شناسه : 4978
امروز سه شنبه 1397/12/21 - 09:44
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد:

آموزش فقهی ۲۰۰ هزار بازاری در سال جاری/اجرای مرحله دوم طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز»

غلامرضا حسن پور اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته مورد توجه بوده و در سال جاری نیز آن را پیگیری کردیم، آموزش احکام فقه بازار بود. در سال جاری بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در کشور آموزش دیدند و در سال ۹۸ هم حتماً این موضوع را به صورت کمی و کیفی پیگیری خواهیم کرد.

غلامرضا حسن‌پور، رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، در بخش اول صحبت های خود به بیان نکاتی درباره مهم‌ترین اقدامات این نهاد در سال جاری و همچنین برنامه‌های بسیج اصناف برای سال ۹۸ پرداخت و گفت: در سال جاری، چند محور مهم کاری داشتیم که یکی از این موارد، حفظ آرامش بازار و تثبیت آن بود. در سال جاری دشمن تلاش کرد که ناآرامی‌ها و به قول خودشان تابستان داغ و امثالهم را راه بیندازند که به حول قوه الهی بسیج اصناف با کمک همه اصناف و بازاریان این توطئه دشمن را خنثی کرد.

اجرای مرحله دوم طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز»

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور اظهار کرد: موضوع بعدی درباره خدمت‌رسانی بود که مهم‌ترین طرح ما در سال ۹۷ طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» بود که در حدود یک ماه قبل و بعد از مهرماه، کسبه ما حدود صد هزار نفر از دانش‌آموزان را با اهدای لباس نو، کیف و لوازم‌التحریر برای ورود به مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی پوشش دادند. به تازگی مرحله دوم همین طرح آغاز شده و ان‌شاءالله دوشنبه همین هفته به صورت سراسری در محله‌های آسیب‌پذیر در کشور اجرا می‌شود. خود بنده هم الان در خراسان شمالی در بجنورد حضور دارم و شاهد اجرای این طرح خواهم بود و ان‌شاءالله به الگویی برای تمام کشور هم تبدیل شود.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی هم محور چهارم کار ما در سال جاری بود. در این راستا قرارگاه مرکزی حمایت از کالای ایرانی در سازمان بسیج ایجاد شد و بنده هم به عنوان دبیر قرارگاه به فعالیت می‌پردازم. تاکنون بخشی از موانع موجود بر سر راه کسب‌وکارهای داخلی و حمایت از کالای ایرانی را مورد بررسی قرار دادیم و نمایشگاه‌هایی برای حمایت از کالای ایرانی برگزار کردیم.

 آموزش فقهی ۲۰۰ هزار بازاری در سال جاری

حسن‌پور افزود: برای سال آینده نیز سه برنامه مهم را شامل خدمت‌رسانی، نهضت مطالبه‌گری و نهضت روشنگری داریم. در هفته گذشته با حضور مسئولان استانی سراسر کشور، رئوس برنامه‌های سال ۹۸ تصویب شد و ان‌شاءالله به مرحله اجرا برسد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته نیز مورد توجه بوده و در سال جاری نیز آن را پیگیری کردیم، آموزش احکام فقه بازار بود. در سال جاری بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در سراسر کشور آموزش دیدند. با توجه به اینکه تفاهم‌نامه جدیدی با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد، در شش ماهه دوم سال جاری، این کلاس‌ها در اکثر استان‌ها و شهرستان‌ها، با حضور پررنگ بسیج اصناف برگزار شد. در سال ۹۸ هم حتماً این موضوع را به صورت کمی و کیفی پیگیری خواهیم کرد.

ادامه دارد...

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.