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولین و روسای اصناف و بازرگانی و بازار کشور در این اردو‌ها به منظور بازدید از مناطق سیل و تصمیم‌گیری برای مدیریت در مرحله بعدی و کمک رسانی شرکت کردند.

حسن پور اضافه کرد: در این اردو‌ها مصوب شد تا قرارگاه خدمت رسانی شهید عراقی در بسیج اصناف کشور راه اندازی شد تا کمک‌ها در مناطق سیل زده با ساماندهی بهتر انجام و نیاز‌های مجموعه‌ها رصد شود و با هدایت قرارگاه مرکزی، استان‌ها کمک‌ها را به مناطق سیل زده ارسال کنند.

وی به کمک و راه اندازی واحد‌های صنفی تخریب شده در مناطق سیل زده با کمک قرارگاه مرکزی شهید عراقی بسیج اصناف کشور و اتحادیه‌ها و اصناف مختلف اشاره کرد و گفت: در این مرحله اتحادیه درودگران همدان که در اردوی ما در پلدختر شرکت کرده بودند متعهد شدند که نیاز‌های چوبی، ساخت و نصب آن را در این شهر به عهده بگیرند و این اتحادیه با پشتیبانی اتحادیه‌های مشابه در کشور عهده دار این مسئله شد و در در مرحله اول نیز این اتحادیه ساخت و نصب درب چوبی در مناطق سیل زده را به عهده گرفت.

حسن پور با بیان اینکه اتحادیه‌های همگن و همسو در کشور، بخش راه‌اندازی واحد‌های صنفی در مناطق سیل زده را در دستور کار قرار دادند، خاطر نشان کرد: در مرحله بعدی خدمت رسانی به مناطق سیل زده، اجرای طرح همبستگی ملی است که رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کردند.

وی ادامه داد: در این مرحله بخشی از کار به عهده ما است و با هماهنگی ستاد فرمان اجرایی امام و نهاد‌هایی که در این موضوع همکاری می‌کنند و منازلی که نیاز به کالا‌های اساسی دارند اقدامی قرارگاهی صورت گیرد و کالا‌هایی که مورد نیاز مردم را با کمک بازاریان تامین و به سیل زدگان تحویل دهیم.

حسن پور با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ قلم کالای ایرانی اساسی از قبیل یخچال، فرش، گاز به مناطق سیل زده ارسال و همچنان ادامه دارد، یادآور شد: در اقدام قرارگاهی مجموعه قرار است که این اقلام را تجمیع کنیم و با توجه به اعلام نیاز، به دست مردم در مناطق سیل زده برسانیم.

وی به در بخش ساخت و ساز در مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: برخی از گروه‌های خیرین از علاقه خود به ساخت مدرسه در مناطق سیل زده مراجعه می‌کنند که با هدایت قرارگاه مرکزی به مناطقی که نیاز دارند معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اصل ساخت و ساز‌ها برمبنای همبستگی ملی با شعار یک مسجد یک خانه دار انجام می‌شود، تاکید کرد: بسیج سازندگی کشور متولی این اقدام است و ما خیرین را به بسیج سازندگی کشور هدایت می‌کنیم تا از توان آن‌ها در سراسر کشور استفاده کنند.

حسن پور با بیان اینکه ۱۰۰۰ قلم شروع طرح سازمان بسیج اصناف بوده است، یادآور شد: در اقلام دیگر از قبیل برنج، حبوبات این آمادگی را داریم تا نیاز مناطق سیل زده را تامین کنیم و تاکنون کمک‌هایی از این نوع نیز به مناطق سیل زده ارسال کرده ایم. قرارگاه مرکزی جهت تصمیم سازی بوده و اقدامات ستادی در آن صورت می‌گیرد و اعضای وزارت صنعت و معدن، اتاق اصناف، ستاد بازرگانی، کمیته امداد مجموعه‌هایی از بازاریان عضو آن هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.