شناسه : 4866
امروز سه شنبه 1397/08/15 - 11:51
نویسنده : mohammad rezaeian
با برپایی رزمایش "یک کاسب یک دانش‌آموز"

نوشت‌افزار 100 هزار دانش‌آموز نیازمند توسط اصناف و بازاریان سراسر کشور تأمین شد

در آستانه سال تحصیلی جدید و در روزهایی که کشور معطر از عطر "رزمایش خدمت" است، طرح "یک کاسب یک دانش‌آموز" به اجرا درآمد. به گفته رئیس سازمان بسیج اصناف، قرار است در این طرح به همت بازاریان و اصناف، لوازم‌التحریر و البسه مورد نیاز 100 هزار دانش‌آموز نیازمند تأمین شود.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ حدود یک ماه است که سازمان بسیج مستضعفین در راستای کمک به دولت در رفع برخی مشکلات، کمر همت بسته و از ابتدای شهریور ماه در حوزه آبادانی و سازندگی به صورت منسجم و در قالب رزمایش محمدرسول‌الله 2 با عنوان "رزمایش خدمت"‌، عده و عُده‌اش را عازم مناطق محروم کشور کرده است.

همزمان با برپایی رزمایش خدمت که عملیات سازندگی را با حضور ده‌ها گروه جهادی دربرمی‌گیرد، اقشار دیگر نیز به میدان خدمت به مردم آمده‌اند. 

این روزها که بوی مهرماه، ماه مهربانی و رویش، مشام جان را نوازش می‌دهد و بازار خرید لوازم‌التحریر دانش‌آموزان داغ است، هستند دانش‌آموزانی که سال تحصیلی را با دغدغه نداشتن نوشت‌افزار و البسه آغاز می‌کنند. از این رو سازمان بسیج اصناف با همت بازازیان و اصناف، طرح "یک کاسب یک دانش‌آموز" را در روزهایی که کشور معطر از عطر "رزمایش خدمت" است، آغاز کرده است.

در این طرح قرار است هر کاسب، لوازم مورد نیاز تحصیل یک دانش‌آموز نیازمند را تأمین کند.

غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف در همین رابطه در گفتگو با یزدرسا، گفت: طرح یک کاسب یک دانش‌آموز دارای پیشینه 2 ساله است و سازمان بسیج اصناف از سال 95 طرحی را تحت عنوان "یک کاسب یک دانش آموز" طراحی و اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز این طرح در راستای "رزمایش خدمت" بسیج اجرا خواهد شد، افزود: اجرای این طرح از پنجشنبه 22 شهریور در سراسر کشور آغاز شده و بر اساس آن هر کسبه، یک دانش آموز را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهد و الزامات ورود این دانش آموز به مدرسه و تحصیل را برای او فراهم می کند.

حسن پور با بیان اینکه این طرح تا نیمه مهرماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این طرح برآنیم تا با ساماندهی کسبه بازار بیش از 100 هزار دانش آموز نیازمند را با شادی و نشاط روانه کلاس‌های درس کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف ادامه داد: از همه کسبه کشور دعوت می‌کنیم تا در این طرح خیرخواهانه شرکت کنند تا در این شرایط بد اقتصادی بتوانیم کسانی که به دلیل مشکل مالی از تحصیل محروم هستند را با لبان خندان راهی کلاس درس و مدرسه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه بسیج اصناف کشور در این میان تنها وظیفه شناسایی و معرفی دانش‌آموزان نیازمند را دارد و کسبه محترم می‌توانند در هر سطحی به این افراد کمک کنند.

*****

چهامحال و بختیاری

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری: کاسبان چهارمحالی به کمک دانش‌آموزان بی‌بضاعت شتافتند

اردشیر حیدری مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سال دومی است که طرح "هر کاسب یک دانش‌آموز" با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی و اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های مربوطه در کلیه شهرستان‌ها اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه در نوروز ۹۶ و ۹۷ این طرح اجرا و مبالغ قابل توجهی از طرف کسبه و بازاریان به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کمک شد، تاکید کرد: به مناسبت بازگشایی مدارس و کمک به دانش‌آموزان محروم این طرح که در راستای تحقق اهداف رزمایش محمد رسول‌الله (ص) ۲ یعنی محرومیت‌زدایی است در حال اجرا می‌‎باشد. حیدری بیان داشت: در این طرح مهم‌ترین نقش را خیرین بازار ایفا می‌کنند و در آن هر کاسب از صفر تا صد نیازهای یک دانش‌آموز بی‌بضاعت در بحث پوشاک، کفش و لوازم‌التحریر را پوشش می‎‌دهد. مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عنوان این طرح "هر کاسب یک دانش‌آموز" است افزود: اما در آن هر خیر تا جایی که در توان داشته باشد برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کمک می‌کند. وی اضافه کرد: لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان از محل‌هایی که اجناس را به قیمت فاکتور ارائه می‌دهند خریداری شده و با کمک مدیران و معلمان مدارس در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار می‌گیرد. حیدری یادآور شد: طرح "هر کاسب یک دانش‌آموز" از دهم شهریور آغاز شده و تا یک مهرماه جمع‌بندی‌ها صورت گرفته و بسته‌های حمایتی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تعداد دانش‌آموزانی که تحت پوشش قرار می‌گیرند بسته به اینکه چه مقدار کمک جمع‌آوری شود تعیین می‌شوند، نوروز امسال تعداد ۵۰۰ دانش‌آموز پوشش داده شد و امسال نیز حدود ۵۰۰ حمایت می‌شوند.

اردبیل

همزمان با سراسر کشور انجام شد؛ آغاز رزمایش بزرگ خدمت رسانی طرح" یک کاسب یک دانش آموز" در اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، رزمایش طرح یک کاسب یک دانش آموز در ادامه رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله ۲ و با هدف خدمت رسانی و کمک به دانش آموزان بی بضاعت و‌محروم سراسر استان تا بازگشایی مدارس استان اردبیل برگزار می شود.

سرهنگ دوم پاسدار محمود وهاب زاده مسئول بسیج اصناف استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اردبیل اظهارداشت: رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج با عنوان طرح یک کاسب یک دانش آموز که بخشی از رزمایش محمد رسول‌الله ۲ می باشد از امروز به مدت ۲۴ روز اجرا خواهد شد.

وهاب زاده با اشاره به اینکه این رزمایش در تمامی شهرستانهای استان اردبیل با مشارکت و همکاری بازاریان، کسبه، اصناف و خیرین انجام می شود، افزود:  با ایین طرح بیش از ۲ هزار اقلام دانش آموزی کیف و کفش و لوازم التحریر در بین دانش آموزان بی بضاعت و محروم استان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه رزمایش خدمت رسانی طرح یک کاسب یک دانش آموز از ۲۲ شهریور ماه تا ۱۵ مهرماه در سطح استان اردبیل ادامه خواهد داشت، گفت: هدف از این رزمایش محرومیت زدایی ، خدمت رسانی و کمک به دانش آموزان محروم مناطق مختلف استان اردبیل است.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل خاطر نشان کرد: این رزمایش در بیش از ۵۰ مدرسه از مدارس مناطق محروم استان اردبیل اجرا شده و  بیش از ۲ هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش این طرح بزرگ خدمت رسانی قرار خواهند گرفت.

