شناسه : 4876
امروز سه شنبه 1397/08/29 - 09:21
نویسنده : mohammad rezaeian
در مقابل مقر سازمان ملل متحد در ایران؛

بیانیه اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در حمایت از مردم مظلوم یمن

بدینوسیله اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سراسر کشور ضمن محکوم کردن این جنایات، ایستادگی و حمایت خود را از مردم بی دفاع یمن اعلام داشته و تا برقراری صلح و امنیّت کامل مسلمانان بی­دفاع یمن، در کنار آنها خواهند ایستاد .

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ بیانیه قرائت شده در اجتماع اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در مقابل مقر سازمان ملل متحد در ایران بدین شرح است؛

اقدامات وحشیانه ائتلاف عربی- عبری - غربی به رهبری عربستان سعودی و همراهی آشکار آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی در جنگ نابرابر با مردم مظلوم یمن، کار را به جایی رسانده است که روزانه صدها غیرنظامی به ویژه کودکان در بمباران ها کشته و یا زخمی می شوند.

اما این جنگ نابرابر لطمه های بزرگی را به جای گذاشته است، قحطی و شیوع بیماری‌های متعدد در میان مردم بی پناه یمنی به دلیل جلوگیری از ارسال کمک­های غذایی و دارویی، تنها گوشه ای از ظلم آشکار آل سعود در برابر حق‌خواهی مردم مسلمان یمن است.

تلاش‌های مذبوحانه سعودی که با استمداد از دیگر دول استعماری برای تصرف ( الحدیده ) انجام گرفت و بیش از ۶۰۰ هزار نفر مردم منطقه را تهدید نمود، با امداد الهی و دلاوری‌های رزمندگان یمن، خنثی شد و درس عبرت دیگری را به دشمنان داد.

امروز روز یک صدایی و اتّحاد مسلمین در برابر جنایات وقیح آل سعود در یمن است، جنایاتی بی­رحمانه با حمایت سرویس های غربی و صد البته در سکوت مرگبار رسانه های بین المللی جیره خوار و کذاب خبری.

بدینوسیله اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سراسر کشور ضمن محکوم کردن این جنایات، ایستادگی و حمایت خود را از مردم بی دفاع یمن اعلام داشته و تا برقراری صلح و امنیّت کامل مسلمانان بی­دفاع یمن، در کنار آنها خواهند ایستاد .

    همچنین ما اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ضمن محکومیت روند کشتار بی­رحمانه مردم بی­گناه یمن به خصوص زنان و کودکان و انتقاد از عملکرد سازمان ها و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی مدّعی حقوق بشر، در انجام تعهّدات بین‌المللی خود در قبال فاجعه انسانی یمن، خواستار انجام آنی تعهّدات جامعه جهانی، وفق احکام بین‌المللی ذیل می‌باشیم:     بند «4» ماده (38) پیمان نامه حقوق کودک بر لزوم انجام کلیه اقدامات ممکن جهت تضمین حمایت و مراقبت از کودکان در معرض آسیب طی مخاصمات مسلحانه تأکید نموده است. با توجه به آنکه اقدامات نظامی عربستان سعودی علاوه بر کشتار کودکان بی‌گناه منتهی به معلولیت، بی‌سرپرستی، عدم دسترسی آنها به آموزش، بهداشت،‌ مواد غذایی و... می‌گردد؛ ضروری است حملات هوایی به کشور یمن متوقف گردد و امر رسیدگی به کودکان آسیب‌دیده آغاز گردد.     وفق ماده (23) کنوانسیون چهارم ژنو که مقرر می‌دارد: هر دولت متعاهد موظف است به نیازهای ضروری انسانی اعم از محموله‌های مواد غذایی و دارویی اجازه عبور دهد و حقوق بین الملل در ارتباط با بهره‌مندی انسان­ها از حق غذا ، آب ، پوشاک و حق عبور و مرور حتی در طول درگیری مسلحانه نیز جاری است؛ لذا هر گونه ممانعت از ارسال کمک های غذایی و دارویی به یمن منتهی به نقض این ماده و نیز تحقق ماده (33) کنوانسیون مزبور می‌شود بر این اساس با تأکید بر وجود بحران انسانی در یمن به جهت کمبود مواد غذایی، امکانات درمانی، ‌پزشکی و ... دستیابی مردم ستمدیده این کشور به امکانات فوق مورد تاکید می‌باشد. البته اصناف و تجّار ایران، آماده ارسال کمکهای انسان دوستانه هستند.     علاوه بر نکات فوق کشتار مردم بی‌دفاع از جمله زنان و کودکان، تخریب اماکن عمومی،‌ مسکونی‌، ‌تاریخی،‌ مدارس، بیمارستان­ها، زیرساخت­های اقتصادی و نیز مورد حمله قرار دادن محموله‌های مواد غذایی بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی به منزله جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌باشد لذا:

الف- ضروری است سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از تمامی ظرفیت‌های قانونی خود در حمایت از بشریت در کشور یمن استفاده نمایند تا برخورد با ناقضان حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه از طریق ظرفیت‌های قانونی محقق گردد.

ب- سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد و سازمان‌های منطقه ای مانند سازمان همکاری‌های اسلامی و جنبش عدم تعهّد با تشکیل جلسه فوق‌العاده، نسبت به شناسایی حق تعیین سرنوشت مردم یمن وفق ماده (1) میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی اقدام نمایند.

ج- مطالبه اساسی جامعه جهانی بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی محاکمه عاجل سران کشور عربستان و هم پیمانان آن به عنوان جنایتکار جنگی است.

همچنین سازمان‌های مزبور تحقّق و اجرای اصل عدم توسّل به زور علیه تمامیت ارضی کشورها را با استناد به بند «4» ماده (2) منشور ملل متحد پیگیری و اجرایی نمایند.

در نهایت تضمین احترام به حقوق بین الملل در یمن که در کنوانسیون های 4 گانه ژنو سال 1949 برای تمام کشورها الزام‌آور شده است بر اساس یک عزم و اراده بین‌المللی صورت گیرد.

اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور

29 آبان 1397

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف یمن
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.