شناسه : 4860
امروز سه شنبه 1397/08/15 - 10:24
نویسنده : mohammad rezaeian

انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی سازمان بسیج اصناف کشور با دبیرخانه هیات عالی نظارت برسازمانهای صنفی

با توجّه به ضرورت آموزش فقه بازار به اصناف و با عنایت به بند ن مادّۀ (30) قانون نظام صنفی تفاهم نامه ای فیما بین سازمان بسیج اصناف کشور و دبیر خانه هیات عالی نظارت برسازمان های صنفی کشور منعقد گردید.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ با توجّه به ضرورت آموزش فقه بازار به کسبۀ محترم و با عنایت به بند ن مادّۀ (30) قانون نظام صنفی که این وظیفه را قبل از صدور و تمدید پروانه کسب اعضای صنف به عهدۀ اتّحادیهها با کمک بسیج اصناف کشور گذاشته، برگزاری دورۀ آموزش احکام تجارت و کسب و کار (فقه بازار) در قالب آموزشهای الزامی(24ساعته) به شرح زیر تفاهم میشود:

1- دورۀ حضوری آموزش فقه بازار به مدت شش ساعت قبل از صدور و تمدید پروانه کسب برگزار میشود. لیست شرکت کنندگان توسّط اتاق اصناف در اختیار بسیج اصناف شهرستانها قرار میگیرد.

2- برگزاری این دوره به صورت کامل، توسّط بسیج اصناف شهرستان در سراسر کشور انجام و لیست شرکتکنندگان در دورهها بعد از تأیید مسئول بسیج اصناف در اختیار اتاق اصناف جهت ادامۀ روند صدور یا تمدید پروانه کسب قرار میگیرد.

3- پرداخت و واریز هزینههای دوره به مجری (بسیج اصناف) شامل حقالتّدریس، پذیرایی، تهیّۀ کتاب برای تمام حاضرین در دوره و حقّ الزّحمۀ عوامل اجرایی به عهدۀ اتاق اصناف و از محلّ وجوه اخذ شده از متقاضیان خواهد بود.

4- معرّفی محتوای آموزشی و سرفصلهای موردنیاز و هم چنین تعیین اساتید به عهدۀ بسیج اصناف با تأیید دبیرخانۀ هیأت عالی نظارت میباشد.

5- نظارت بر حسن اجرای دورهها به عهدۀ کمیسیونهای نظارت بر سازمان های صنفی میباشد.

6- صدور یا تمدید پروانه کسب پس از تأیید بسیج اصناف مبنی بر حضور فرد در دورۀ فقه بازار مطابق ضوابط صورت خواهد گرفت.

7- برای تداوم آموزش و آشنایی بیش تر کسبۀ محترم با احکام کسب و کار، محتوای تصویری توسّط دبیرخانۀ هیأت عالی نظارت و سازمان بسیج اصناف کشور در دست تهیّه میباشد.

8- اجرای حضوری دورههای آموزش فقه بازار تا زمان عملیاتی شدن کامل آموزش مجازی اصناف ادامه خواهد داشت.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.