البرز

مدیر کل کمیته امداد البرز خبر داد: اجرای طرح "هر واحد صنفی حامی یک دانش آموز مددجو"توسط اصناف البرز/ ۶۴ اتحادیه برای تامین نیاز تحصیلی دانش آموزان پای کارآمدند

به گزارش تیتریک، کمیته امداد البرز از مشارکت فعّال مرکز نیکوکاری اصناف استان البرز در رفع نیازهای جامعه هدف تحت حمایت این نهاد تقدیر کرد. محمد محمدی فرد افزود: مرکز نیکوکاری اصناف استان البرز با بهره گیری از حدود ۱۱۰ هزار واحد صنفی عضو ۶۴ اتحادیه به منظور تامین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت با این نهاد همکاری می کند. وی اظهار داشت: در ابتدای فصل تابستان و در شرایطی که گرمای هوا جزو مشکلات اساسی مددجویان بود، تعداد ۲۳۰ دستگاه کولر با کمک خیّران مرکز نیکوکاری اصناف البرز تهیه و بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد توزیع شد. محمدی فرد تصریح کرد: استمداد از مردم و خیّران برای کمک به رفع نیازهای معیشی محرومان با هدف توسعه ابعاد مردمی کمیته امداد امام (ره) از طریق مراکز نیکوکاری محلّه و مراکز نیکوکاری تخصصی با جدیّت درحال انجام است. مدیر کل کمیته امداد استان البرز در خاتمه خاطرنشان داشت: هم ‌اکنون تعداد این مراکز از ۱۸ مرکز سال ۹۶ به ۳۳ مرکز افزایش پیدا کرده است که پنج مراکز نیکوکاری اصناف، فرهنگیان، سپاه، کانون وکلا و فنآوران جزو مراکز نیکوکاری تخصصی هستند.

البرز

هزار دانش آموز البرز تحت حمایت کسبه قرار می‌ گیرند رتبه تخست کمک به دانش آموزان زلزله زده سرپل ذهاب به اصناف البرز رسید/ رفع نیاز تحصیلی 100 هزار دانش آموز کشور توسط بازاریان

تیتریک، سالها، عشق ورزی و مهربانی به دانش آموزانی که نیازمند دستان گرم همنوعانشان بودند در "عاطفه ها" تجلی پیدا می کرد، جشنی که فرصتی برای جایگزینی لبخند با چشم های گریان کودکان مناطق محروم بود.

اما آنچه امسال، بازاریان و اصناف کشور رقم زده اند روح تازه ای در کالبد نوع دوستی دمیده و کاسبان را از جای جای ایران پای کار آورده است.

یک کاسب - یک دانش آموز خلاقیتی بود که سازمان بسیج اصناف برای مشارکت بازاریان در کمک به دانش آموزان به خرج داد و توانسته است با همراهی کمیته امداد و آموزش و پرورش بخشی از نیازهای آنها را تامین کند.

از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون اصناف و بازاریان در تمامی امور خیرخواهانه پیش قدم بوده اند و امروز هم بدون اینکه برایشان مهم باشد اقتصاد و رکود چه سرنوشتی خواهند داشت کوله پشتی هایی با محتوای کامل نوشت افزار برای دانش آموزان آماده کرده اند تا مهری سرشار از شادمانی برای انها رقم بزنند.

در شهر کرج نیز با همراهی کسبه، اصناف و بازاریان تامین نیازهای تحصیلی 3 هزار دانش آموز در حال اجراست، حمید کریمی رئیس اتاق اصناف البرز با اعلام این خبر به خبرنگار تیتریک می گوید: باید در موقعیت کنونی دست یکدیگر را بگیریم و افتخاری برای ماست مایحتاج دانش اموزی که عزم رفتن به مدرسه و تحصیل کرده است را تامین کنیم.

و اما اصناف استان البرز سنوات گذشته در کمک به دانش آموزان مناطق محروم گام های بلندی برداشته است که تاسیس مدرسه برای 60 دانش آموز زلزله زده سرپل ذهاب و تامین یکسال هزینه این آموزشگاه را می توان نمونه ای بارز از خدمت رسانی دانست.

اصناف استان البرز با ارسال 75 کانکس به سرپل ذهاب، رتبه نخست خدمت رسانی به منطقه زلزله سرپل ذهاب را از آن خود کرد، به گفته حمید کریمی کمک به محرومین لیاقت و سعادت می خواهد و بهترین افتخار چند سال حضورش در اصناف را خدمت رسانی به زلزله زدگان می داند.

کمک به هم نوع امروز باید در جامعه به فرهنگ مبدل شود چون متاسفانه عده ای سعی در کمرنگ جلوه دادن آن هستند، اما در این فضا بسیج اصناف البرز توانسته است در مراحل ابتدایی اجرای طرح "یک کاسب-یک دانش آموز" یک هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار دهد.

علیرضا علیزاده، رئیس بسیج اصناف استان البرز با اشاره اینکه تا 15مهر طرح ادامه دارد به خبرنگار تیتریک می گوید: تا 15 مهرماه امیدواریم 3 هزار دانش اموز تحت پوشش طرح مذکور قرار گیرند.

22 هزار دانش آموز بی بضاعت در مدارس استان البرز تحصیل می کنند، 160 اتحادیه، اصناف را در اجرای طرح فوق همراهی می کنند تا فرهنگ احسان همه گیر شود.

4 هزار دانش آموز کمیته امداد با تعامل بسیج اصناف و خیرین در فاز نخست کمک رسانی قرار دارند و در ادامه دانش آموزان معرفی شده در آموزش و پرورش مد نظر اجرای طرح "یک کاسب-یک دانش آموز" قرار خواهند گرفت.

100 هزار دانش آموز در سراسر کشور با اجرای طرح بسیج اصناف در قالب "یک کاسب-یک دانش آموز" از نیازهای تحصیلی برخوردار می شوند.

شایان ذکر است طرح مذکور همزمان با سراسر کشور در راستای رزمایش سراسری اقتدار عاشورائیان بسیج و در قالب عملیات بزرگ خدمات رسانی اصناف و بازاریان استان البرز برگزار شد و در حال اجراست.

البرز

طرح "یک کاسب- یک دانش آموز" با مشارکت 64 اتحادیه اصناف البرز برگزار می شود/ 110 هزار واحد صنفی پای کارآمدند

تیتریک، عصر امروز پنج شنبه 22 شهریور ماه همزمان با سراسر کشور رزمایش سراسری اقتدار عاشورائیان بسیج در قالب عملیات بزرگ خدمات رسانی اصناف و بازاریان استان البرز برگزار می شود.

