شناسه : 4861
امروز سه شنبه 1397/08/15 - 10:55
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور تشریح کرد:

تخلفات گسترده مرکز امور اصناف و بازرگانان را با جدیت پیگیری می شود/تکیه به توان داخلی راه مبارزه با مشکلات اقتصادی کنونی است

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور: تخلفات گسترده مرکز امور اصناف و بازرگانان را با جدیت پیگیری خواهیم کرد. مهمترین وظیفه بسیج «ایجاد فرهنگ وفای به عهد و صداقت» است

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ همایش حمایت از کالای ایرانی صبح امروز با حضور غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، روسای اتاق اصناف ورامین و همچنین جمعی از فرماندهان سپاه ناحیه ورامین در مجتمع ادارات این شهرستان برگزار شد.

غلامرضا حسن پوردر ابتدای این همایش، ضمن تبریک عید غدیر و ميلاد امام موسی بن جعفر (غ)، نقشه راه برای رسیدن به اقتصاد امن را برشمرد که برای رسیدن به آن باید پنج ویژگی زیر را مرحله به مرحله طی کرد. ۱. ثبات و شفافیت قوانین و مقررات ۲. تضمین حقوق مالکیت مردم در اقتصاد توسط دولت و دستگاه قضایی ۳. ثبات اقتصادی کلان اگر در نرخ ارز ثبات نداشته باشیم، نرخ تورم را کنترل و بحث اشتغال و سرمایه گذاری را مدیریت نکنیم عدم ثبات اقتصادی کلان را به همراه خواهد داشت. ۴. شفافیت و سلامت اداری - مالی اگر اطلاعات اقتصادی در دسترس همگان نباشد و رانت اطلاعی به وجود آید امنیت اقتصادی رخ نخواهد داد. همچنین اگر رشوه و قاچاق حذف نشود اقتصاد امن رقم نخواهد خورد. ۵. فرهنگ وفای به عهد و صداقت همه مردم از مسئولان خود انتظار صداقت و وفای به عهد دارند و مهمترین وظیفه بسیج ایجاد این فرهنگ در جامعه است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: مفهوم «اقتصاد امن» بخشی از شروط «اقتصاد مقاومتی» است که لزومی به احداث زیرساخت های جدید ندارد بلکه با اصلاح رفتارها محقق خواهد شد.

حسن پور گفت: فعالان اقتصادی و اصناف در صف مقدم جنگ اقتصادی هستند و همینجا از تمام اصناف میخواهم در مسیر فرهنگ سازی اقتصاد امن و کالای ایرانی به ما کمک کنند. حسن پور در بخش دیگری از صحبت های خود پیرامون حواشی انتخابات اتاق های اصناف گفت: حتما در وزارت صنعت، معدن و تجارت و به خصوص در مرکز امور اصناف و بازرگانان تخلفات گسترده ای صورت گرفته است و بنده به عنوان عضو هیات عالی نظارت وظیفه دارم این موارد را از مراجع قانونی پیگیری کنم و حتما پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: دخالت های بی مورد و همراه با تهدید برخی مدیران دولتی در انتخابات اتاق های اصناف گزارش شده است.

حسن پور با اشاره به وظیفه بسیج در اتاق های اصناف و اتحادیه ها گفت:بسیج به وظیفه حمایت، هدایت و نظارت خود می پردازد و میلی به تصدی گری ندارد. یکی از وظایف بسیج عدم دخالت در انتخابات اصناف و دیگری جلوگیری از دخالت ها در این انتخابات است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت:‌ علی رغم اینکه حدود سه ماه از انتخابات اتاق اصناف تهران گذشت، به دلیل عدم انتخاب فرد مورد نظر کارشکنی هایی صورت می گرفت.

وی افزود: چهارسال پیش بخشنامه ای صادر کردند که به موجب همین بخشنامه انتخاب رئیس اتاق اصناف ایران صورت گرفت. در حال حاضر نیز خواهان اجرای همین بخشنامه هستیم که متاسفانه به دلیل حذف فرد مورد نظر یک جریان خاص از اجرای این بخشنامه سر باز می زنند. متاسفانه همین مساله موجب تعطیلی هفت ماهه اتاق اصناف ایران شده است.

وی ادامه داد: معاون بازرگانی وزیر که جناحی ترین فرد در دولت است پیرامون وضعیت ستاد تنظیم بازار و تعیین تکلیف اتاق اصناف ایران سوت اختیار کرده که همین مسئله موجب بلاتکلیفی اصناف شده است.

حسن پور با اشاره به غیر قانونی بودن برداشت های اتاق اصناف ایران گفت: بودجه اتاق اصناف ایران باید در اجلاس اتاق تصویب و سپس در هیات عالی نظارت مصوب گردد و پس از آن نسبت به برداشت اقدام شود که متاسفانه طی ۶ ماه گذشته تمام برداشت های اتاق اصناف ایران به صورت غیرقانونی صورت می پذیرد. سوال اصلی این است که چرا دبیرخانه هیات عالی نظارت به این موضوع رسیدگی نمی کند و چشم خود را بر روی این تخلف آشکار بسته است؟

هیات عالی نظارت که متشکل از ۷ وزیر صنعت، معدن و تجارت (‌رئیس هیأت)، فرهنگ و ارشاد اسلامی، كشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دادگستری و امور اقتصادی و دارایی است و باید به مسائل اصناف رسیدگی کند طی یک سال گذشته حتی یک جلسه برگزار نکرده است. عجیب تر آنکه این هیات ۴ مصوبه داشته و جهت امضای این مصوبات در ادارات دور می زدند و امضا جمع می کردند. تمام مصوباتی که به صورت چرخش در ادارات به تصویب رسیده نیز غیرقانونی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ انتخابات استان تهران باید آزاد و بدون دخالت فرماندار، رئیس اداره صنعت و کارچاق کن های آقایان برگزار گردد و بنده اولین کسی هستم که فارغ از اینکه چه شخصی انتخاب شده است به پیروز این انتخابات تبریک خواهم گفت.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.