شناسه : 4870
امروز سه شنبه 1397/08/15 - 12:14
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور:

بازاریان همیشه در بحث ارادت به اهل بیت(ع) پیش قدم بوده اند

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: بازاریان همیشه در بحث ارادت به اهل بیت(ع) پیش قدم بوده اند و مصداق این کار مراسمات نیمه شعبان و محرم است.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در گفت و گو با خبرنگار قرارگاه رسانه ای ستاد ملی اربعین دانشگاهیان اظهار کرد: بسیج اصناف از دو جهت موضوعات اقتصادی را پیگیری می کند، یکی رصد مسائل بازار و برآوردی از مشکلات و دیگری رفع موانع و مشکلات بازار با هماهنگی با مسئولین شهرستانی و استانی و در سطح کلان با مسئولین سه قوه انجام می دهد.

 

وی افزود: یکی از فعالیت های بسیج اصناف در مشکلات این روزهای بازار، هماهنگی و نامه نگاری با سازمان امور مالیاتی و بخشودگی قسمتی از جرایم مالیاتی بازاریان و کسبه بود. در بحث اقتصاد مقاومتی قرارگاهی با عنوان قرارگاه حمایت از کالای ایرانی تشکیل دادیم و از همه اقشار و بازاریان خواستیم که نقش خود را در حمایت از کالای ایرانی ترسیم بکنند.

 

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: از دیگر فعالیت های بسیج اصناف ایجاد آرامشی میان مردم و بازار بود. دشمن با تبلیغات زیاد از بازاریان خواست تا مغازه های خود را ببندند و دست به اعتصاب بزنند ولی با روشنگری بسیج اصناف و همراهی بازاریان متدین و انقلابی نقشه شوم دشمن برآورده نشد.

 

حسن پور با بیان اینکه جنگ امروز یک جنگ تمام عیار اقتصادی است عنوان کرد: دشمن جنگ ها را به سطح بازارها کشیده است و به دنبال این است که به اقتصاد کشور ضربه بزند ولی به لطف خدا و همراهی بازاریان این هدف دشمن ناکار خواهد شد و به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

 

این مقام مسئول گفت: اولین گروهی که با امام راحل بیعت کردند، بازاریان بودند. دشمن می خواهد این سنگر را از انقلاب بگیرد.

 

وی ادامه داد: بسیج اصناف در بحث های تخصصی کارگروه های مختلفی از جمله کارگروه طلا و جواهرات، کارگروه نساجی و پوشاک و کارگروه لوازم خانگی را راه اندازی کرد و تعامل خوبی با این کسبه دارد. یکی از کارهای ما تشکیل یک هیئت اندیشه ورز بعنوان مغز متفکر در این کار است.

 

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: باید اربعین در بستر مردمی اتفاق بیفتد و این مغناطیس حضرت سیدالشهدا است که همه را دور خود جمع کرده است. به هیچ عنوان نباید اربعین را دولتی بکینم.

 

حسن پور افزود: بازاریان همیشه در بحث ارادت به اهل بیت(ع) پیش قدم بوده اند و مصداق این کار مراسمات نیمه شعبان و محرم است. بازاریان در این مراسمات سنگ تمام می گذارند. در عاشورای امسال دستجات عزاداری از بازار راه افتاد و اکثر نذری ها را کسبه می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه اوضاع اقتصادی در این روزها مناسب نیست، اظهار کرد: با این اوضاع نابسامانی اقتصادی ولی مراسمات عزاداری باشکوه خاصی و بهتر از سالیان گذشته انجام شد.

 

حسن پور گفت: مواکب بسیاری توسط کسبه و اصناف در سطح کشور برپا شده است و به زائرین و عاشقان اهل بیت(ع) خدمت می کنند. توصیه ما به کسبه و بازاریان این است که مواکب و ایستگاه های صلواتی را کمک بکنند. رانندگان محترم سعی کنند تا حدالامکان زائرین را به صورت رایگان و با قیمت کمتری به مرزها و مقاصد خود برسانند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.