این برنامه از ساعت 18 در چهار راه طالقانی کرج به سمت میدان سپاه و جنب صنف فایز برگزار خواهد شد و هدف از اجرای طرح "یک کاسب- یک دانش آموز" پشتیبانی مالی اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی از دانش آموزان بی بضاعت  و دانش آموزان بازمانده از تحصیل است.

پیش از این محمد محمدی فرد، مدیر کل کمیته امداد استان البرز درباره اجرای این طرح گفت:مرکز نیکوکاری اصناف استان البرز با بهره گیری از حدود ۱۱۰ هزار واحد صنفی عضو ۶۴ اتحادیه به منظور تامین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت با این نهاد همکاری می کند.

خراسان جنوبی

در مراسم اجرای طرح یک کاسب یک دانش‌آموز مطرح شد؛

اجرای طرح یک کاسب یک دانش‌آموز در خراسان جنوبی/ یک‌هزار بسته به دست دانش‌آموزان نیازمند می‌رسد/ اصناف همواره حامی انقلاب و مستضعفان

به گزارش خبرنگار خاورستان، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم اجرای طرح یک کاسب یک دانش آموز که در محل مسجدالرسول بازار بیرجند برگزار شد، گفت: مسجدالرسول بازار بیرجند و پایگاه شهید نواب صفوی به عنوان قرارگاه پشتیبانی و کمک به جبهه‌ها در زمان دفاع مقدس معرفی شده بود.

وی افزود: کمک به دانش‌آموزان نیازمند همه ساله توسط کمیته امداد امام خمینی رحمه‌الله‌علیه انجام می‌شود و در طرح یک کاسب یک دانش‌آموز نیز در کنار آن به نیازمندان کمک می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی گفت: طرح یک کاسب یک دانش‌آموز، برنامه‌ای خداپسندانه و از روی اخلاص است و روی دانش آموزانی که بسته‌ها را دریافت می‌کنند تأثیرگذار است.

سردار قاسمی تصریح کرد: دشمن تمام توانش را علیه ملت ایران بکار گرفته تا پیوند به برادری بین ملت ایران آسیب بزنید و ملت را مأیوس کند لذا تمام هجمه‌ها روی اقتصاد است.

وی با بیان این‌که در جنگ‌های نظامی، سیاسی و فرهنگی پیروز شدیم افزود: جنگ و حربه امروز دشمن، اقتصادی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی گفت: این حرکت الهی و این رزمایش خدمات‌رسانی نشان می‌دهد بازار همچنان پیشتاز و در خط مقدم مبارزه و حامی مستضعفان است.

سردار قاسمی با بیان این‌که جهاد در راه خدا با مال و جان است افزود: انفاق مال بسیار ارزشمند و گامی بزرگ به سوی خداوند است.

وی اظهار کرد: اولین هدف این حرکت این است که به دشمن بگوید هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی با بیان این‌که دومین هدف، امیدواری دانش‌آموزان به زندگی و هدف دیگر ارتباط بین اقشار مختلف مردم است.

سردار قاسمی افزود: هدف دیگر این طرح، احیای سنت رسول‌الله (ص) و ائمه اطهار (ع) در کمک به همنوع و به فکر دیگران بودن است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای رزمایش خدمات‌رسانی بسیجیان که در شهریور ماه‌‌ جاری درحال برگزاری است، تاکنون بیش از 200 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی گفت: یک پزشک متخصص پوست که در دوران دفاع مقدس مجروح شده است، هم‌اکنون در روستاهای مرزی درمیان به صورت صلواتی مشغول مداوای بیماران پوستی است.

سردار قاسمی یادآور شد: دو روز گذشته حدود 13 هزار نفر از کارگران در 19 کارخانه قبول کردند یک شیفت به صورت رایگان کار کنند.

وی اظهار کرد: روز دوشنبه کارمندان به صورت خالصانه در مناطق محروم میز خدمت را برپا خواهند کرد تا به مردم خدمت کنند.

حسین خراسانی‌ مطلق مسئول بسیج اصناف و بازاریان خراسان جنوبی نیز در ابتدای این مراسم گفت: هدف در رزمایش خدمات‌رسانی بسیجیان فقط جمع‌آوری کمک برای مستمندان نیست بلکه روشن‌گری حمایت و پشتیبانی اصناف از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اصناف و بازاریان بیرجند در حمایت از انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشتند.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان خراسان جنوبی گفت: در جنگ تمام عیار اقتصادی که دشمن ایجاد کرده، اصناف را مورد حمله و اتهام قرار داده است و سعی دارد از مردم جدا کند.

خراسانی‌مطلق افزود: برخی از جوانان از اصنافی که شهدای زنده هستند و به انقلاب اسلامی خدمت کردند، اطلاع ندارند.

وی اظهار کرد: در طرح یک کاسب یک دانش‌آموز تلاش می‌شود گوشه ای از خدمات اصناف را نشان دهیم.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان خراسان جنوبی گفت: طرح یک کاسب یک دانش آموز در سراسر کشور آغاز شده است.

خراسانی‌مطلق افزود: بسیج اصناف با همکاری اصناف در سطح کشور، بیش از 100 هزار بسته لوازم‌التحریر، کیف، کفش و لباس تا 15 مهرماه به دست نیازمندان می‌رساند.

وی با بیان این‌که با همکاری کمیته امداد امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و مؤسسات خیریه، افراد نیازمند شناسایی شدند، اظهار کرد: هر دانش آموز مستمندی را به یک کاسب وصل می‌کنیم تا آن کاسب همانند فرزند خودش از دانش آموز نیازمند حمایت کند.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان خراسان جنوبی گفت: در بیرجند تاکنون 100 بسته لوازم‌التحریر تهیه شده است.

خراسانی‌مطلق افزود: در استان خراسان‌جنوبی تاکنون 970 بسته آماده شده که 400 بسته امروز و مابقی تا 15 مهرماه توزیع می‌شود و یک‌هزار بسته در استان خراسان جنوبی تحویل دانش آموزان محروم خواهد شد.

وی اظهار کرد: در خراسان جنوبی 30 هزار دانش‌آموز نیازمند شناسایی شدند که کمیته امداد 9 هزار و 170 دانش آموز را تحت حمایت دارد.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان خراسان جنوبی گفت: قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) حدود 11 هزار بسته و کمیته امداد نیز حدود 6 هزار بسته تهیه کرده است و در سه روز اخیر نیز یک‌هزار بسته دیگر تهیه خواهد شد.

خراسانی‌مطلق افزود: ظرفیت بزرگ اصناف متأسفانه در جنگ روانی دشمن، نادیده گرفته شده است اما اصناف همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و هستند.

