شناسه : 4917
امروز سه شنبه 1397/10/18 - 10:19
نویسنده : mohammad rezaeian
آیت الله علوی گرگانی بیان کرد:

اصناف نماینده مردم‌اند، طوری عمل کنند که مردم ضرر نکنند

آیت الله علوی گرگانی بیان داشتند: اصناف نماینده مردم می باشند. باید از ملت حمایت کنند و طوری عمل کنند که مردم ضرر نکنند.

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیدار سرهنگ عباس روحی، مسئول بسیج اصناف استان قم، گفتند: هدف از بعثت انبیای الهی برای راهنمایی بشر بوده است، تا آنها گمراه نشوند و غذای حلال نصیبشان شود.

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی بابیان اینکه اصناف کارشان واسطه گری بین ملت و مردم است، گفتند: دولت بازار را به بخش خصوصی واگذار کند، شأن دولت نظارت کردن است، شأن دولت بازاری بودن نیست. اگر دولت منصب نظارتی را حفظ کند، نظم درست می شود.

معظم له بیان داشتند: اصناف نماینده مردم می باشند، نماینده دولت نیستند. باید از ملت حمایت کنند و طوری عمل کنند که مردم ضرر نکنند.

ایشان اظهار داشتند: اگر به این مسائل درست عمل شود، همه چیز درست می شود. بازاری ها از دولت بخواهند اختیارات بازار را به آنان واگذار کنند.

این مرجع بزرگوار تقلید در ادامه افزودند: اگر کسی به دنبال روزی حلال نباشد و از غذای حرام استفاده کند تا مدتی بدنش آلوده می شود، در این مسئله فرقی نمی کند، کسی فلان غذا حلال را حرام کند یا مال حرام به دست بیاورد.

معظم له بیان داشتند: انبیاء الهی آمدند تا راه واحدی را برای مردم برگزینند، ولی بعضی انسانها گرفتار نظریه وراه های متعدد شدند و گمراه شدند.

ایشان اظهار داشتند: آن قدر موضوع هدایت مهم است  که خدا بعد از بعثت انبیاء بر آن تأکید می کند در همین رابطه اصناف هم لازم است در کسب و کارشان نیاز به هادی داشته باشند، تا آن هادی راهنمایی کند و هر چیزی را بدست نیاورند و هر چیزی را معامله نکنند.

 

 

 

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.