شناسه : 5002
امروز پنجشنبه 1398/01/22 - 11:27
نویسنده : mohammad rezaeian
جانشین رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشو

تهیه اقلام و مایحتاج مناطق سیل زده توسط اصناف و بازاریان

جانشین رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور عنوان کرد:اقلام و مایحتاج مناطق سیل زده توسط اصناف و بازاریان توسط اصناف و بازاریان تهیه می شود

به گزارش خبرنگار بسیج اصناف کشور؛ عصر دیروز در جمع ائمه جماعات مساجد بازار تهران در مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه امام خمینی (ره) همایشی جهت هماهنگی و انسجام برای جمع اوری کمک های نقدی و غیر نقدی بازاریان و عموم مردم از طریق پایگاههای مستقر در مساجد برگزارشد.

این همایش با حضور محمد حیدری شلمانی جانشین مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و جمعی از ائمه جماعات مساجد بازار بزرگ تهران برگزار شد.

محمد حیدری شلمانی ضمن تبیین شرایط حاکم برمناطق سیل زده و وضعیت نیاز به کمکهای مستمر سیل زدگان توسط دستگاهها و نهادهای امدادرسان، اذعان کرد: اولویت کمکها بر  محور کمکهای نقدی باشد مناسب تر است تا حسب نیاز و اولویت دهی در هر مقطع و شرایط زمانی بتوان اقلام مورد نیاز مردم را تهیه و به نحو مناسب و با کمترین اتلاف هزینه و زمان ،توزیع نمود.

وی افزود: در این راستا سازمان بسیج مستضعفین نیز شماره حساب  5151818086011 با شماره ۱۶ رقمی 5892101214485209 در بانک سپه به نام حوادث غیر مترقبه سازمان بسیج را جهت جمع اوری کمکهای نقدی احاد مردم و خیرین فراهم نموده است تا با بهره گیری از قرارگاههای مستقر و فعال در مناطق سیل زده گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان و نیاز سنجی های میدانی صورت گرفته به احسن وجه. بتواند خدمات مناسبی را به مردم مناطق سیل زده ارائه نماید.

جانشین سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: همچنین به دلیل وجود تعداد قابل توجهی از مساجد در بازار ، برخی از اصناف و بازاریان به شکل غیر نقدی اقدام به تقدیم اقلام مورد نیاز می نمایند که در اینصورت اعلام می شود که رصد میدانی حاکی از ان است اقلام غیر نقدی ضروری مناطق سیل زده در مقطع زمانی  فعلی تا اطلاع ثانوی عبارتند از : 1-  فرغون 2-  بیل و کلنگ 3-  تی شور 4-  دستکش 5-  گونی نایلونی 6-  پلاستیک 7-  لجن کش 8-  کف کش 9-  کارواش خانگی 10-  آرد نان پزی 11-  آب معدنی 12-  کنسروجات 13-  چادر 14-  چکمه 15-  موکت 16-   نواربهداشتی و پوشک 17-  چای

18-  قند 19-  چراغ قوه 20-  پتو 21-  شیرخشک

هر چند مجددادتوصیه می شود کمکها به شکل نقدی می تواند هدفمندتر و موثرتر به خدمات رسانی مطلوب مناطق و مردم آسیب دیده کمک نماید.

وی در پایان افزود: امکان تهیه کامیون یا کامیونت برای انتقال کمکهای غیر نقدی  در پایگاههای  مردمی مستقردر مساجد بازار و سایر فضاهای پیش بینی. شده فراهم است و در صورت نیاز به ماشین الات سنگین حمل به مناطق سیل زده ، متقاضیان می توانند با شماره تماسهای ۳۵۹۴۶۵۵۱ و ۳۵۹۴۶۵۶۰ تماس حاصل نموده و نیاز به کامیون را اعلام نمایند .البته در خصوص اعزام کامیون بر اساس نیاز سنجی مناطق سیل زده،  اولویت بندی ارسال کمکها از طرف سازمان بسیج انجام خواهد شد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.