خراسان جنوبی

مسئول بسیج اصناف خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری طرح یک کاسب- یک دانش‌آموز فردا در مسجدالرسول بازار بیرجند/ نزدیک به یک هزار دانش‌آموز مورد حمایت قرار گرفتند

حسین خراسانی مطلق مسئول بسیج اصناف خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: طرح یک کاسب- یک دانش آموز  به منظور پشتیبانی مالی اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی از دانش آموزان بی بضاعت و بازمانده از تحصیل برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این طرح را اعتمادسازی بین مردم و اصناف بیان کرد و افزود: اصناف پشتیبان انقلاب بوده‌اند و تاکنون نیز در کنار انقلاب بوده‌اند و از این به بعد هم با توجه به وضعیت و مشکلات اقتصادی در کنار مردم خواهند بود.

مسئول بسیج اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات بزرگ خدمات رسانی اصناف و بازاریان در سراسر کشور به صورت همزمان انجام می‌شود، گفت: در این طرح با مشارکت بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی و با توجه به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید، هزینه تحصیلی یک دانش آموز از قبیل لباس، کیف، کفش و لوازم التحریر پرداخت و یا این اقلام را تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند هدیه می‌شود.

خراسانی مطلق با اشاره به اینکه طرح یک کاسب - یک دانش‌آموز تا 15 مهر ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مراسم طرح یک کاسب - یک دانش‌آموز در غالب رزمایش خدمت فردا به صورت نمادین در مسجد الرسول بازار بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اصناف کارهای خیلی بزرگی را در همین غالب انجام داده‌اند، افزود: استقبال کسبه از این طرح بسیار خوب بوده است و با روی باز از این طرح پشتیبانی کرده‌اند.

مسئول بسیج اصناف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بعضی از کاسب‌ها حمایت بیش از یک دانش‌آموز را به عهده گرفته‌اند، گفت: تا کنون نزدیک به یک هزار دانش‌آموز توسط کاسبان و بازاریان مورد حمایت قرارگرفته‌اند.

سیستان و بلوچستان

با هدف حمایت از دانش آموزان بی بضاعت؛

شرکت بازاریان و تجار سیستان وبلوچستان در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج/ اجرای طرح یک کاسب یک دانش‌آموز در 12 نقطه از استان

علیرضا بخته‌ای در گفت وگو با عصرهامون اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی98-97 و لزوم توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر و با ایجاد نشاط بین تمام فرزندان میهن اسلامی، طرح " یک کاسب- یک دانش آموز" به منظور پشتیبانی مالی اصناف، بازاریان و تجار از دانش آموزان بی بضاعت و در قالب رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان محمد رسول الله(ص)2  در 12 شهرستان از استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

وی گفت: این طرح با مشارکت بسیج اصناف و بسیج دانش آموزی در سراسر کشور انجام می شود که در این راستا بازاریان و تجار هزینه تحصیلی یک دانش آموز از قبل لباس، کیف، کفش و لوازم التحریر را پرداخت و یا این اقلام را تهیه و به این افراد تقدیم می کنند.

مدیر سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه سلمان استان در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: فاز اول این طرح از فردا پنجشنبه تا 20 مهرماه جاری در استان رقم می خورد که در آن به دانش آموزان بی بضاعت بسته آموزشی کامل اعم از البسه، کیف، نوشت افزار اهدا می شود.

وی تاکید کرد: این طرح در مناطق حاشیه سراسر استان اجرا می شود تا دانش آموزی از تحصیل بازنماند به گونه ای که در مرحله اول هزار بسته حمایتی توزیع خواهد شد.

بخته ای در پایان با بیان اینکه این کالاها در راستای حمایت از کالای ایرانی تماما از تولیدات داخلی است، افزود: در قالب این طرح، دانش آموزان بی بضاعت از طریق بسیج مساجد و محلات و همچنین بسیج دانش آموزان شناسایی و معرفی می شوند.

قزوین

مسئول سازمان بسیج اصناف استان: طرح «یک کاسب، یک دانش آموز» در قزوین اجرا می‌شود/ توزیع سبد کالای حمایتی بین نیازمندان

عباس رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: همزمان با اجرای رزمایش خدمت در استان قزوین، سازمان بسیج اصناف استان با مشارکت بسیج سازندگی و دانش آموزی و همچنین اتحادیه‌های سطح استان به جمع آوری کمک برای دانش آموزان نیازمند اقدام کرده است.

وی افزود: با مشارکت سازمان بسیج سازندگی توزیع 150 بسته سبد کالای حمایتی به ارزش 150 میلیون ریال تهیه و در بین نیازمندان آغاز شده است.

مسئول بسیج اصناف استان قزوین با بیان اینکه طی تفاهم نامه ای با سازمان بسیج دانش آموزی طرح «یک کاسب، یک دانش آموز» اجرا خواهد شد، بیان کرد: در این طرح یک دانش آموز نیازمند به یک کاسب خیر معرفی خواهد شد و کاسب دانش آموز نیازمند را در استانه سال تحصیلی تجهیز و راهی مدرسه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با کمک اصناف و اتحادیه های سطح استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح در آستانه سال تحصیلی نیاز بیش از 100 دانش آموز نیازمند رفع خواهند شد.

رنجبر با اشاره به اینکه اصناف همیشه در صف خدمت رسانی به مردم قرار دارند، ابراز کرد: اصناف استان قزوین با درک شرایط کشور، علاوه بر سنگر اقنصاد، تلاش میکنند تا در حوزه رفع نیاز نیازمندان نیز گام بردارند.

وی در پایان یادآور شد: همچنین 50 بسته لوازم التحریر ایرانی نیز با اعتباری بالغ بر 25 میلیون ریال تامین و به دانش آموزان نیازمند شناسایی شده تقدیم خواهد شد.

مازندران

رئیس بسیج اصناف مازندران خبر داد؛ اجرای طرح «یک کاسب ـ یک دانش‌آموز» 28 شهریورماه در مازندران

به گزارش بلاغ، با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی 98-97 و لزوم توجه بیشتر به اقشار آسیب‌پذیر و ایجاد نشاط بین تمام فرزندان میهن اسلامی، طرح "یک کاسب- یک دانش آموز" به‌منظور پشتیبانی مالی اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برگزار می‌شود. این طرح با مشارکت بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی و بسیج دانش آموزی و بسیج مساجد محلات در سراسر کشور هزینه تحصیلی یک دانش آموز از قبیل لباس، کیف، کفش و لوازم التحریر پرداخت و یا این اقلام را تهیه کرده و به ولی نعمتان جامعه تقدیم می‌شود.   مراکز نیکوکاری اصناف و بازاریان که در برخی از بازارهای کشور به همت سازمان بسیج اصناف راه‌اندازی شده است، محمل خوبی برای این کار خواهد بود. در این خصوص و برای اطلاع از کم‌وکیف و روز برگزاری این طرح در استان مازندران به سراغ برات‌علی اسلامی رئیس بسیج اصناف سپاه کربلای مازندران رفتیم. اسلامی در این‌باره با بیان اینکه این طرح از سال 1395 به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: در این طرح که با مشارکت بسیج اصناف و بسیج دانش‌آموزی انجام می‌شود از یک‌سو بسیج دانش‌اموزی جهت شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که توان مالی کافی برای خرید و تامین اقلام مصرفی برای مهرماه مانند پوشاک، کیف، کفش و نوشت افزار ندارند، اقدام و ورود پیدا می‌کند و پس از شناسایی، اسامی را به بسیج اصناف اعلام می‌کند. وی افزود: در ادامه بسیج اصناف نیز در دل بازار، خیرین و معتمدین را شناسایی کرده و هر یک از دانش‌آموزان را به یکی از این کسبه جهت تامین لوازم مورد نیاز ایام مهر معرفی و یا خیر بازاری آن را تامین و ما در اختیار دانش‌آموز بی‌بضاعت قرار می‌دهیم. رئیس بسیج اصناف سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه هر یک از کسبه در این طرح، مسئولیت تامین اقلام مورد نیاز یکی از دانش‌آموزان را برعهده می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طرح یک کاسب-یک‌دانش‌آموز امروز پنج‌شنبه 22 شهریور در سراسر کشور انجام می‌شود که در استان مازندران با کمی تاخیر در 28 شهریور ماه انجام می‌شود. اسلامی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 400 دانش‌آموز در سطح استان شناسایی و به ما معرفی شده است، اظهار کرد: هم اکنون در حال شناسایی خیرین و معتمدین بازاری هستیم تا در روز موعود شاهد اجرای این طرح خداپسندانه باشیم. وی در پایان گفت: بدنبال اجرای دایمی این طرح در مناسبت‌های مختلف طی سال تحصیلی در استان هستیم تا دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان دغدغه‌ای جز تحصیل نداشته باشند.

یزد

امام جمعه بخش مرکزی یزد: دستگاه‌های نظارتی در شرایط کنونی باید فعال‌تر باشند

به گزارش یزدرسا، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح «یک کاسب؛ یک دانش آموز» گفت: یکی از اقشار آسیب پذیر و نیازمند توجه خانواده‌ها هایی هستند که فرزند دانش‌آموزان دارند و برای تامین مخارج تحصیل آن ها دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به مشکلات بازار و تورم تاکید کرد: کمک به یک دانش آموز در حقیقت کمک به علم است، کمک به جلوگیری از فساد و تباهی کودکانمان است.

مدرسی گفت: از بازاریان و کسبه خَیر خواهش می کنم هر کدام متکفل تامین هزینه تحصیلی تعدادی از دانش آموزان شوند.

امام جمعه ناحیه مرکزی یزد بیان داشت: ما اکنون نیازمند آن هستیم که دست به دست هم دهیم چرا که احساس ناامیدی، مقدمه ساز احساس ناامنی است. خانواده های فقیر باید احساس کنند کسی در جامعه پشتیبان آنها است. اگر احساس امیدواری در جامعه باشد، اعتماد عمومی در جامعه باشد، مردم احساس بکنند کسی دستگیر آنهاست ما از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد و به اقتدار لازم خواهیم رسید.

مدرسی افزود: ما در زمینه های متعددی موفقیت داریم. در زمینه مسائل اقتصادی نیز متاسفانه یک بخشی از مشکلات به خودمان باز می گردد البته بخشی هم به نظارت بازمی‌گردد. دستگاه های نظارتی ما ضعیف عمل می کنند که باید آنها را به طریقی به حرکت درآورد.

وی اظهار کرد: امروز موضع گیری در مقابل دولت یعنی سست کردن پایه‌های نظام و طبعاً خدشه به امنیت داخلی، لذا دولت باید تقویت شود منتها باید کارآمدی خود را حفظ کند و ما نیز باید مطالبه گری در رابطه با کارآمدی داشته باشیم.

یزد

مسئول بسیج اصناف کشور خبر داد؛ آغاز طرح «یک کاسب؛ یک دانش آموز» در یزد/ حمایت از سه هزار دانش‌آموز در این طرح

به گزارش یزدرسا، غلامرضا حسن‌پور صبح امروز در مراسم افتتاح طرح «یک کاسب؛ یک دانش‌آموز» در استان یزد، اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی طرحی با عنوان «یک کاسب؛ یک دانش‌آموز» توسط بسیج اصناف کشور اجرا شد تا تمام دانش آموزان با شادی و نشاط وارد سال جدید شوند.

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در مرحله نخست این طرح بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز به‌صورت مستقیم تحت حمایت کسبه در سراسر کشور قرار گیرند و امیدواریم در مرحله بعدی نیز این ارتباط کسبه با دانش‌آموزان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس عنوان کرد: قصد داریم تا اقلام مورد نیاز در این طرح به اسم شهدا به دانش‌آموزان داده شود تا فرهنگ جهاد و ایثار در بین دانش‌آموزان بیش از بیش نهادینه شود.

وی با اعلام آغاز این طرح در استان یزد ابراز امیدواری کرد: پیش‌بینی می‌شود در استان یزد سه هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

حسن‌پور گفت: این طرح تا پانزدهم مهرماه ادامه دارد که امید است شاهد رشد آمار کمک مالی در این طرح در مرحله‌های بعدی باشیم.

گزارش تصویر طرح یک کاسب یک دانش‌آموز در یزد را اینجا مشاهده کنید.

برای دیدن گزارش تصویری طرح یک کاسب یک دانش‌آموز در یزد اینجا کلیک کنید.

 

کرمانشاه

رئیس بسیج اصناف کرمانشاه: ۳۰۰۰ دانش‌آموز کرمانشاهی تحت پوشش طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز»

سرگرد یدالله جوانمردی در گفتگو با مرصاد از اجرای طرح خدمت‌رسانی «یک کاسب، یک دانش‌آموز در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این طرح با همکاری بسیج اصناف برگزاری می‌شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت دانش‌آموزان بی‌بضاعت و بی‌سرپرست این طرح خداپسندانه و نوع‌دوستانه در کشور و استان اجرا می‌شود، البته اتاق اصناف هرساله مستقیما خدمات مشابهی داشته و کالاهایی بین دانش‌آموزان توزیع کرده اما امسال این طرح هدفمندتر شده است.

رئیس بسیج اصناف سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: این طرح تحت عنوان «یک کاسب، یک دانش‌آموز» بوده و در آن هر کاسب یک دانش‌آموز را تحت تکفل گفته و ملزومات مدرسه اعم از لوازم التحریر و کیف را به اندازه نیاز یکسال تهیه می‌کند.

جوانمردی ادامه داد: در سطح شهر کرمانشاه در این راستا لوازم و کالاهایی تهیه شده که طی روزهای آینده به بچه‌های بی‌بضاعت اعطا می‌شود.

مرکزی

اجرای طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» در استان مرکزی تامین ۱۰۰۰ بسته لوازم التحریر دانش آموزان کم برخوردار

محمد فراهانی مسئول بسیج اصناف استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید، طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» از روز پنج شنبه ۲۲ شهریورماه همزمان با سراسر کشور، در قالب رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان محمد رسول الله (ص) در استان مرکزی برگزار و تا اول مهر ماه ادامه دارد.

فراهانی با اشاره به اینکه طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود اظهار کرد: در قالب این طرح بازاریان و تجار خیر استان اقلام مورد نیاز دانش آموزان نیازمند را از قبل لباس، کیف، کفش و لوازم التحریر را پرداخت و یا این اقلام را تهیه و به این افراد تقدیم می کنند.

وی با بیان اینکه کار شناسایی کسبه خیر و دانش آموزان نیازمند در استان انجام شده است بیان کرد: در قالب این طرح ۳۰۰ کسبه خیر استان اقلام مورد نیاز هزار دانش آموز نیازمند را تامین خواهند کرد.

مسئول بسیج اصناف استان مرکزی اضافه کرد: این طرح با مشارکت بسیج اصناف، اتاق اصناف، واحدهای صنفی و بسیج دانش آموزی در سراسر استان مرکزی انجام می شود.

فراهانی با تاکید بر اینکه کسبه خیر استان همواره کمک های خودشان را به دانش آموزان نیازمند انجام می دهند بیان کرد: امروز هم که در جنگ اقتصادی قرار داریم بازاریان و کسبه، دانش آموزان محروم را فراموش نکرده اند و در کنار آنها قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» به منظور پشتیبانی مالی اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان از دانش آموزان بی بضاعت و بازمانده از تحصیل برگزار می شود.

کرمان

طرح یک کاسب یک دانش‌آموز در کرمان برگزار می‌شود

مسئول بسیج اصناف استان کرمان گفت: طرح یک کاسب یک دانش آموز در راستای رزمایش بزرگ خدمت در کرمان در جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت و محروم برگزار می شود .

امان الله بامری مسئول بسیج اصناف و بازاریان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با بیان این که رزمایش طرح ” یک کاسب یک دانش آموز” در ادامه رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله ۲ و با هدف خدمت رسانی و کمک به دانش آموزان بی بضاعت و‌ محروم سراسر استان تا بازگشایی مدارس برگزار می شود ، اظهار داشت : در این طرح از دانش آموزان بی بضاعت و محروم از ابتدای مهرماه تا خردادماه که مدارس تعطیل خواهند شد پشتیبانی می شود .

وی گفت : با این طرح اقلام  لوازم التحریر ، پوشاک ، کیف و کفش متناسب با توان کاسب و به صورت اختیاری در بین دانش آموزان محروم توزیع می شود .

مسئول بسیج اصناف استان کرمان خاطر نشان کرد : در این طرح یک دانش آموز به یک واحد صنفی (کاسب) معرفی می شود و خدمات رسانی به این دانش آموز توسط این کاسب صورت می گیرد .

بامری ادامه داد: نامه نگاری های این طرح در کل استان کرمان و شهرستان ها صورت گرفته است و شهرستان زرند ، بم و سیرجان پیشرفت خوبی داشته اند .

وی افزود: در مرکز شهر کرمان نیز با محوریت امام جمعه استان جلسه داشته ایم و فرهنگ سازی آن را انجام داده ایم و به صورت نمادین با همکاری آموزش و پرورش ، بسیج دانش آموزی و بسیج اصناف این طرح را عملیاتی خواهیم کرد.

کردستان

آغاز طرح «یک کاسب- یک دانش آموز» در کردستان تاکنون 310 بسته لوازم‌التحریر و البسه برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت جمع‌آوری شده است

به گزارش کُردتودی، با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی ۹۸-۹۷ و لزوم توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر و ایجاد نشاط بین تمام فرزندان میهن اسلامی، طرح«یک کاسب- یک دانش آموز» به منظور پشتیبانی مالی اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی محترم از دانش آموزان بی بضاعت و دانش آموزان بازمانده از تحصیل برگزار می شود.

این برنامه در قالب رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان محمد رسول الله (ص) برگزار می شود.

در این طرح با مشارکت بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی و بسیج دانش آموزی و بسیج مساجد محلات در سراسر کشور هزینه تحصیلی یک دانش آموز از قبیل لباس، کیف، کفش و لوازم التحریر پرداخت و یا این اقلام را تهیه کرده و به این ولی نعمتان جامعه تقدیم می شود.

حسین طالبی مسؤول بسیج اصناف استان کردستان به خبرنگار کُردتودی، گفت: در طرح «یک کاسب- یک دانش آموز» در یک مراسم نمادین که روز جمعه در منطقه شالمان سنندج برگزار شد با حضور 8 تن از بازاریان سنندجی حدود 310 بسته لوازم‌التحریر و البه مدرسه خریداری شد و در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان توزیع گردید.

وی افزود: این طرح تا 10 مهر ماه در تمامی شهرستان های استان ادامه دارد و ان‌‌شاالله به همت بازاریان و اصناف، دانش‌آموزان بی بضاعت استان با شور و نشاط بیشتری در سر کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

طالبی ادامه داد: این طرح همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و قرار است در قالب آن با کمک اصناف و بازاریان بسته‌های لوازم التحریر، کیف و کفش و پوشاک که برای دانش آموزان محروم استان خریداری شده به دست دانش آموزان نیازمند برسد.

ایلام

طرح یک کاسب یک دانش آموز در ایلام برگزار شد

به گزارش ایلام بیدار، سرهنگ پاسدار "قدرت الله کریمیان"، معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این خصوص گفت: رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی تا 29 شهریور در سراسر کشور ادامه دارد و گروه های جهادی با خدمات متنوع در حاشیه شهرها به اقشار محروم و آسیب پذیر خدمات رسانی می کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید تحصیلی دانش آموزان هستیم بنا بر تفاهم نامه ای که بین بسیج اصناف و بازاریان و بسیج دانش آموزی صورت گرفته طرح "یک کاسب یک دانش آموز" در مرکز شهر ایلام و همزمان در کلیه شهرستان های استان برگزار شد.

کریمیان هدف از این طرح را جمع آوری کمک های مردمی اصناف و بازاریان جهت تهیه نوشت افزار دانش آموزان مستمند و حفظ کرامت آنان عنوان کرد.

تصاویر زیر مربوط به طرح یک کاسب یک دانش آموز در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر ایلام است.

لرستان

اجرای طرح "یک کاسب، یک دانش آموز" در لرستان

به گزارش سفیر افلاک جمال ابدالی با اشاره به برگزاری رزمایش سراسری سپاهیان محمد رسول الله(ص) گفت: در راستای رزمایش سراسری اقتدارعاشورائیان عملیات بزرگ خدمت‌رسانی اصناف وبازاریان با عنوان طرح "یک کاسب، یک دانش آموز"  توسط بسیج اصناف و بازاریان لرستان اجرا می شود.

وی با بیان این که این رزمایش در 9شهرستان استان لرستان در حال برگزاری است،گفت: این طرح در بین بازاریان و فعالان اقتصادی با استقبال خوبی مواجه شده است و پیش بینی می شود حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در کل کشور مورد حمایت قرار بگیرند.

به گفته مسئول بسیج اصناف و بازاریان لرستان در این طرح دانش‌آموزانی که نمی‌توانند لوازم مدرسه و مایحتاج تغذیه را تهیه کنند توسط بسیج اصناف و بازار تحت پوشش قرار می گیرند.

 ابدالی با اشاره به شناسایی دانش آموزان بی بضاعت توسط بسیج دانش آموزی گفت: کمک های نقدی و غیرنقدی توسط اصناف و بازاریان جمع آوری شده  و درسطح مدارس،مساجد و بازار با حفظ شأن و احترام در اختیار دانش آموزان نیازمند قرارمی گیرد.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ خدمت رسانی به محرومین و مستضعفین تصریح کرد: این برنامه 22شهریور به صورت نمادین در اتاق اصناف لرستان برگزار شد که امیدواریم امسال در قالب رزمایش نسبت به سال های قبل منسجم تر اجرا شود.

سمنان

1000 دانش‌آموز محروم استان سمنان تحت حمایت بازاریان قرار می‌گیرند

محمد یعقوبی مسئول سازمان بسیج اصناف استان سمنان در گفتگو با مرآت با اشاره به برگزاری طرح «یک کاسب، یک دانش آموز» در سطح استان گفت: با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید و لزوم توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر این طرح به منظور حمایت مالی بازارایان از دانش آموزان محروم برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان سمنان در ادامه اظهار کرد: این طرح در راستای برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه یک هزار دانش آموز محروم استان سمنان تحت حمایت بازاریان قرار می‌گیرند، افزود: هزینه تحصیلی یک دانش آموز از قبیل لباس، کیف، کفش و لوازم التحریر پرداخته خواهد شد.

یعقوبی با اشاره به اینکه بعضی از کاسب ها حمایت  دانش آموزان را به عهده گرفته‌اند، بیان کرد: تاکنون نزدیک به 260 دانش آموز توسط کاسبان و بازاریان مورد حمایت قرار گرفته اند.

خراسان شمالی

مسئول بسیج اصناف خراسان شمالی: ۱۰۰۰ دانش آموز خراسان شمالی تحت پوشش طرح "یک کاسب، یک دانش‌آموز" قرار می‌گیرند

برات محرابی نژاد، مسئول بسیج اصناف خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک در رابطه با طرح یک کاسب، یک دانش آموز گفت: با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی 98-97 و لزوم توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر و ایجاد نشاط بین تمام دانش آموزان، طرح "یک کاسب،یک دانش آموز" آغاز به کار شده است.

وی ادامه داد: این طرح در سراسر کشور روز پنج شنبه 22 شهریور آغاز شد و تا 15 مهرماه ادامه دارد.

محرابی نژاد خاطر نشان کرد: دانش آموزان محروم و نیازمند توسط بسیج دانش آموزی هر شهرستان شناسایی می شوند و اقلامی که از طریق بازاراین جمع آوری می شود به آنها اهدا می شود.

وی با اشاره به استقبال خوب بازاریان پس از گذشت سه روز از آغاز این طرح، گفت : در هر اتاق اصناف یک پایگاه بسیج فعالیت دارد که این طرح از این طریق به تمامی اصناف اطلاع داده می شود و اقلام از این طریق جمع آوری می شود.

محرابی نژاد خاطر نشان کرد: پیش بینی شده است، که براساس این طرح اقلام مورد نیاز برای 1000 دانش آموز در استان برای سال تحصیلی جدید را فراهم کنیم.

همدان

در راستای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت صورت می‌گیرد؛

عملیات خدمت‌رسانی اصناف و بازاریان همدان در طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز»

به گزارش نافع، حسن عافیتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با اشاره به مشارکت بسیج اصناف استان همدان در اجرای طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز»، اظهار کرد: اجرای این طرح طی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بسیج اصناف استان و سازمان بسیج دانش‌آموزان استان از دو سال گذشته شروع شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» امسال در راستای رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی «سپاهیان محمد رسول‌الله (ص)» خواهد بود، گفت: امسال عملیات خدمت‌رسانی اصناف و بازاریان در قالب طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» به دانش‌آموزان کم‌توان مالی و بی‌بضاعت شناسایی شده، اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: در این طرح هر دانش‌آموز معرفی شده از سوی بسیج دانش‌آموزی از طریق بسیج اصناف به کسبه معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه کسبه، هزینه لوازم‌التحریر و بخشی از هزینه‌های سال تحصیلی دانش‌آموزان معرفی شده را متقبل می‌شوند، افزود: هزینه در نظر گرفته شده متفاوت بوده و به طور میانگین برای هر دانش‌آموز 45 تا 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

عافیتی با تأکید بر اینکه امسال 100 هزار نفر دانش‌آموز زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: سهمیه استان همدان نیز 3 هزار نفر دانش‌آموز است که امیدواریم تا 15 مهرماه و پایان اجرای طرح تمام دانش‌آموزان کم‌بضاعت و نیازمند را پوشش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید لوازم‌التحریر، کالاها و اجناس ارائه شده به دانش‌آموزان معرفی شده ایرانی باشد، یادآور شد: این اقدام به منظور حمایت از تولیدات داخلی است و در این خصوص با کسبه نیز رایزنی‌هایی شده است.

همدان

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان مطرح کرد

اعلام آمادگی بازاریان و اصناف برای حضور در طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز»/اجرای طرح تا 15 مهرماه

محمدتقی امیدی‌ساکت در گفت‌و‌گو با خبرنگار نافع، با بیان اینکه طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» هر ساله از سوی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: امسال این طرح در راستای رزماش اقتدار عاشورایی «سپاهیان محمد رسول‌الله (ص)» اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این طرح با مشارکت اصناف و بازاریان دنبال می‌شود، گفت: اصناف و بازاریان به منظور کمک به دانش‌آموزان خانواده‌های بی‌بضاعت در این طرح حضور می‌یابند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» امسال به صورت نمادین از پنج‌شنبه گذشته همزمان با سراسر کشور در همدان آغاز و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی در گام اول دانش‌آموزان کم‌توان مالی در استان شناسایی شدند، افزود: اجرای این طرح یک اقدام خداپسندانه طی این ایام است؛ در این موضوع شأن و منزلت افراد کمک گیرنده رعایت شده است.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه بسیاری از بازاریان و اصناف برای حضور در این طرح داوطلب شدند، تصریح کرد: به ویژه اتحادیه پوشاک ، لوازم‌التحریر، خرازی‌ها و... برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به شناساسیی و ظرفیت‌سنجی بازاریان و اصناف برای اجرای طرح، ادامه داد: کمک این افراد خیر به افراد نیازمند در این راستا ارائه خواهد شد و حتی برخی از خیران نیز برای ناشناس ماندن خواستار، اجرای طرح  با عنوان «یک شهید، یک دانش‌آموز» شدند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» با توجه به شرایط اقتصادی روز و به منظور کمک به دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌بضاعت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ارجای این طرح یک اقدام ارزشی معنوی است، یادآور شد: ارائه آمار برای ما مهم نیست و تلاش می‌کنیم به تمام دانش‌آموزان نیازمند کمک‌رسانی شود.

امیدی‌ساکت با تأکید بر اینکه می‌خواهیم روحیه ایثار و از خودگذشتگی همچون دوران دفاع مقدس در جامعه زنده شود، اظهار کرد: با اجرای این طرح در نظر داریم نشان دهیم تنها افرادی که گرانفروشی و یا احتکار می‌کنند در بازار نیستند بلکه افراد خیر نیز هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن برگزاری جشن نیکوکاری، گفت: اجرای این طرح به هیچ عنوان موازی کاری با سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون کمیته امداد و بهزیستی نیست و هر سال این طرح اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: در این طرح یک کاسب خیر به یک دانش‌آموز بی‌بضاعت شناسایی شده از سوی سازمان بسیج دانش‌آموزی و سازمان بسیج اصناف سپاه انصارالحسین (ع) همدان معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته به یک‌هزار دانش‌آموز در این طرح ارائه خدمت شد، افزود: در نظر داریم امسال تمام دانش‌آموزان کم‌بضاعت را برای ارائه خدمات در این طرح شناسایی کنیم.

خراسان رضوی

مسئول بسیج اصناف خراسان رضوی: حمایت تحصیلی از 1000 دانش آموز نیازمند توسط کاسبان بسیجی استان

محمدهادی قوی پنجه در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به طرح جهادی یک کاسب یک دانش آموز که توسط بسیج اصناف مشهد مقدس برگزار می شود، اظهار کرد: آغاز این طرح از پایان شهریورماه سال جاری است، بدین صورت که کاسب های خیر مشهدی جهت انجام کار خیر بسیج می شوند.

وی افزود: در این راستا 1000 دانش آموز کم توان از نظرمالی شناسایی می شوند و به ازای هر دانش آموز یک کاسب کمک خرج تحصیلی او می شود.

مسئول بسیج اصناف خراسان رضوی مقدس با اشاره به اینکه این طرح در مرحله اولیه خود است، گفت: در مرحله اول این طرح به دلیل وجود 1000 شهید اصناف مشهد مقدس این تعداد دانش آموز پوشش داده می شوند.

وی ادامه داد: طرح جهادی یک کاسب یک دانش آموز در قالب یک طرح کشوری بوده و در استان خراسان رضوی نیز به محوریت سازمان بسیج اصناف در مشهد و سایر شهرستان ها تا پایان سال تحصیلی انجام می شود.

قوی پنجه با بیان اینکه این طرح پسندیده در آینده نیز با گسترش بیشتری ادامه خواهد داشت، بیان کرد: هدف این طرح تهیه لوازم التحریر در طول سال تحصیلی و نیازهای دیگری که برای تحصیل به آن محتاج اند توسط این کاسب های بسیجی انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی در حال تهیه یک طرح جامع تری برای کمک به دانش آموزان نیازمند توسط اصناف ومحرومیت زدایی و کمک به رشد علمی کشور است.

فارس

در طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» صورت گرفت؛ توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر در بین دانش آموزان نیازمند شیراز+تصاویر

در این برنامه که در مدرسه روستا برگزار شد بسته های لوازم التحریر از طرف اصناف و بازاریان در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد. این بسته لوازم التحریر شامل 5 دفتر، دو خودکار، مداد تراش، پاک کن، دو مداد و یک جعبه مداد رنگی است.

همچنین در برنامه صبح امروز دانش آموزان پسر بصورت صلواتی موهای خود را اصلاح کردند تا آماده ورود به مدرسه شوند.

گفتنی است این طرح فردا در دبستان پسرانه شهید رهنما روستای محمودآباد کرونی برگزار خواهد شد.

گیلان

طرح "یک کاسب، یک دانش‌آموز" در گیلان اجرا شد

به گزارش ۸دی، احمد ابراهیمی مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح “یک کاسب، یک دانش‌آموز” در گیلان، اظهار کرد: این طرح با همکاری سازمان بسیج اصناف و بسیج دانش‌آموزی با تهیه اقلام مورد نیاز دانش آموزان نیازمند در استان گیلان اجرایی شد.

وی ارزش ریالی اقلام اهداء شده به دانش‌آموزان نیازمند رشتی را ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۱۰ میلیون تومان لوازم التحریر به دانش‌آموز نیازمند در سراسر استان گیلان اهداء شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان افزود: در راستای رزمایش خدمت سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله(ص)  طرح “یک کاسب، یک دانش‌آموز” همزمان با سراسر کشور در گیلان اجرا شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در این طرح هر کاسب، در تأمین لوازم مورد نیاز تحصیل یک دانش‌آموز نیازمند شرکت کرده و آن را تهیه می کند.

 

 

قم

مسئول سازمان بسیج اصناف قم:

پوشش 3هزار دانش آموز در طرح یک کاسب یک دانش‌آموز

عباس روحی در گفتگو با قم فردا با اشاره به طرح یک کاسب یک دانش آموز، اظهار داشت: در راستای رزمایش سراسری اقتدار بسیج طرح خدمت رسانی یک کاسب یک دانش آموز توسط سازمان بسیج اصناف قم اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح هزینه یک دانش آموز جهت ورود به سال تحصیلی که شامل کیف، لباس، لوازم التحریر و لوازم اولیه تحصیل است توسط یک کاسب تامین خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج اصناف قم افزود: طبق بررسی هایی که توسط بسیج دانش آموزی انجام گرفته است لیست دانش آموزان بی بضاعتی که در مدارس استان در حال تحصیل هستند در اختیار سازمان بسیج اصناف قرار می گیرد که بعد از جمع بندی طبق همان لیست شناسایی شده این اقلام تهیه شده توسط کاسبان خیّر بسیج اصناف تهیه شده و به دانش آموزان بی بضاعت تحویل داده می شود.

وی بیان داشت: در راستای جنگ اقتصادی و فشار اقتصادی که دشمن این روزها برای کشور برنامه ریزی کرده است این اقدام کاسب های خیّر می تواند گام موثری باشد در کم کردن فشار اقتصادی بر دانش آموزان بی بضاعت  تا سال تحصیلی را با شور و نشاط آغاز کنند.

روحی با اشاره به اینکه این طرح به 58 اتحادیه استان ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال جمع بندی اتحادیه هایی هستیم که اعلام آمادگی می کنند.

وی ابراز داشت: پیش بینی می کنیم که هر اتحادیه بتواند حداقل 50دانش آموز را تحت پوشش قرار دهد که مجموعا با این طرح حدود سه هزار دانش آموزان تحت پوشش کاسب های استان قرار خواهند گرفت.

مسئول سازمان بسیج اصناف قم با اشاره به موضوع محرومیت زدایی، اضافه کرد: بحث محرومیت زدایی یکی از اولویت های بسیج اصناف در طول سال می باشد که امیدواریم بتوانیم ازتوانمندی های اصناف در محرومیت زدایی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.